Renault Megane: bout afgebroken

Bouwjaar: 1998

hallo,
ik he.b een probleem.
er is een bout afgebroken toen ik mn uitlaatspruitstuk aan het monteren was.
heeft iemand een oplossing daarvoor?
uitboren wou ik als laatste optie bewaren.
mvg jordi

roukie 31

Geplaatst door roukie 31 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Jordy

Belangrijk is natuurlijk, hoever is de bout afgebroken?
Steekt er nog een deel boven?

Gr. paul

roukie 31 (0), 12 jaar geleden

goeiedag paul.
hij is 4mm in het blok afgebroken

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Jordy

Gat boren > linkse-tap dit gaat niet veel uithalen.
Dan zit er niets anders op dan uitboren, helaas....

Gr. Paul

roukie 31 (0), 12 jaar geleden

linkse tap?
dus hij is er links om ingedraaid dan?
ik had een gaatje erin geboord en met een dremel en hamer lopen tikken om hem los te maken,maar eigenlijk heb ik hem dus vaster getikt?

sjaak10918 (0) PRO, 12 jaar geleden

gaatje boren en dan een linkse tap erin draaien. Als het draaien van de linkse tap (= linksom dus ) zwaarder gaat dan het reststukje van het draadeind vast zit, dan draai je het draadeind eruit.

P.S. persoonlijk ben ik niet van de linkse tappen. Ze lopen conisch en drukken dan de draadeind uit elkaar waardoor die juist vaster komt te zitten.
Zelf gebruik ik vaak een linkse boor (ja, die bestaan, zien eruit als een gewone boor maar dan net andersom. Boormachine dus ook linksom laten draaien ;-) Als het goed gaat boor je een gaatje, daarna een grotere linkse boor en daarmee ook weer het gat uitboren. Met wat geluk boor je de kern eruit en als de boor dan tijdens het boren goed snijdt, pakt ie de rest van de draadeind vast en draait dat er zomaar uit. Er is ook nog een mogelijkheid dat het draadeind geborgd zat met lock-tide, dan kun je verwarmen voor en tijdens het boren dat de locktide warm wordt en dan minder sterk is.

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Voor rechtse schroefdraad gebruik je een linkse tap: Bij het steeds vaster draaien van de tap in het gat wordt de kracht zo groot dat het overgebleven stuk bout loskomt.

teunissen (0), 12 jaar geleden

P.S. persoonlijk ben ik niet van de linkse tappen. Ze lopen conisch en drukken dan de draadeind uit elkaar waardoor die juist vaster komt te zitten.

Heino de kans is groot wat de vorige topic scrijver verteld. je moet een beetje geluk hebben en met een linkse boor geld hier het zelfde voor.

Met wat meer ruimte doen we er een sluitring omheen en lassen we er een tapeind ( draadstuk ) op.
En dan met dubbele moeren er uit draaien, maar ja je moet er dan wel de ruimte voor hebben.

Hooghe jozef (0), 12 jaar geleden

wat sjaak10918 schrijft is 1 heel goede oplossing ,ik zelf heb linkse boren van 4-6 8 en 10mm , telkens groter boren altijd succes , ge moet wel uw boren hard opspannen in uw boormachine anders komen ze steeds los .

roukie 31 (0), 12 jaar geleden

Helaas, ik ben door mijn blok heen gegaan met boren.
Ik heb de linkse tab en boor geprobeerd maar dat lukte niet.
Dus dan maar uitboren.

Weet iemand wat ik nu moet doen?

teunissen (0), 12 jaar geleden

Ik denk dat je nu iemand moet gaan zoeken die wat handiger is , want dit gaat niet goed.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

ga het kopje maar lichten, let op SPIE LOZE distrubutie indien het een benzine is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.