auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: branstofpomp clio 1991 (1.8 16v)

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: f7p

ik heb een probleem met de branstofpompen van mijn clio.

paar weken terug heb ik de complete tank gedemonteerd om een aantal remleidingen te vervangen , ook heb ik de reserve tank gedemonteerd.
nu alles weer in elkaar gezet en als ik nu de auto op contact zet gaan de pompen niet meer draaien.
ook de tankmeter komt niet omhoog nadat ik er 20 liter benzine in gedaan heb.

als ik 12v op de pomp zet van de reservetank gaat deze gewoon draaien.
als ik 12v op de pomp zet van de normale tank gaat deze ook gewoon draaien en komt er inderdaad benzine bij de motor en start de auto wel.

mijn vraag is of de brandstofpomp altijd moet blijven draaien of dat deze na een aantal seconden weer uit moet gaan?

anders zat ik te denken om even 2 mooie schakelaartjes op het dash te monteren om de beide pompen aan te sturen
weet ook niet of dit APK technisch gezien wel mag.

graag jullie meningen erover, en misschien heeft iemand een elektrisch schema van het brandstofpomp circuit. zekering en relais zijn goed.

alvast bedankt,
jan

Geplaatst door

jan125 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

snap dit niet reserve tank?? de pomp draait een antal sec op contact als de motor draait blijft de pomp draaien met een schakelaar mag voor de apk wel MAAR het is gevaarlijk bij een ongeval bestaat de kans dat de pomp blijft doorlopen met alle gevolgen van brand
maar ik begrijp niet goed van die tank zit er wel een orginale stekker aan of heb je draden gewisseld
hoor er van jan

jan5047 0
badge

15 jaar

reserve tank:

de clio heb 1 normale tank en een reservetank met een eigen pompje.
als de normale tank leeg begint te raken dan gaat pomp van de reseretank aan zodat die de laatste dacht 7liter benzine naar de hoofdtank pompt.

ik heb de stekkers niet omgewisseld want deze kunnen maar op 1 manier.

en het is gewoon de originele kabelboom.
gekke is ook dat de tankmeter niet omhoog komt.

jan125 0

15 jaar

probleem is opgelost na veel meten en zoeken bleek dat het massadraadje defect was die achter de achtelichten zit.

jan125 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.