Renault Espace: Benzinemeter / automaat schokt

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: V6 24V L7X 700

Hoi allen,

Tijdens mijn vakantie opweg naar italie viel de motor in en keer uit.
Afgesleept naar een garage. Daar hebben ze een relais (brandstofpomp), brandstoffilter vervangen. incl montage en zoeken 285 euro. In Italie geen problemen meer gehad. Tijdens mijn terug reis was het 90 km voor mijn eindbestemming weer raak. Viel weer totaal uit. Tijdens onze rit in de afsleepwagen schoot me te binnen dat bij de eerste keer van de storing dat ik ook nog 2 streepje op mijn benzinemeter had. Heb daarom voorgesteld eerst maar eens benzine te tanken. Na het kontact een paar keer te hebben gemaakt, de motor starten! En jawel hij liep als een zonnetje. De monteur daar vertelde ne dat dit wel eens te maken kan hebben dat de pijp in de benzine tank lek is. zodat de laaste brandstof niet kan worden aangezogen. Dit klinkt echter niet raar..

Heeft een van jullie een idee / oplossing? Is dat makkelijk te verhelpen?

Nog een vraag: het terug schakeken van mijn automaat van 2 naar 1 gaat gepaard met een schok. Verder schakeld de bak goed. Wat kan ik hier aan doen?

fhk

Geplaatst door fhk (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=F.Heemskerk]Nog een vraag: het terug schakeken van mijn automaat van 2 naar 1 gaat gepaard met een schok. Verder schakeld de bak goed. Wat kan ik hier aan doen?[/quote]
De ATF (olie) v/d automaat laten verversen. Ook als het niet meer hoeft toch elke 100000 km laten doen.
Dit is een automaat van ZF. Zie ook deze opmerking:

"In de koppelomvormer zit een lockup daarvan laat iets van frictiemateriaal los naar een aantal jaren waardoor deze rotzooi in je bak terecht komt en het lager van de oliepomp kapot loopt waardoor alles dicht gaat zitten en de bak geen olie meer krijgt.
De olie loopt namelijk als laatste traject die de oliezeef door de bak (Lekker gemaakt daar in duitsland)"
[url=http://forum.renaultsafrane.nl/viewtopic...]bron[/url]

Hans4040 (320) PRO, 15 jaar geleden

Een link naar een ander forum als "bron" van de info opgeven is nu niet bepaald een betrouwbare oplossing.
Of is het de bedoeling dat we het hele forum doorlezen?

mvg,
Hans.

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=Hans4040]Een link naar een ander forum als "bron" van de info opgeven is nu niet bepaald een betrouwbare oplossing.[/quote]
oftewel dat andere forum is niet zo betrouwbaar als Problemcar?? Ik kan natuurlijk ook wat uit mijn duim zuigen en hier plaatsen. Daar kom ik waarschijnlijk gewoon mee weg.

Ik ben daarnaast bekend met de genoemde specialist en acht de opmerkingen over die automaat als zeer betrouwbaar.

fhk (0), 15 jaar geleden

De automaat is in 2006 gereviseerd bij een kilometerstand van 140.000 Zit nu op de 165.000. kan zijn dat de olie vervuild is, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Heb met het desbetreffend bedrijf gebeld. Hen gevraagd wat ik het beste kan doen? Ze gaven aan olie verversen en een toevoegmiddel om de eventuele plunjes losser te maken.
Toevoegmiddel: Smart Blend Is dit een optie of een lap middel..

Wie heeft nog tips betreft het benzinemeter probleem.....

Safrane10698 (0), 15 jaar geleden

Het schakelen met een bonk hoeft niet aan de automaat te liggen, kan ook aan de motor liggen. De motor moet een vooraf bepaalde toerental halen om vloeiend te schakelen, als door wat voor reden dan ook de motor te weinig/te veel toeren loopt op het schakelmoment krijg je een bonk.

fhk (0), 15 jaar geleden

Beste Sebastiaan,

Bedankt voor je reactie. Als de motor de verkeerde toerenental heeft, hoe kan je dat constateren / oplossen?

Gr Friso

Safrane10698 (0), 15 jaar geleden

Ja ik zou het niet weten. Ik weet wel dat het invloed heeft. Maar je zou de bougies/bougie kabels/bobine/penbobine na kunnen kijken of deze nog goed functioneren. Deze hebben invloed op je motortoerental. En anders zou je de dealer kunnen vragen om de motor na te laten kijken van plaats naar de automaat kijken. (compressie/foutmeldingen/sensoren)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.