auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Laguna: Airco gaat uit op toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v f4r

Mijn airco van mijn Laguna was na genoeg leeg. Deze heb ik opnieuw gevuld met koude middel. ook heb ik de druksensor vervangen.
De airco wordt nu steen koud bij stationair toerental. Maar wanneer ik ga rijden valt hij bij +- 2400 toeren uit en schakelt onder de 2000 toeren weer in.
Had al het een en ander gelezen over slechte stekkerverbinding op de airco pomp. maar deze ziet er nog zeer netjes uit.

Wat kan het probleem zijn?

Geplaatst door

Swifttuner (55)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe heb je gevuld , daar is een procedure voor .
Wat zijn de drukken in het systeem ?
de condendorfan werkt ?
De condensor is schoon ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

10 jaar

Ik denk dat er te veel koudemiddel in zit...

Hans4040 1435
badge vip badge

10 jaar

[quote=Hans4040]Ik denk dat er te veel koudemiddel in zit...[/quote]
Er is 650 gram koudemiddel in gegaan. Die hoeveelheid schrijft Renault ook voor.

Swifttuner 55

10 jaar

[quote=kaleido 1]Hoe heb je gevuld , daar is een procedure voor .
Wat zijn de drukken in het systeem ?
de condendorfan werkt ?
De condensor is schoon ?[/quote]
- gevacumeerd, en toen 650 gram gevuld.
- koelfan slaat alleen stationair aan als de airco ook inslaat.
- neem aan dat de condensor schoon is. hij werkt stationair perfect.
- motor uit airco systeem 4 bar (airco uit)
- motor aan stationair 12 bar (airco aan)
- motor boven 2400 toeren 5bar (airco uit)

Swifttuner 55

10 jaar

Wat is de persdruk als hij uit gaat ?
Ik denk 15-16 bar , gaat dus op hoge druk uit vermoed ik , draaidt de fan wel op zijn hoge toerental ?
Aannames hebben we niets aan , qua condensor verstopping , daadwerkelijk controleren , je wil niet weten wat er in kan zitten.

kaleido 1 7450
badge vip badge

10 jaar

Klikt je koppeling er misschien uit bij een te hoog toerental?
Het kan zijn dat die versleten is.
En over die drukken,met je aan de hoge- of de lagedruk zijde?

hobby-monteur 0

10 jaar

Bekend euvel, heeft te maken met een stekkertje op de pomp. De pomp heeft namelijk twee standen.

Safrane10698 0

10 jaar

Lage Druk is veel te Hoog.

TheoStek 0
badge

10 jaar

Het was dus toch de stekker op de airco pomp. oranje draadje was compleet door gerot.
Ik had al op een forum hier iets overgelezen. maar heb het verkeerde stekkertje gecontroleerd.
zitten er namelijk 2 op de airco pomp.
boven aan op de magneet koppeling en 1 aan de onderzijde. die onderste was het probleem.

Swifttuner 55

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.