Renault Espace: Houdt in

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 2 liter 16V

Dag allen,

Het gaat om de Espace IV, 2004, 2liter LPG 217.00km

Klacht: hij houdt in, maar op gas gaat hij bij ca 30km/u bijna normaal accelereren en rijdt vervolgens de gewone 120 of 140km/u
Op benzine wordt het lastiger: klein beetje gas bijgeven maar blijft ook op hoge snelheden inhouden.

Wat heb ik al gedaan:
Cliptest wees uit: lambdasonde ná de Kat, deze is vervangen (storingsindicatie blijft nu weg)
Eerder: alle penbobines vervangen, alle LPG1-bougies geplaatst, TPR-sensor vervangen
Gasklephuis met air-intake/carburattorreiniger schoongemaakt (10 keer ingespoten bij 300orpm)

De volgende tips kreeg ik uit mijn persoonlijk netwerk:
* verwaterde benzine (ik rijd altijd op LPG en vul zo nodig benzine aan)
* gescheurde slang carterontluchting
* MAP-sensor
* verkeerde BDP-instelling
* defecte luchtmassameter (heb echter geen turbo-uitvoering, zit deze meter in het gasklephuis?))
* verkeerd afgestelde loodvervanginginspuiting (flashlube i.s.m. computer)
* Vervuilde injectoren

Omdat ik liever doelgerichter te werk ga (ik ben inmiddels € 380,00 kwijt) graag jullie mogelijke advies

Bij voorbaat dank
Groeten
Rob

robbarkey

Geplaatst door robbarkey (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Heino4267 (230), 8 jaar geleden

Ik zou het eerst de ontsteking nakijken: dat is het gemeenschappelijke element in jouw situatie.

robbarkey (0), 8 jaar geleden

Dag Heino, wordt dit niet elektronisch gestuurd?

robbarkey (0), 8 jaar geleden

Hoi Hein,

Ontsteking gecheckt, is in orde
1e lambda sonde (Bank 1 sensor 1) doet vreemd, werkt soms wel en soms niet.
Zal ik maar eerst moeten vervangen. Rotplek zo net ná het spruitstuk. Kan met ratel en dop 22 geen slag maken!!! grrr

Groet
Rob

RPJdeWeert (0), 8 jaar geleden

Ontsteking lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat een probleem met de ontsteking zich eerst op LPG openbaart, pas veel later op benzine.
Zit je brandstoffilter niet verstopt? En heb je al eens geprobeerd om een volle tank benzine, met injectorreiniger, leeg te rijden?

robbarkey (0), 8 jaar geleden

Dag Rob,

Dank voor je bericht. Het gekke is, dat hij, na op snelheid te zijn gekomen, op gas gewoon de 130 a 140km p/u haalt. Op gas houdt hij bij het accelereren ook in, op benzine erger.
De motor is wel onrustig. Op benzine nóg onrustiger. Op benzine valt hij uiteindelijk terug in snelheid en pakt hij het van tijd tot tijd weer op, maar niet consequent., terwijl hij op gas wel doorrijdt. Met de cruise-control rijdt hij op gas redelijk, maar ook met soms een hik.
Dus ik dacht niet direct aan het aan het filter, vanwege het gas.

Ik ben misschien nu gedwongen om de Espace wéér te laten uitlezen, nu bij Renault.
Er zijn geen storingen op de clip, wel die labiele 1e sensor....waar het voltage te veel verschilt en onlogische waarden aangeeft bij de CO-test.

Groet
Rob

robbarkey (0), 8 jaar geleden

Dag allen,

Probleem opgelost:
Een kennis had het slimme idee om de Katalysator los te koppelen en er een stukje mee gaan rijden. Resultaat: vermogen was terug.
Na vervanging van de katalysator en de 2e sensor. Alles top in orde, CO-meting prima

Dank voor de betrokkenheid
GGroet
Rob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.