Ik heb sinds kort een clio gekocht , met echt lage km het enigste dat kapot was was de radiateur.
Deze heb ik ook vervangen , maar sinds dat de auto rijdt gaat op het dashboard het lampje branden / kinpperen
dat de olie te warm is van de versnellingsbak , ook merk ik als die dat doet dat de auto stottert en niet goed doortrekt ?
Ik ben er wel achter als de auto koud is geef hij hooguit 5a6 min het lampje aan en dan kan ik gewoon rijden , en als ik een half uur gereden heb dan begint hij het veel erger te doen . zo gouw als het lampje op het dashboard knippert en of brandt dan werkt de kickdown ook niet ? .
Wie oh wie kan me helpen , ik ben bij een renault garage geweest daar vertelde ze mij dat het uitlezen rond de 140 euro zou kosten
omdat ze er toch wel zeker 1 a 2 uur mee bezig zijn .
Alvast Bedankt ,
Gr, Mogley
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk toch dat je naar de dealer/garage moet om hem uit te laten lezen, zo krijg je ook meer duidelijkheid omtrent de oorzaak van het probleem,
of dit uitlezen 1a2 uren in beslag gaat nemen weet ik zo snel niet .
Maar het lijkt me een makkelijk probleem te zijn , Zijn er geen mensen of monteurs die dit al een keer mee hebben gemaakt ? .
12 jaar
Als het voor het vervangen van de radiateur goed was zou ik het daar in zoeken.
12 jaar
Ja oke maar heb alles al ontlucht ? . Wat kan er dan mis zijn radiateur is gewoon nieuw vreemd ? .
Zou het mischien de thermostaat zijn in de radiateur ?
Alvast bedankt
12 jaar
[quote=Mogley]Zou het mischien de thermostaat zijn in de radiateur ?[/quote]
Kijk! hier gaan we al, daarom is eerst beginnen met het uitlezen zo belangrijk....
Anders wordt het gissen, gissen = missen.
Gr. paul
Beste Paul ,
Ik weet ook wel dat het het beste is om hem uit te lezen , maar 140 euro betalen voor een computertje er op te zetten vindt ik nogal .
Bij VW waar je zelf ook werkt kost dt maar 25 euro vaak zat gedaan . Auto is 140 euro niet waard vandaar dat ik er tegen opzie .
Maar ik denk zet een bericht op problemcar misschien zijn er mensen die dit wel eens hebben meegemaakt ( scheelt in het geld )
Nu snap je even mijn kant van het verhaal .
Gr, Marco
12 jaar
Marco
Die 140,- zal hoogstwaarschijnlijk niet alleen het uitlezen zijn. In dit bedrag zit ook bijkomend arbeid meegerekend.
Je zou de dealer voor kunnen stellen enkel en alleen de auto uit te lezen, dan ben je niet meer kwijt dan hoogstens 30,-
Gr. paul
je hebt toch wel een radiateur voor een automaat gebruikt, ben bang dat daar het euvel zit , in de radiateur want deze zorgt ook voor de koeling van de versn bak
De koeling van de bak zit niet op de radiateur gekoppeld , maar op een aftakking van de onderste slang .
Er zitten maar 2 kanalen op de radiateur en op de oude ook zo ?.
Gr marco
12 jaar
Ik heb het met de Laguna meegemaakt dat de warmtewisselaar op de automaatbak helemaal dichtzat. Zelfde problemen. Nadat we oneindig lang de warmtewisselaar hadden schoongemaakt, geen problemen meer.
12 jaar
Zit er genoeg olie in de bak?
Heb je de bak eens gepeild?
Is het oliezeef ok van de bak?
Volgens mij is het MB1 bak. ?
Kijk eens of er geen vacuumslangetje defect is op de bak.
Beste Rob,
Ik ga dat eens nakijken , want had veel roestwater in de koelvloeistof zitten . Dus een keer spoelen kan geen kwaad kan dat met soda ? .
Alvast bedankt,
Gr, Marco
12 jaar
[quote=Ramjod]Zit er genoeg olie in de bak?
Heb je de bak eens gepeild?
Is het oliezeef ok van de bak?
Volgens mij is het MB1 bak. ?
Kijk eens of er geen vacuumslangetje defect is op de bak.[/quote]
Beste Ramjod ,
Olie is ok , heb ik gepeild
Oliezeef heb ik niet gekeken (weet niet waar die zit )
En klopt is een MB1 bak
Waar zitten de vacuumslangetjes op de bak bij Clio .
