Auto start heel slecht op benzine. Als je na veel moeite de motor draait, met inspuiting van remmenreiniger, en je wilt gas geven pakt de motor dat heel traag tot niet op. Pas als het groene lampje van de LPG groen blijft, dus niet knippert, reageert de motor zoals het hoort. Het is een Vialle systeem met paarse injectors.
Wat zou dat kunnen zijn.
Het relais van de omzetting van benzine naar LPG vervangen. Het Vialle stuurkastje is ook goed. De injectierail voor benzine is ook vervangen. De benzine leiding is doorgeblazen, na deze los gemaakt te hebben. Benzine pomp is ook vervangen en deze hoor je pompen als je het contact aan zet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de brandstofdruk als je de motor start moet 3.5 bar zijn .
Bdp sensor kan ook slecht zijn.
Wat is de brandstofdruk als je de motor start moet 3.5 bar zijn .
Bdp sensor kan ook slecht zijn.
Kleppen kunnen weg gezakt zijn in de kop , compressie daardoor te laag .
Bedankt voor het reageren. Ik ga het nalopen. Zou dit probleem ook niet moeten voordoen als de motor warm is met deze oplossingen? Dan is het geen probleem namelijk.
5 jaar
Hoeft niet , zeker het compressie deel niet , koud is voldoende compressie belangrijk.
Kan je met warme motor nog op benzine rijden?
Je zult niet de eerste zijn met een overleden benzinepomp omdat die te weinig wordt gebruikt.
5 jaar
Er zit al een nieuwe pomp in. En elke keer dat je op start wordt de benzinepomp gebruikt.
5 jaar
Injecteren van het benzine systeem kunnen slecht zijn , verder kan er ook een water of luchttemperatuursensor een verkeerde waarde geven , waardoor er verkeerde info bij de computer komt , uitlezen geeft info.
Zou het ook de gaskleppositie sensor kunnen zijn. Auto heeft al 330k km. gereden hiermee. Vorig jaar is er een andere cilinderkop. met minder km's ervaring, er op gezet.
5 jaar
Kan je met warme motor nog op benzine rijden?
5 jaar
Dat wel maar niet goed. Als je gas geeft neemt de motor het slecht op, dus snel accelereren is er niet bij op benzine. Op LPG geen probleem.
5 jaar
Dan wijkt dus het mengsel op LPG sterk af van het mengsel op benzine.
Dat wordt niet (alleen maar) veroorzaakt door een sensor van het benzinesysteem.
Wat gebeurt er als je eens een dag lang op benzine blijft rijden.
Hoe goed of slecht loopt de motor dan? Kun je er dan wel behoorlijk mee rijden?
En hoe gaat de koude start dan de volgende morgen?
Misschien ook eens aangeven wat er allemaal al is vervangen , info komt zo wel met horten en stoten boven tafel .
Bezinepomp, benzinefilter injectierail, schakelkastje LPG Benzine helemaal nagelopen op printbreuk Schakelrelais LPG Benzine. Benzine leiding vanaf benzinefilter met lucht doorgespoten. Bougies vervangen.
5 jaar
Wat ik tot dusver lees:
- je auto rijdt perfect op gas.
- je auto rijdt slecht op benzine en daar zit je probleem: als je dat gerepareerd krijgt, zal de auto waarschijnlijk ook weer goed starten, omdat er altijd wordt gestart op benzine en dan pas wordt overgeschakeld naar gas.
Ik zou dus de tip van Oldford eens volgen en het gas voorlopig even achterwege laten en op benzine rijden totdat je het hebt opgelost.
Wat je ook nog zou kunnen doen is het gas op rijden, dan even geen gas meer tanken en kijken of in die omstandigheden de auto wel goed start/rijdt op benzine. Wat je beschrijft aan euvels kan namelijk ook komen doordat het gas aan blijft staan "als je op benzine denkt te rijden": dan start/rij je op twee brandstoffen en dat werkt niet goed.
5 jaar
Je hoort nog van mij. Ik ga eerst dit huiswerk doen.
5 jaar
En al wat verder met je huiswerk ?
Dat wel en verder van alles gedaan tot met een uitgebreide OBD scanner te testen. Waar ik dat liet doen was de ervaring dat het probleem de E10 benzine is, slecht starten op benzine. Rij op LPG. Ik heb zelfs bougies van een oudere VW gezien waarbij de electroden helemaal waren weggevreten. Voordat dit probleem echt erg werd had ik op koudere dagen, toen er alleen nog maar E5 getankt kon worden, ook al startproblemen. Dus het zou zo maar kunnen dat de motor niet blij is met alcohol, eentje van de blauwe knoop dus. Zou ook zo maar kunnen omdat de auto in januari 2000 op kenteken gezet is en dat de motor nog van een een oude serie is. K4M-704. Nu eerst een sloot ouderwetse benzine er in gegooid, gemengd dus met met die E10, en de motor lijkt zijn betere beentje voor te zetten. Hij start nu zoals dat voorheen gebeurde op E5, lastig dus, maar start wel. Nu even nog de nodige km's om de tank helemaal leeg te rijden en dan alleen echte benzine er in. Stay tuned. Even over een reactie van jou op deze site over de opstart problemen van de nieuwe uitvoering van de website. Vond ik niet erg aardig voor Siem Bijman. Je wilt niet weten wat er allemaal fout kan gaan bij het overgaan op een nieuwe website. Bij mij ging het ook niet helemaal goed maar ik heb naar Siem een vriendelijk mailtje gestuurd en daardoor kan ik nu, het was al een paar dagen mogelijk voor mij, weer over dit onderwerp met jou discussiëren. Goed weekend.
4 jaar
We zijn er uit. Het bleek de drukregelaar te zijn in, bij, de benzinepomp in de brandstoftank.
Daar heb je zo'n systeem zitten, zie foto's, waar d.m.v. een klepje c.q. membraan de brandstofdruk wordt geregeld. In mijn geval 2 kleine schijfjes van kunststof, met daarop gevulcaniseerd rubber, op elkaar welke aangedrukt worden. Zie foto's. Nu was de rubber laag voor een deel weg, je kon er doorheen kijken, waardoor er geen druk meer opgebouwd kon worden. Dan hebben de injectors te weinig brandstof in de korte tijd dat je het contact aanzet en wilt starten. Compleet andere benzinepomp unit er in gezet, van de sloop, en de auto start weer als een zonnetje. Dus het rubber van de drukregelaar weggevreten en zo goed als zeker door de E5 en later E10. Ik hoor bij een sloperij en garagebedrif waar ik al 30 jaar kom dat dit op dit
moment heel veel voorkomt. Als je terugdenkt. Het begon al met de E5 toevoeging. Slechter starten met kouder weer. Bij mijn auto was het puur om het starten omdat de rest van de km's op LPG gereden wordt. Nu zal ik in de toekomst alleen pure benzine, zoals ultimate 98, moeten tanken. Wel duurder, maar te overzien. Je zal maar alleen op benzine kunnen rijden, dan rij je ineens een stuk duurder.
4 jaar
Dit is het Pierberg onderdeel nummer: 7.28068.00 Maar met dit nummer kan je via internet niets bestellen.
Je hebt ook OEM nummers waar dit onderdeel ook in gebruikt wordt;
BOSCH - Ref: 0 280 161 511
CITROËN : 1563 J8
MERCEDES-BENZ : A 111 078 02 92
MERCEDES-BENZ : A 111 078 03 92
MERCEDES-BENZ : 111 078 02 92
MERCEDES-BENZ : 111 078 03 92
PEUGEOT : 1563 J8
RENAULT : 2 267 557 50R
4 jaar
De laatste foto's zijn van de lekke klep in de benzine pomp. Bij mij hetzelfde probleem wat betreft starten. Nieuwe benzinepomp. Nieuw benzine filter. Andere injectorrail. Nieuwe benzineslang van injectorrail naar aankoppelpunt. Nieuw relais op het schakelkastje Benz/LPG Helaas bij deze post ook geen oplossing vermeld.
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar