Renault Avantime: distributieriem avantime

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

Vraagje,een kennis van mij wil een Renault Avantime kopen,een 3 liter V6. Doch deze auto is toe aan een nieuwe distributieriem.
Is dat te doen? Wat kom je zoal tegen voor gekke dingen,zo op het oog zou ik zeggen dat ik redelijk de ruimte heb.
Had wel al begrepen dat sommige tandwielen niet met spie zijn.
Alvast bedankt!

patje kadettje

Geplaatst door patje kadettje (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Avantime? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

##Doch deze auto is toe aan een nieuwe distributieriem.
Is dat te doen? ##
anders zou elke eigenaar een nieuwe auto moeten kopen
je kan je beter af vragen of degene die t MOET doen het kan
denk wel aan t speciale gereedschap

Hans4040 (300) PRO, 15 jaar geleden

Of laat het nog even doen voordat jou kennis de auto koopt, wel zo veilig........

patje kadettje (0), 15 jaar geleden

daar hangt het dus even van af,kom je nog erg gekke dingen tegen??
De auto komt bij een particulier vandaan namelijk.
En als hij het moet laten doen bij de renault of zo komt de vraagprijs in een heel ander daglicht te staan.
En degene die het gaat doen ben ik niet maar een vriend van mij en hij heeft beslist veel ervaring met riemen maar dit is toch wel een huzarenstukje natuurlijk.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

##een vriend van mij en hij heeft beslist veel ervaring met riemen maar dit is toch wel een huzarenstukje natuurlijk.##
als ie r zo over denkt zou ik hem niet laten gaan werken aan de auto

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

laat maar.................

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=patje kadettje]laat maar.................[/quote]
Waarom nou zo'n reactie!!

Gr. paul

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

3 antwoorden en nog niks concreets dus vandaar,laat maar!

Groetjes Patrick

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=patje kadettje]3 antwoorden en nog niks concreets dus vandaar,laat maar![/quote]
Patje

Wat ik lees zijn voornamelijk waarschuwingen, en dat is toch niet voor niets!!

Renault schrijft voor : motor demonteren / in z'n geheel laten zakken.
Toch lukt het ook zonder de motor te laten zakken (wel heel krap) een goed ervaren monteur is er een volle dag mee zoet.

Eigenaar is waarschijnlijk op de hoogte van de kosten, vandaar wil hij de auto vroegtijdig lozen.

Gr. paul

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

##Wat ik lees zijn voornamelijk waarschuwingen, en dat is toch niet voor niets!!##
geen antwoord= niet goed
afraden=niet goed
waarschuwen= niet goed
dus wat je ook doet
bij sommigen is het nooit ...
maar de gekke dingen zijn speciaal gereedschap voor blokkeren van de krukas de nokkenassen
en dan nog de bevestigingen met torxen die de meeste hobbyisten niet hebben omdat renault(lees fransen) geen m6 of m8 maar m7 en 9 gebruiken
ook de korte doppen die net ergens tussen passen
maar ik zeg
gewoon gaan doen en hopen dat je alles weer op tijd krijgt en weer op zn plek als je de motor laat zitten
als dat niet lukt moet je een half gedane reparatie afbreken om alsnog de motor los te halen
ik zal niet meer waarschuwen
je schijnt naar een voor jou bekende weg te vragen

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Daarom gaat deze auto weg!.
Dit kost bij een garage een lieve duit en er moet een hoop onderuit gesleuteld worden, en dan moet je maar hopen dat het allemaal weer goed zit.
De motor moet er onder uit!.
Het is neit een kwestie van een riempje met een paar span rolletjes, zelfs een dealer heeft er nog een beste klus aan.
Subframes die naderhand niet meer goed passen en verbust moeten worden.
Motorsteunen die niet meer goed zijn.
Een dealer is er ook een goede tijd zoet mee, laat staan een particulier.
Eerlijk gezegd is dit niet een klusje voor effe tussendoor, dit is serieus veel werk.
Of ben jij die vriend zelf en heb je je zinnen op die auto gezet.

Hans4040 (300) PRO, 14 jaar geleden

Hier onder de eerlijke prijs via "mijngarage.nl"

Geachte heer, mevrouw,
Hierbij ontvangt u voor uw auto met kenteken …… een offerte voor het vervangen/ uitvoeren van de
Distributieriem . Volgens onze gegevens is dit een RENAULT AVANTIME 3.0 V6 24V PRIV.
De eerlijke prijs hiervoor bedraagt: € 839,49 .
Deze prijs is inclusief:
l De distributieriem van een A-merk.
l Arbeidsloon van een gekwalificeerde autovakman
l Evt. milieutoeslag
l 19% BTW
l Garantie op arbeid en onderdelen
Onderaan deze offerte treft u veel voorkomende bijkomende kosten.
Kwaliteitsonderdelen:
In de prijsberekening zijn kwaliteitsonderdelen opgenomen, van de grote onderdelenfabrikanten die ook
aan de autoproducenten leveren. Op die manier bent u verzekerd van onderdelen van “originele
kwaliteit”. Dit houdt in dat zij voldoen aan de eisen die de fabrikant van uw auto daaraan stelt. In
bovenstaande offerte zijn daarom opgenomen :
Distributieriem(en) van:
Veel voorkomende bijkomende kosten bij het vervangen van de distributieriem.
Dikwijls dienen ook de waterpomp en de koelvloeistof vervangen te worden. Voor een eerlijke prijs
hiervoor kunt u contact opnemen met onderstaande garages. WIj werken eraan op korte termijn ook een
eerlijke prijs te kunnen geven voor de waterpomp en de koelvloeistof.
Loop- en spanrollen: De looprollen dienen ervoor om de distributieriem in
de goede baan te leiden. De spanrollen houden de riem continue op
spanning.In veel gevallen dienen de loop- en spanrollen ook vervangen te
worden. Dit is afhankelijk van de onderhoudshistorie en specificaties van uw
auto. De prijs voor de loop- en spanrollen is: € 479,05.




Snap je het nu??

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

loop je op leeg als ik dit zo lees 839 euro daar komen de loop en spanrollen nog bij is 479 euro daar komt dan nog een waterpomp en koelwater bij is denk ook nog een 150 euro dan nog een multiriem 50 euro wordt al met al 1550 euro

of ik lees t verkeerd als het er bij inzit valt t mee

Hans4040 (300) PRO, 14 jaar geleden

de prijs is inclusief riem, exclusief loop en spanrollen, exclusief waterpomp en koelvloeistof

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

Oke,dan weet ik genoeg,gaat wel goed komen dan,gereedschap is voldoende aanwezig,ook torx.
Vriend van mij is monteur geweest,jaren universeel gedaan.
Maar we vroegen ons af of we nog hele bijzondere dingen tegenkwamen,dat in principe de motor eruit moet wisten we niet,kunnen we daar rekening mee houden.
En een Reanult voor mezelf?? Alsjeblieft niet zeg. Een broer van mn oom heeft zn zinnen erop gezet.
In elk geval bedankt!

ksie2 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je de distr riem vernieuwd moet je altijd de loop en spanrollen vernieuwen.De waterpomp zou ik ook altijd vernieuwen omdat je er toch wel slecht bij kunt komen.Opgave renault is 120.000 km of max 5 jaren, wat het eerste bereikt wordt.Als je mij het chassis nr of kenteken geeft zal ik eens kijken wat het gaat kosten via een dealer waar ik goede ervaring mee heb.

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

hoi,bedankt voor alle info
De auto is vandeweek gekocht en vandaag hebben we de riem gedaan,sommige stukken was even pielen vanwege weinig ruimte,met name de motorsteun en achterste distributiedeksel,ook de waterpomp kon er maar net tussenuit.
Alle tandwielen geblokkeerd met pennen.
Riem erop en gespannen,handel dichtbouwen. Starten en lopen.
Dus alles gelukt,viel nog alles mee maar is goed gekomen,nogmaals bedankt voor de tips

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Loop en spanrollen ook gedaan?.

patje kadettje (0), 14 jaar geleden

uiteraard.........
En de multiriem met spanrol ook.
In een keer alles goed gedaan,kan ie voorlopig rijden.
Best een gave kar trouwens,kan me er wel iets bij voorstellen dat ie er gek van is

Groetjes Pat

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Veel plezier er mee, het is zeker een aparte auto.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Avantime of stel zelf een nieuwe vraag.