Bij mijn Laguna 1.8 Break is iets vreemds aan de hand. Normaal rijdt deze prima, maar ineens begint hij hevig te schokken bij accellereren en afremmen op de motor. De motor loopt dan zelf als een naaimachientje, pas als ik de koppeling laat opkomen zijn er problemen. De eerste keer schrok ik en dacht dat er iets in de aandrijving kapot zou zijn, heb 'm aan de kant gezet en de ANWB gebeld. Eerst zelf erin gereden, het schokte en schudde behoorlijk. Daarna reed de ANWB-monteur erin en tot mijn verbazing reed de auto weer prima.
Vervolgens heb ik ca. 50 KM niet op de snelweg gereden zonder problemen.....Tot ik ongeveer zo'n half uur op de snelweg reed en het weer gebeurde. Dit lijkt geen aandrijvingprobleem (kapot is kapot, lijkt me daarbij) maar iets in de inspuiting/elektronica. Recent heb ik een bobine laten vervangen, kan de andere bobine een probleem vormen (hoewel de motor op alle 4 de kabels vonkt)?
Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rolf dat zou kunnen of er moet een andere storing aanwezig zijn daarom mijn advies laat de motor eerst op storingen uitlezen.
groetjes jan.
Hoi Jan, bedankt voor het antwoord. vandaag laten uitlezen door een Renault garage, geen storingen. Ik kon pas 7 februari terecht voor een verdere diagnose dus dat duurt erg lang. Iemand enig idee wat dit nog meer zou kunnen zijn? Zou injector clean te proberen zijn?
17 jaar
Bij opkomen koppeling , acceleren en afremmen op de motor geeft een probleem.
Misschien ook bokkerig bij rijden over drempels e.d. ???
Zie meer in een poreus of gescheurd slangetje aan inlaatspruitstuk of slecht contact aan bedrading die bij bewegen van de motor dit probleem kan veroorzaken.
Kan bijvoorbeeld slordige montage van bobine zijn..
Controleer e.e.a. , misschien komt er dan van de dealer geen grote rekening.
Succes
Ik heb de auto naar een andere garage gebracht omdat het eigenlijk steeds erger werd. De versnellingsbak blijkt in puin te liggen. Het differentieel stond vast. Ik laat er een gereviseerde bak in zetten en gelijk een nieuwe koppeling. Hopelijk blijft het bij deze tegenvaller.
In ieder geval bedankt voor de bijdragen.
17 jaar
Wil je ondanks alle tegenvallers succes wensen.
Toch misschien beter eerst de auto laten controleren door een betrouwbare monteur of desnoods ANWB of DEKRA.
Groeten en tot in een échte auto.
Het is waarschijnlijk mosterd na de maaltijd omdat je nu het euvel al hebt maar toch nog even dit: Heb het 1 keer meegemaakt dat de massakabel doormidden lag en de motor de massa kreeg via de koppelingskabel. Met koppeling los kreeg de motor massa en trapte je de koppeling vrij dan had ie geen massa meer. Toch even iets om bij stil te staan, ook al was het maar voor de mensen die gereageerd hebben.
Sytze
precies sytze zo steken we nog wat van op en zo n probleem hebben laast nog met een t2 gehad dus het komt nogwel eens voor maar vaak kijken we eerst ergens anders naar maar nu treed het weer een beetje op de voorgrond he!!
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar