close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: inspuiting renault megane

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 e automaat

Mensen ik heb een renault megane die zijn schakel moment niet kan bepalen, tijdens het rijden dan schakelt de auto naar mijn gevoel niet door zijn 4 tussen de 60 en de 80 gaat de auto heen en weer schakelen totdat er een lampje in de auto gaat branden dit is een vierkantje met zoals ik het beschrijf een soort hartslag die je ook in het ziekenhuis ziet. Het boekje geeft een inspuit probleem aan. Ben bij de renault dealer geweets heeft de auto uit gemeten en zei dat er een sensor vervangen moest worden hebben dit gedaan, en mij verteld dat het probleem niet aan de sensor ligt maar aan de automatenbak. Ik weet me geen raad ben bij een automatenspecialist geweest(had ik ook geen goed geveol bij ). De renault dealer zegt dat er een nieuwe bak onder moet en dat reviseren niet zo goed is voor de auto "wij hebben niet zulke goede ervaringen met reviseren volgens de dealler" ja reviseren is de helft van een nieuwe automaten bak. Iemand tips woon trouwens in Purmerend. HELP!!!!!

Geplaatst door

BARRY831 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=BARRY831]Mensen ik heb een renault megane die zijn schakel moment niet kan bepalen, tijdens het rijden dan schakelt de auto naar mijn gevoel niet door zijn 4 tussen de 60 en de 80 gaat de auto heen en weer schakelen totdat er een lampje in de auto gaat branden dit is een vierkantje met zoals ik het beschrijf een soort hartslag die je ook in het ziekenhuis ziet. Het boekje geeft een inspuit probleem aan.[/quote]
Da's een storing van de automaat.

[quote=BARRY831]Ben bij de renault dealer geweets heeft de auto uit gemeten en zei dat er een sensor vervangen moest worden hebben dit gedaan, en mij verteld dat het probleem niet aan de sensor ligt maar aan de automatenbak. Ik weet me geen raad ben bij een automatenspecialist geweest(had ik ook geen goed geveol bij ). De renault dealer zegt dat er een nieuwe bak onder moet en dat reviseren niet zo goed is voor de auto "wij hebben niet zulke goede ervaringen met reviseren volgens de dealler" ja reviseren is de helft van een nieuwe automaten bak. Iemand tips woon trouwens in Purmerend. HELP!!!!![/quote]
Dealer moet niet scheef uit z'n nek blaten. Er is op zich niks mis met reviseren mits goed uitgevoerd.
Kijk, de dealer kan dit niet en wil jou met alle liefde een nieuwe bak verkopen.
De automatenspecialist is een betere optie. Of die helemaal eerlijk is, is moeilijk in te schatten. Er is altijd een risico. Wat zei de automatenspecialist?

Het beste kun je nog naar een Renault specialist gaan of een adres welke wordt aanbevelen door andere mensen. Start daar eens een topic over. Het zou mooi zijn als dat eens bij elkaar wordt verzameld.
Revisie is namelijk lang niet altijd perse nodig.

AS1 230

17 jaar

Je krijgt dus nog steeds het storingslampje. Dan zou ik hem nog een keer laten uitlezen. Leg eventueel de storingscode aan ons voor.

AS1 230

17 jaar

Ik neem aan dat dit probleem ontstaat terwijl je op gas rijdt? Of doet hij het op benzine ook? Als het is zoals ik denk, heb je er iets minder last van op benzine, maar het probleem blijft... Ik denk namelijk dat het komt doordat de kleppen versleten zijn. Het schakelmoment wordt hoofdzakelijk bepaald door de belasting. Het klinkt misschien vergezocht, maar ik zou zeggen dat je kleppentrein aan revisie toe is. Heb dit al vaker meegemaakt... Welke kilometerstand heeft de auto nu? De meeste gasrenaults gaan zo rond de 170.000 km kapot, doordat de klepzetels van een TE zacht materiaal gemaakt zijn! En de kleppen niet op tijd gesteld zijn... Laat ze eens stellen, en meet dan de compressie eens op.

M.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

17 jaar

[quote=Luiehond]Ik neem aan dat dit probleem ontstaat terwijl je op gas rijdt? Of doet hij het op benzine ook? Als het is zoals ik denk, heb je er iets minder last van op benzine, maar het probleem blijft... Ik denk namelijk dat het komt doordat de kleppen versleten zijn. Het schakelmoment wordt hoofdzakelijk bepaald door de belasting. Het klinkt misschien vergezocht, maar ik zou zeggen dat je kleppentrein aan revisie toe is. Heb dit al vaker meegemaakt... Welke kilometerstand heeft de auto nu? De meeste gasrenaults gaan zo rond de 170.000 km kapot, doordat de klepzetels van een TE zacht materiaal gemaakt zijn! En de kleppen niet op tijd gesteld zijn... Laat ze eens stellen, en meet dan de compressie eens op.

M.vr.gr.
Sjoerd[/quote]
Interessant...
Het is mij bij meerdere Renaults met automaat en LPG opgevallen, dat het kan gebeuren dat na opschakelen naar 3 deze gelijk weer terugschakelt naar 2 en dan weer naar 3 en dan is het goed verder.
Dit komt vooral voor bij rijden op gas en vooral bij rustig rijden. Een enkele keer ook bij flink optrekken.
Ik heb het sporadisch met mijn huidige wagen ook nog op benzine maar alleen bij heel rustig rijden.
Blijkbaar is de bak heel gevoelig voor de belasting.
Barry heeft het over heen en weer schakelen dus ik vind het idee van de kleppen zo gek nog niet.

Nog even een vraag voor Barry: jouw instructieboekje zegt dat het 'hartslaglampje' van de inspuiting is? Ik vraag me nu af of je wel een apart lampje voor de automaat hebt. Wat zegt het instructieboekje daarover? Is het mogelijk dat voor beide zaken hetzelfde lampje wordt gebruikt?

AS1 230

17 jaar

Dus daarom de vraag, heeft de auto er ook last van als hij op benzine loopt. As we speak heb ik alweer een kop gereviseerd van een laguna. Had ook kapotte kleppentrein. Eerst eens wat inhouden en doen, daarna voorzichtig aan op 3 poten lopen. Dat zijn de voorrtekenen... Daarom is het belangrijk te weten of hij het probleem ook op benzine heeft...

M.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

17 jaar

Hamvraag in deze is: schakeld de bak wel goed op benzine? Is dat een ja dan ben ik het zeker met mijn 1e en gelijk ook laatste monteur eens. Is het ook dan een probleem dan denk ik dat er wel degelijk een probleem in de bak zit. Denk erom, er is in nederland maar 1 bedrijf die goed is in het reviseren van renault automaat bakken.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Oohw, en volgens mij heeft renault apart een lampje voor de automaat. Daarin staat de omtrek van een automatenbak, en de 3 letters AUT.

m.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

17 jaar

[quote=sytze]Denk erom, er is in nederland maar 1 bedrijf die goed is in het reviseren van renault automaat bakken.

Sytze[/quote]
Autrans?

AS1 230

17 jaar

Hmmm, mag geen reklame maken hierzo.......maar ik heb een mailbox!

sytze 0
badge

17 jaar

Welke sensor is er vervangen? En heeft de auto het probleem ook op benzine?
Als de automaat idd een eigen lampje heeft en dat NIET diegene is die bij jou gaat branden, dan bestaat er de kans dat de automaat ALS GEVOLG VAN een inspuitstoring over de zeik gaat.

AS1 230

17 jaar

Mensen bedankt voor de reactie's
Het maakt niet uit of de auto op benzine of op gas rijdt het probleem blijft hetzelfde, de storing die ik probeer te verduidelijken is zoals ik het omschrijf een vierkantje met een golfje erin en die slaat geel aan. Volgens boekje inspuiting. In het nieuwe jaar zal ik naar de dealer bellen om te vragen wat er nou precies vervangen is. de omtrek van een automatenbak, en de 3 letters AUT die geeft niets aan dus???? Weet je ik heb niet zulke goede ervaringen met garage's vandaar ik ben eigenlijk een beetje bang voor garage's. De auto heeft rond de 16000 gelopen. Moet ik op zoek gaan naar een ander.

BARRY831 0

17 jaar

160000 zeker? Heeft altijd op gas gelopen? Cilinderkop is nog origineel?

Het feit dat alleen je injectielampje gaat branden en niet die van de automaat is een sterke aanwijzing dat er iets mis gaat met de injectie en daardoor de automaat op tilt gaat vanwege die injectiestoring.
Dus we willen heel graag weten wat de dealer heeft vervangen en welke storingscode hij geeft.

Nog een tip:
Kijk ook eens naar massa-verbindingen en of de laadstroom ok is (14,4 V met draaiende motor). Een afwijking daar kan ook dergelijke storingen geven.

AS1 230

17 jaar

ik heb geen idee of de auto altijd op gas heeft gelopen en of de cilinder orgineel is nogmaals ik ben geen automonteur helaas maar wordt wel wat wijzer zo op deze manier, ik zal van de week de renault dealer bellen of misschien bij de renault dealer langsrijden in amsterdam met deze gegevens die ik van jullie gekregen heb, en ik zal de dealer in middenbeemster op bellen om te vragen wat de storing was en wat er vervangen was. Nog tips misschien een goede garage in amsterdam e/o
vriendelijke groet barry

BARRY831 0

17 jaar

Het is dus nu wel duidelijk dat je motorstorings lampje brand. Die kan alleen branden als er storing in het systeem is. Dat betekend dat je ook meteen een foutcode zou moeten kunnen uitlezen. Maar ik ben het allang met mijn monteur eens die al eerder met de juiste diagnose kwam. Volgens ons is je motor dringend aan een klep revisie toe. Maar vertel eens, loopt de motor wel mooi rond en ploft ie niet in de uitlaat? Ik begin er hoe lager hoe meer aan te denken.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

En denk nou niet dat ik me vergis en dat ik de bak bedoel....NEE dat is niet zo.
De schakel karakterrestiek verandert volkomen wanneer het vermogen afneemt, hij zal blijven hangen in de eerdere versnelling. Ik hoop dat je dat begrijpt. Maar e.e.a. zal moeten worden uitgezocht door een renault specialist zoals as1 ook al meldde. Niet elke renault dealer is trouwens renault specialist, dat had je zelf al ondervonden las ik.

sytze 0
badge

17 jaar

Ik denk dat ik maar naar de dealer in amsterdam ga in het nieuwe jaar met de storing, als de motor namelijk uit is dan gaat de storing ook weer weg. En zal deze gegevens van problem car uit printen en meenemen en misschien hun advies geven hahaha. De auto rijdt naar mijn mening wel mooi niet op drie poten alleen schakelt hij niet door naar zijn 4 daarom rijdt hij wel hoog zeg maar bij 100 km geeft de toerenteller 4000 toeren aan. Ik heb ook nog niets vernomen van een plof ik zal deze week goed luisteren en tegen mijn kleine jongen van anderhalf zeggen dat hij zijn mond moet houden(grapje). Is dat een goed idee om met deze gegevens naar een dealer te gaan en het voor te leggen. Waar moet ik aan denken bij een kleprevisie in euro's

BARRY831 0

17 jaar

plm 700 euro, afhankelijk wat er allemaal vernieuwd moet worden.

sytze 0
badge

17 jaar

De auto loopt tijdens het rijden dan ook niet echt op 3 poten in het begin. Hij loopt dan niet mooi rond. En pakt weer aardig op bij een verhoogd toerental. Het is heel specifiek... En laat het controleren voordat je een paar duizend verder bent, want serieus, je draait de boel in de soep. 160.000 is wel de stand waarbij die motoren gaan... Het is gewoon een kwaaltje.

M.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

17 jaar

ok thanx maar wat moet ik nou laten controleren dan als ik naar bijv een willekeurige garage ga.

BARRY831 0

17 jaar

Zoals Sytze zegt, of hij 'ploft' in de uitlaat, een erg typisch geluid. De dikte van de klepstelplaatjes bekijken, Compressie meting uitvoeren, en een lektest, dan zie je het snel genoeg. Vooral cilinder 2 en 3 geven problemen, die gaan het eerst, hoofdzakelijk cilinder 2!

m.vr.gr.
Sjoerd

Luiehond 0
badge

17 jaar

Wat zal ik zeggen? Er is weinig meer aan toe te voegen....het verhaal klopt als een zwerende vinger! We hebben toevallig net afgelopen week weer één afgeleverd met exact hetzelfde verhaal. Ik weet niet of je een renault specialist moet zijn om het te kunnen beoordelen, maar denk dat een beetje garage het zo kan horen. Stationair op 3 of 3,5 cilinder lopen, en als je gas geeft pakt ie op 4 cilinders. Het is voor ons zonneklaar.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.