Renault Scenic: Inspuiting controleren

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1500

Bij een snelheid van ongeveer 100kmh gaat service lampje branden en houd motor een weinig in. Op het dashboard kom dan de melding inspuiting controleren.

Uit de ECU lees ik uit:
330 voorverwarming eenheid diagnose verbinding actueel
702 sensorcircuit inlaatspruitstukdruk op maxlimiet-opgeslagen
757 Nokkenassensor geen signaal-opgeslagen
597 Turbocompressor, regelcircuit magneetkle op minimumniveau-opgeslagen

Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?

Automotive!

Geplaatst door Automotive! (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Automotive! (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik heb inmiddels brandstoffilter vervangen. Heeft geen resultaat gehad. Bij onderzoek bleken een aantal gloeibougies defect. Ook deze vervangen. Ook geen resultaat gehad.
Na reset zijn alle foutcodes weg. Na een proefrit gaat bij Ca 100kmh (4000rpm) de melding weer aan"inspuiting controleren"en houd de motor ietwat in. De volgende foutcode is dan uit te lezen: 702 sensorcircuit inlaatspruitstukdruk op maxlimiet-opgeslagen.
Dit wijst richting turbo!
Heeft dit iemand al aan de hand gehad?

Heino4267 (230), 10 jaar geleden

Zijn de verstelbare schoepen nog goed gangbaar? Als die verstelling vast zit, krijg je bijbepaalde toerentallen overdruk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.