Ik hoor het graag ,
Gr ,Marco
12 jaar
Oliezeef zit in het carter van de automaat.
Als ik het goed heb gaan er 2 slangetjes naar beneden naar de zijkant van de bak naar een vacuumcapsule die in de bak zit .
Deze zorgt voor de schakelmomenten.
Dus dan moet ik de carter van de bak demonteren neem ik aan ? .
Alvast bedankt ,voor de info .
Gr, Marco
12 jaar
Ik heb toen eerst alles zoveel mogelijk eruit gepeuterd, en daarna een vaatwasserblokje verkruimeld en erin gestopt, en vervolgens kokend water erin gegoten. Werkte goed.
12 jaar
Hoe ruikt de olie en de kleur ?
Vandaag wilde ik de olie eraf halen van de automatenbak , om ook even de warmte wisselaar schoon te maken .
Heb ik de verdelerskap eraf gehaald nuzag ik de rotor helemaal versleten is en de verdelerskap flinke diepe geulen er in heeft ?.
Nu denk ik zelf dat het daar mee te maken heeft geen goede verbranding kan de auto ook raar doen .
Ik ga nu naar de automaterialen zaak om dit nieuw er op te zetten en hoop dat de problemen opgelost zijn hou jullie op de hoogte .
Allemaal bedankt voor jullie sugesties
Gr, Marco
12 jaar
Marco
Wij lezen natuurlijk nog graag de oplossing....
Moderator Problemcar
[quote=P. Kelder]Marco
Wij lezen natuurlijk nog graag de oplossing....
Moderator Problemcar[/quote]
Tuurlijk hou jullie op de hoogte zoals ik al in mijn bovenstaande bericht vermeld heb .
Gr, Marco
12 jaar
Beste Mensen .
Ik heb alles nieuw gehaald voor de onsteking ( moest toch want was erg versleten ) maar dat was het probleem niet .
Ik heb toch maar eens de warmte wisselaar er af gehaald , en die zat idd dicht heb deze goed gespoeld met vaatwas tabletten en garage zeep ik warm water .
Alles weer in elkaar gezet en probleem is opgelost , alleen moet ik hem nog ontluchten want mijn kachel doet het minimaal .
Iemand sugesties hoe ik dat het beste kan doen ? . want er zit alleen maar een ontluchting bij de radiateur links boven , verder zit er geen ontluchting.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie tips
Ik hoor graag hoe ik het beste kan ontluchten van jullie .
Gr, Marco
12 jaar
Grote kans dat die zooi ook de kachelradiateur verstopt heeft, waardoor je kachel niet warm wordt. En suggestie, je kan het op dezelfde manier proberen, of gewoon vervangen.
12 jaar
wat ook goed werkt is gootsteen ontstopper voor een verstopte kachel radiateur
[quote=RPJdeWeert]Grote kans dat die zooi ook de kachelradiateur verstopt heeft, waardoor je kachel niet warm wordt. En suggestie, je kan het op dezelfde manier proberen, of gewoon vervangen.[/quote]
Oke dank je , ik heb er nu radiateur reiniger in zitten dus hoop eigenlijk dat dit ook werkt , want een kachelradiateur das wel wat meer werk .
Alvast bedankt ,
Gr, Marco
12 jaar
[quote=jan5047]wat ook goed werkt is gootsteen ontstopper voor een verstopte kachel radiateur[/quote]
Beste Jan ,
Kan ik dat gewoon in het koelreservoir doen ?
12 jaar
ik deed het als volgt kachelslang losnemen en dan zo in de kachel gieten, dus niet in de motorradiateur
Dan is denk ik het beste om allebei de slangen los te koppelen van de kachel neem ik aan , en dan via de bovenste slang er in gieten tot het onder uit loopt ? . Natuurlijk vang ik het wel op in een opvang bak!.
Maar het vreemde is dat wel allebei de slangen warm worden , als de kachelradiateur dicht zit wordt er toch 1 slang niet warm of wel ?
12 jaar
dan heb je volgens mij wel doorstroming zit er geen klep vast
Welke klep zou dat dan moeten zijn ? Zou het kunnen zijn dat de kachelradiateur maar een klein gedeelte open is ? . En dat die daarom niet helemaal warm wordt ?
Alvast bedankt voor uw reactie .
12 jaar
Marco,
citeren is niet nodig; gewoon antwoorden volstaat.
mvg,
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar