Hallo
Ik kan een Scenic 2006 op lpg kopen nu is mijn vraag ,of er op dit model en type ook problemen
voor komen op lpg . en wat zijn de meest voor komende gebreken, als die er al zijn op dit type.
het is een Scenic Tech Line 2006 19.000km ze vragen er voor 21.500 .moet ik nog
ergengs opletten als ik hem wil kopen. en is dit een goede koop.
bvd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met deze lage km stand op lpg vermoed ik dat er veel problemen mee zijn. Niet kopen is mijn advies.
Waarom zet iemand er een lpg installatie in om de auto vervolgens te verkopen met 19.000 km op de teller.
Ik denk persoonlijk dat er veel problemen mee zijn geweest, probeer de oude eigenaar eens te achterhalen en zijn verhaal eens aan te horen.
He primera, drie keer posten ?? Zeker om op 999 postings te komen zeker ;-)
Ik denk dat je gelijk hebt en dat er veel problemen zijn met deze auto gezien de korte tijd dat die weer terug is. Er is wel een actie geweest van Renault met een gratis LPG installatie deze auto is waarschijnlijk van die lichting. Laat de auto in ieder geval zeer goed nakijken en als je hem koopt probeer hier dan top occasion garantie bij te krijgen voor 2 jaar evt onbeperkte km's.
[quote=petra]Hallo
Ik kan een Scenic 2006 op lpg kopen nu is mijn vraag ,of er op dit model en type ook problemen
voor komen op lpg . en wat zijn de meest voor komende gebreken, als die er al zijn op dit type.
het is een Scenic Tech Line 2006 19.000km ze vragen er voor 21.500 .moet ik nog
ergengs opletten als ik hem wil kopen. en is dit een goede koop.
bvd[/quote]
kom jongens, we praten hier over een nagenoeg nieuwe auto met slechts 19000dkm met vol fabriek's garantie.
wie dit niet durft te kopen........? kan beter niks meer kopen, want stel dat je een risico loopt.
''wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder''
paul,
[quote=primera p11]Met deze lage km stand op lpg vermoed ik dat er veel problemen mee zijn. Niet kopen is mijn advies.
Waarom zet iemand er een lpg installatie in om de auto vervolgens te verkopen met 19.000 km op de teller.
Ik denk persoonlijk dat er veel problemen mee zijn geweest, probeer de oude eigenaar eens te achterhalen en zijn verhaal eens aan te horen.[/quote]
Is dat niet een beetje te snel geoordeeld? Er zijn genoeg omstandigheden te bedenken waarom een auto de deur uit moet. Ik zie sowieso weinig problemen hier met auto's van na 2002. Zit natuurlijk een stukje garantieperiode enzo in maar toch...
Is dit niet een af-fabriek installatie? Met garantie.
Kun je je voorstellen dat ik het oordeel van iemand met de naam van een Yapans vehicel in z'n gebruikersnaam die zich regelmatig, al dan niet terecht, negatief uitlaat over Franse voitures, met een korrel zeezout neem?
18 jaar
juist! vond die opmerking van te proberen te achterhalen wie de vorige eigenaar was wel een goede. als de verkoper niets te verbergen heeft zullen ze hier zeker aan meewerken, die willen immers ook graag verkopen! en ik heb dan geen japanse naam, maar die garantie op een renault kan echt geen kwaad. verder zijn de auto's wel goed en als dat niet zo mocht zijn heeft renault zeer goede garantie.
Ik heb zojuist de autoweek binnen met het tevredenheids onderzoek erin.
Dit betreft gebruikers ervaringen en kijk dan eventjes voor de gein waaar de renault staat en kijk dan even naar de eerste 10 automerken.
Maar nu even on-topic.
Garantie is leuk jongens, maar als je er 3 keer in de maand mee naar de garage moet of langs de weg ermee staat dan heb je er snel genoeg van.
En ik blijf zeggen: waarom investeer je in een gasinstallatie om de auto vervolgens met 19.000 op de teller weg te doen, dit geeft gewoon te denken.
En ook al is de installatie gratis geplaatst of door een actie, dan wil je er toch ook lang mee rijden, of zie ik het verkeerd.
Daarbij opgeteld heeft de renault al moeite genoeg om het zonder een gasinstallatie vol te houden, dus nog meer elektronika erbij zorgt voor nog meer problemen.
Ik zou er dan nog maar een keer over nadenken.
De renault espace las ik net, daarvan heeft 26 PROCENT TECHNISCHE PROBLEMEN GEHAD!.
Dat kun je toch aan een klant toch niet uitleggen.
Met alle respect, maar dan betekent gewoon dat die auto een derde van de tijd dat je er mee rijd in de garage staat.
En dit zijn gebruikers ervaringen, geen borreltafel verhalen.
Pieterp, ik zit aan de 1000!!!!!!!!
18 jaar
1000... werd ook eens tijd of niet!! je loopt dik achter man....... :)))
Kijk nu ga je kort door de bocht. Dat 26 % technische problemen heeft wil niet zeggen dat ze ook al die tijd stil staan. Ik weet dus niet waar je die één derde dan vanaf haalt maar dat is dus onzin. Daarom is het vaak moeilijk dit soort statistiek goed te beoordelen. Kijk der kan ook een lampje kapot zijn, een rammel of zoiets, 26% wil niet veel zeggen. Gemiddeld zullen de renaults wat minder scoren, en er zijn inderdaad een paar types waarbij de plank mis geslagen is. Ik heb destijds ook een 1 jaar oude auto gekocht met 10.000km op de teller. Der zijn genoeg mensen die ieder jaar weer het nieuwste model willen hebben dus direct achterdochtig hoef je niet te zijn. Van te voren goed informeren kan natuurlijk geen kwaad wat voor je het weet zit je er aan vast en denk je van had ik toen maar beter gekeken...
@
Precies wat Primera zegt: zoek goed uit waarom de auto weg wordt gedaan. Een collega van me had ooit een Laguna op het oog die erg goedkoop was. Het bleek te gaan om een auto met hardnekkige motorstoringen die zelfs de importeur niet hersteld kreeg. Hij heeft de auto lekker laten staan.
18 jaar
Pieterp, ik zit aan de 1000!!!!!!!!
`t zou wat.
Ik citeer Pieterp; De reparatie gevoeligheid is ronduit groot gebleken.
De espace prijkt ook bovenaan kwa pech onderweg, maar liefst 26 procent van deze toch nog jonge autos kwam vorig jaar onverwachts in de problemen.
Dit is dus buiten de reparatie gevoeligheid om, het is dus nog erger.
Dit heb ik niet zelf verzonnen, dit zijn gebruikers ervaringen.
En Pieterp, ik heb echt niks tegen franse autos, ik heb ze zelf ook gereden en in de familie zijn er ook een stel die er mee rijden.
Het comfort is geweldig en gewoon mooie auto om te zien, model voor model niks mis mee.
En ik heb er met veel plezier mee gereden en ook op lpg.
En het elektronika gezeur leerde je ook wel mee leven, vaak was het loos alarm.
Maar er word tegenwoordig steeds meer elektronika toegepast in autos en als dat niet het sterkste punt is van een merk kun je op je vingers natellen dat dan de storings gevoeligheid toeneemt en dan word je uiteindelijk door de gebruiker afgerekend.
Want je kunt garantie geven tot sint juttemis, maar niemand vind het leuk om met een auto langs de kant te staan, buiten het feit om dat het je tijd en ergernis kost.
En dat het probleem niet afdoende verholpen is, of hetzelfde steekt gewoon weer de kop op.
Dat is ook de reden waarom ik japans rijd, niet omdat het zulke mooie autos zijn, maar ik kan mijn geld maar een keer uitgeven en bij de europese autos vond ik de onderhoudskosten veel te hoog.
