auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: geklots onder de moterkap

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Hallo, eind vorig jaar lekke koppakking, gerepareerd! halverwege mei van dit jaar de auto een kleine beurt laten geven, op de terugweg hoorde ik na +- 30km een enorm klotsend geluid aan de bestuurderskant onder de moterkap. terug naar garage. geen tenchn. storing of lekkage te ontdekken. hoorden ook dat geluid niet. auto wwer opgehaald en 2 wkn later naar zuid frankrijk. in belgie wilde ik de kachel aanzetten, maar reactie bleef uit. geen warmte. een paar uur later weer wel. na +-1000km liep de temp.meter ineens op. dus kachel aan en parkeerplek opgezocht. af laten koelen en voorzichtig verder gereden. vanaf die tijd schommelde die meter enorm warm naar normaal etc. geprobeerd of het misschien een luchtbel zou kunnen zijn maar geen resultaat. dat klotsend geluid bleef en temp. meter bleef schommelen. terug in NL. naar de garage. koel element huis (met thermostaat) zat wat roestvorming in, dus besloten om die te vervangen. temp.meter doet het nu constant goed. maar dat geborrel bleef. (er zat ook veel olie in koelvloeistof, geen rest-olie) van de week ga ik terug naar de garage of dit de oorzaak misschien is geweest. maar heb er geen vertrouwen in! wie van julie klinkt dit bekent in de oren????
groeten van een renault-freak

Geplaatst door

fido77 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het klotsend geluid kan duiden op een luchtbel in het koelsysteem, ook gecombineerd met geen warmte uit de kachel toen.

Als je nu olie in het koelsysteem hebt lijkt dat op een lekke koppakking, of een lekke oliekoeler waardoor olie lekt uit de leidingen die door het koelwater gekoeld worden.

Heb je al gecheckt of de olie bijvuldop geen sludge heeft?, dit kan wijzen op koelvloeistof in de olie.

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

hoi cor, bedankt voor je snelle reactie. t koelsysteem zat vol olie. hebben ze door gespoten. koelelementhuis vervangen (daar zit de thermostaat ook in), omdat daar wat roestvorming in zat hebben ze besloten daar te beginnen met vervangen. is natuurlijk moeilijk te meten of daar daadwerkelijk een lek zat. de temperatuurmeter doet het nu goed, maar nog steeds dat geklots, t is net of je een gieter langzaam leeg laat lopen. je hoort het ook niet constant maar af en toe.

er zit geen sludge (schuim?) aan de peilstok of aan olie bijvuldop.
groeten ben

fido77 0

18 jaar

Als het geklots er nog steeds is blijf ik aan een betere ontluchting denken.

Als nu het koelsysteem vrij blijft van olie is dat probleem in ieder geval opgelost.
Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.