Renault Kangoo: kangoo 1.5dci slecht starten , loopt op 3 poten

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5dci

beste collega's

heb hier een probleem met een kangoo 1.5dci
wil niet aanslaan zonder de ontluchtingsbalg op te pompen bij het brandstoffilter.
gecontroleerd of er een opvoerpomp in de tank zit is niet het geval. ook niet bij het schudbord.
als je hem oppompt en je even doorstart slaat hij aam maar loopt dan op 3 cilinders.
het er een donorauto naast gehad en daarvan de verstuivers uitgewisseld en omgeprogrameerd, dit heeft geen zin. retourleidingen overgezet geen resultaat.
klepspeling gecontroleerd , stonden bij alle cilinders nagenoeg gelijk.

wie o wie heeft enig idee wat er nog meer niet in orde kan zijn

ps de auto heeft 117000km gelopen en de distributie staat op tijd

met vriendelijke groeten Denny

Denny23

Geplaatst door Denny23 (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

limp (0) PRO, 14 jaar geleden

heb je al pompdruk gecontrleerd

Denny23 (0) PRO, 14 jaar geleden

ja heb ik gedaan, pompdruk is in orde en de drukregelaar is ook goed, deze heb ik uitgewisseld met de donorauto. pompdruki is gemeten.
heb ook nog de brandstofleidingen overgezet van de donorauto om er zeker van te zijn dat deze dicht zijn, op een of andere manier word er lucht aangemaakt, "als" de auto loopt dan komt er lucht uit de retour van de pomp

limp (0) PRO, 14 jaar geleden

opvoerpomp /aanzuigpomp zit bij deze motoren in de hogedruk pomp zelf die kun je testen of de pomp aaan zijn min druk komt van ik meen 1050 bar bij starten van motor en losgenomen stekker van brandstof opbrengst .je moet dan echter wel een dummy in de stekker steken meen ikanders gaat de pomp niet naar zijn max druk
je zegt dat als je pompt met de peer dan slaat hij wel aan maar loopt op 3 poten blijft , over verstuiver lek test of inlaat dicht/vol met roet????
heb je brandstof filter al gecontroleerd deze willen ook wel eens lekken daar zie je niets van gewoon verv
omdat er geen oppvoerpomp in de tank zit is een kompleet dicht lagedruk systeem een 100 procent must vandaar deze opmerking
daarna zou ik pas gaan denken over pomp en of verstuivers of dichtgekoekte inlaten
groeten limp

Denny23 (0) PRO, 14 jaar geleden

heb de drukken van de pomp gecontroleerd met een testset van delphi deze hebben we hier tot onze beschikking ook met de pluggen om de druksensor te omzijlen zodat de pomp maximaal gaat.
Brandstoffilter heb ik nog niet gedaan dit zou wel het starten kunnen veroorzeken maar nie het op 3 poten lopen.
zoals ik al eerder meldde heb ik de verstuivers al van een donor overgezet en omgeprogrammeerd dit heeft geen verandering met betrekking tot het op 3 poten lopen.
Maar een hogedrukpomp lijkt mij ook niet het probleem van het op 3 poten lopen. en wat ik ook vreemd vind is dat het lijkt of dat er "lucht"word aangemaakt als jullie begrijpen wat ik bedoel.
zat zelf al te denken om de compressie is te meten is misschien ook niet geheel onverstandig

mvg Denny

limp (0) PRO, 14 jaar geleden

is het steeds dezelfde cil die niet meeloopt of telkens een andere
als eerste gaat meestal de verst zittende dicht met roet zitten (bakzijde) of dit zo is kun je redelijk snel zien gewoon het gebogen pijpje er af halen en er in kijken ook in huis natuurlijk
maar als het een roet op de zuigerveren is dan moet je hem schoon kunnen branden met een reiniger
tenzij het al een hele tijd is
ook het op 3 poten llopen na het starten kan wel degelijk komen door lucht aanzuiging

timhoeks (0) PRO, 14 jaar geleden

dat van die compressie is zeeeer an te raden. zuigers van die motoren smelten waar je bij staat!

Denny23 (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem opgelost, bleek toch een defecte hogedruk pomp te zijn en een brakke verstuiver.

manne bedankt voor de hulp, sorry voor de late reactie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.