De nissan die ik nu rijd heeft bij 165.000 pas een beetje serieus onderhoud gehad, bij de europese merken was ik voor de ton al aan de beurt.
Ik ben best bereid om voor onderhoud te betalen, maar niet voor onderdelen die normaliter bij een ton niet op horen te zijn, dan voel ik mij gewoon belazerd.
Of het antwoord van, ja dat komt wel vaker voor bij dit model.
18 jaar
Dat van Autoweek's Teveredenheidsonderzoek gaat ook nog eens om auto's met de bouwjaren 2004 en 2005!!!
Ik heb zelf een Laguna van 2001 gehad en met name van deze jaren lees je soms horrorstories....
Gelukkig heb ik zelf hier niet zo "veel" last van gehad al moest ik wel altijd bij elke vakantie in Frankrijk langs een dealer voor het een en ander. Gelukkig maar dat er zoveel Renault dealers zijn in Frankrijk.....
Ik rijd nu gelukkig Volvo en heb het wel gehad met Renault.
Rob.
18 jaar
Dat worden dus vakanties in Zweden.
ik rij overal ''gelukkig'' in................ geluk is immers niet te koop.
paul,
en zo is `t
Ja maar jullie repareren zelf je auto.
Dan rij je goedkoop in het rond.
Dan kun je ook een auto rijden waar wel eens wat aan mankeert.
Het arbeidsloon ben je zelf.
Kijk, dat scheelt effe een slokkie.
Ik moet met me brikkie naar een garage, en dan word het een ander verhaal.
Dan zoek je naar een beetje betrouwbaar karretje.
Dan kom je al gauw bij de japanse autos uit, want van alleen een mooi bord kun je niet eten.
18 jaar
Vraag de historie van de wagen op.Of vraag of je de vorige eigenaar mag bellen.Als ze hier aan twijfelen of geen gehoor geven weet je volgens mij al genoeg.Het is voor de rest een prime wagen om mee te rijden.
he, primerap11, ik moet met me brikkie naar een garage???? jij was toch profi? maar ieder z'n ding! vind alleen die stelling van 19.000km met gas en dan verkopen echt raar. je moest eens weten hoeveel bedrijven voor het einde van hun lease termijn de auto inleveren, gros omdat ze het niet kunnen betalen en/of zelfs falliet! daarvan komt het grootste deel in de handel terecht. en zo kan iemand anders dat weer voor een gunstige prijs kopen. Dat komt vele malen meer voor dan commerciele inruil.
tim.. sinds de overgang naar de vernieuwde site... kan het voorkomen dat leden die eerst stonden vermeld als particulier... nu staan vermeld als prof. daar kan primera opzich niks aan doen.. wel kan dit soms enige verwarring met zich meebrengen.. zoals ook in dit geval.
paul,
Je hebt gelijk Paul, ik was eerst particulier en na de aanpassing ben ik prof geworden.
Ik had eventjes een mailtje moeten sturen om het om te zetten.
Kan ik alsnog doen.
Het geeft wel wat verwarring.
Vroeger wel veel aan autos gesleuteld, maar daar ben ik nog geen prof mee.
Tim, de meeste bedrijven laten de auto gewoon voor de deur staat tot de lease termijn afgelopen is, want het kost veel geld om een auto voor die tijd in te leveren.
Vaak meer als het lease bedrag per maand.
De auto word meestal door geschoven naar het nieuwe personeelslid.
Ik sluit me aan bij wat kse zegt en had ik ook al eerder gezegd, oude eigenaar achterhalen en info inwinnen.
Een auto van een jaar oud met gas doe je niet zomaar weg.
Daar heb je behoorlijk in geinvesteerd.
Maar Petra, doe je voordeel met de antwoorden en weeg het af.
18 jaar
prof of geen prof maakt helemaal niks uit..... alle bijdragen kunnen lijden tot een oplossing en daar gaat het toch om.
paul,
das een feit! dan houden we het er maar op dat ze de vorige eigenaar moet traceren, dat was immers de stelling waarin we ons allemaal in konden vinden!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar