Bij deze wagen wordt de airco gevuld langs de lagedruk conector, het ventiel hiervan is echter wel voor de hoge drukslang van het aircoapparaat.Leverancier van het aircoapparaat raad mij een verloopconnector aan zodoende kan ik langs de lagedrukslang vullen.Bij de renault dealer verteld men mij dat voor de laguna2 werd aangeraden met een verloopconnector te werken of de koppen op de slangen te wisselen maar dat bij de megane2 men gerust met de hogedrukslang mag vullen langs de lagedruk connector. Hoe lossen jullie dit probleem op?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt mij verstandig om dit systeem te vullen met draaiende motor en ingeschakelde airco. De compressor gaat pas mee draaien als er voldoende druk in het systeem is. Als deze eenmaal mee draait "zuigt" hij de rest van het koudemiddel het systeem in, waardoor vloeistofslag wordt voorkomen.
Gewoon de hogedrukslang erop en vullen maar! Auto zoals guido al zei even aan doen met ingeschakelde airco en dan stroomt het hele systeem zo vol. Denk er wel even om dat je de schakelaar even in de juiste stand zet. (vullen via hogedrukslang alleen ivm afsluiten lagedrukslang)
Sytze
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar