Goede morgen,
Mijn clio stottert 2 a 3 keer als ie rond de 2000-2200 rpm zit... koude motor/warme motor maar ongeveer 1 tot 3 x per 85km... (= rijden naar mijn werk) afgelopen week sloeg mijn motor af zelfs...
Ik heb van het weekend de egr klep schoon gemaakt incl die pijp erbij... was behoorlijk ranzig ( mag ook wel na 185.000km) maar ziet er nu weer ok uit..! en de klep zelf zat niet vast ofzo...
Vanochtend deed ie het weer..! na van de snelweg af te gaan terug schakellen om vervolgens weer gas te geven stottert ie effe 2 keer gaat ie weer als de brandweer..!?
De motor zoemt/piept ook als ie koud gestart word... als ie warm is bijna niet...
geen toename van het brandstof verbruik.
Ga volgende week diesel reiniger spul in mijn tank gooien... (of moet ik dat niet doen..?)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je reiniger erin gooit, neem dan speciaal voor common rail en niet voor gewone diesel. Er mag namelijk geen alcohol inzitten. Alcohol bind water aan diesel. Dit is schadelijk voor je injectoren.
Ik heb Petromark® diesel system cleaner
Maar moet mischien spoelen ipv in mijn tank gooien...
weet niet precies hoe...
15 jaar
[quote=bassie1979]Ik heb Petromark® diesel system cleaner
Maar moet mischien spoelen ipv in mijn tank gooien...
weet niet precies hoe...[/quote]
Je kunt en mag het middel ook rechtstreeks in het brandstoffilter schenken.
Gr. paul
Dacht ook nog aan evt. de turbodruk regelaar die schoon gemaakt moet worden...?
Hoe kan ik dat dan in mijn brandstoffilter schenken..? Ik kan daar gewoon een doppie open maken en het spul er in gieten..? hoe zit het ontluchten ervan dan..?
moet ik het hele filter mischien vervangen..? na zo een 60.000 (nu 185.000km op de teller)...
15 jaar
Vanmorgen had ik weer een hikup... rond de 2200 toeren ik krijg geen foutmelding op mijn dashboard! valt er dus ook weinig uit tezen..??
Morgen ochtend ga ik mijn turbodruk regelaar schoonmaken en proberen te kijken waar mijn brandstof filter zich bevind voor die diesel cleaner...?
Ik hebgeen idee hoe ik dan moet ontluchten..?? want dat moet dan toch wel eerst.?
GR
15 jaar
Ben bang dat je kabelboom van de motor het probleem veroorzaakt. Om hier achter te komen zal je al het andere moeten uitsluiten.
Stekkers op de verstuivers geven een foutcode bij problemen, egr heb je al gecontroleerd en software zal ook al geupdate zijn. Je kan nog de BDP -gever en stekker vervangen en anders blijft er weinig over.
Mvg Henk.
Waarvoor gooi de de cleaner niet gewoon in de tank? De meeste zijn daar voor bedoelt. De auto slaat meer storingen op dan hij op het dashboard aangeeft.
15 jaar
[quote=Henk Nobach]Ben bang dat je kabelboom van de motor het probleem veroorzaakt. Om hier achter te komen zal je al het andere moeten uitsluiten.
Stekkers op de verstuivers geven een foutcode bij problemen, egr heb je al gecontroleerd en software zal ook al geupdate zijn. Je kan nog de BDP -gever en stekker vervangen en anders blijft er weinig over.
Mvg Henk.[/quote]
Ik heb de software niet geupdate... kan dat het zijn..? kan ik dan gewoon naar de renault dealer en vragen of ze het effe doen..? zijn daar dan nog kosten aan verbonden..? wat is bdp..?
@safrane
de werking is dan toch veel minder dan dat het er puur in gegooid wordt..? het gaat toch ook pas reinigen als je stil staat... ik heb Petromark® diesel system cleaner en daar staat zelfs op om het te spoelen brandstofleiding in en ui er in doen enz... dat verhaal van paulkelder leek me wel een goeie... maar weet niet precies hoe ik dat moet doen...
15 jaar
Ik heb gebelt met renault dealer... die gaan niet zomaar een software update doen zeggen ze... elke update heeft een ander specifiek doel zeggen ze dus moeten ze eerst mijn clio uitlezen... ik heb ze verteld dat ik geen foutcode krijg. en dat dat stotteren maar een keer of 5 per 85km gebeurd... en pas na een km of 30... het word dus erger..!
die diesel cleaner zit nu in mijn tank en egr klep is schoon, brandstof filter is op 140.000 km vernieuwd. dus na 45.000 km moet ie toch nog goed werken..? heb mijn brandstof systeem ontlucht was niets aande hand met lucht!
turbodruk regelaar kan ik niet vinden dus als iemand weet waar die is..?
gr
Bas
15 jaar
Heb de brandstof filter vernieuwd en nog effe extra dieselspoeling er in gedaan...
Vanochtend naar mijn werk niks meer aan de hand... hopen dat dit het was..!
15 jaar
goed dit was het dus niet... stond twee keer stil...!
Motor sloeg gewoon af tijdens rijden... kreeg hem niet gestart door de koppeling p te laten komen ( ook niet door er dan nog gas bij te geven)
Op de vluchtstrook motor met de sleutel gestart geen probleem starten=lopen...
thuis aan gekomen klep open gedaan en zag allemaal lucht belletjes in mijn brandstof leidingen zie foto:
[img]http://i649.photobucket.com/albums/uu216...[/img]
lucht bellen in groene leiding na balgpomp
lucht bellen in witte leiding (bovenop filter)
lucht bellen in groene leiding bellen in rode leiding
iemand een idee... of ik een lek heb..??? of dat deze luchtbellen normaal zijn...?
Ik dacht dus door die lucht bellen krijg ik die hickup en stopt ie gewoon....
Maar het rare is dus dat ie niet meer start door de koppeling op te laten komen en een beetje gas geef...!!!
Op deze foto hierboven zijn de bellen trouwens niet zichtbaar...!
15 jaar
Weet niemand hoe dit filter werkt..? wat is de retour leiding..? waarom 4 leidingen..?
in hoeverre is die lucht slecht..?
Als mijn motor afslaat en ik wil hem herstarten door mijn kopeling op te laten komen en een beetje gas te geven doet ie niets...!!!
moet echt de sleutel terugdraaien en weer starten dan rijdt ie weer...! kan dit een soort van beveiliging zijn ofzo..?
15 jaar
Goed hij is weer ontlucht en er zijn hier en daar afdichtringen vervangen...
Nu na 85 km was alles weer goed...! maar dat was ie vorige keer ook... effe afwachten dus...
@Henk nobach bdp zit toch alleen in benzine motoren..??
15 jaar
hij deed het 2 weken prima nu begon ie weer met stotteren... iemand enig idee hoe dat zit met dat lucht in mijn brandstofleidingen..?
mvg
15 jaar
kleine belletjes kunnen normaal zijn, er mogen natuurlijk geen stukken van 3 cm tussen zitten.
Ik zou toch eens naar de bdp sensor kijken. ook diesels hebben deze. inhouden en hikken zijn een mogelijke klacht bij diesels. Laat eens de motor draaien en beweeg voorzichtig de stekker vh opn el bdp. deze zit kant vbak. veel kans dat je fout naar boven komt.
mvg
Er zitten zeker bellen van 3 cm tussen nog wel veel meer ook (stukken van 10 cm)...! dit is wel als mijn motor uit staat... als ik hem start zie ik niets meer... Ik wist niet dat er op diesels ook een bdp sensor zat..!? ik zal die bdp stekker testen... waar ziet die precies? en wat bedoelde je precies met "opn el bdp. deze zit kant vbak" ?
thanks
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar