close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo: nokkenastandwiel

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4i E7J-780

hallo

het volgende is mij pas overkomen
op 19 februarie jl. koop ik bij een handelaar een mooie renault kangoo 1,4i benzine bj 99 (E7J-780 motorblok )
omdat ik nogal zuinig op mijn auto rij ik er direkt mee naar mijn lokale garage voor wat advies
daar doe ik navraag naar de distributie-riem ,er wordt mij duidelijk gemaakt als je twijfeld de riem altijd vervangen
op 24 maart jl laat ik dan ook de distributie riem +spanrol vernieuwen
een week later op paaszaterdag rij ik even een ritje van ongeveer 80km, ter plekke aangekomen heb ik de auto
gewoon geparkeerd.
toen ik ongeveer 6 uur later terug kwam , kon ik de auto niet meer starten ,hij deed niets
sleutel erin .....omdraaien en ik hoor de een zachte tik vermoedelijk van een relais
ook met startkabels lukte het niet ,ook aanduwen niets ,aantrekken niets
een dag later naar de garage laten brengen .
groot is nu mijn verbazing......want nu is het volgende aan de hand
maasa vebinding welke onderin zit tussen motorblok en chassis is afgebroken ,vervolgens is de
spie van het nokkenastandwiel stuk ,de bout daarvan is blijkbaar te lang geweest ,stuk of losgekomen
vervolgens zijn al mijn kleppen krom .
ik moet dus laten vervangen 8 nieuwe kleppen ,nokkenastandwiel+bout ,koppakking ,kleprubbers,kopbouten,
kleppendeksel pakking enz..
en dit bij een auto welke ik pas 6 weken heb ,en waar ik nog geen 1000km mee heb gereden
wie kan mij hierover wat meer info verschaffen/ bv; komt dit vaker voor /of om de hoeveel km ??
weet er misschien iemand waar ik goedkoop aan die ondedelen kan geraken
blijkbaar kun je de kleppen alleen bij de officielle dealer krijgen ,dit is ook zo voor het nokkenastandwiel
graag hoor ik nog van jullie
gr,matty

Geplaatst door

stamatty (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit probleem ligt aan de spie van het nokkenas tandwiel, deze heeft warschijnlijk een opdonder gehad, of is toen misbruikt. Hierdoor lopen de zuigers tegen de kleppen en dan is het foute boel! Gewoon alles met orginele onderdelen repareren koppakingsetje en 8 nieuwe klepjes erin! Neemt de gene die de distributieriem vervangen heeft niets voor zijn rekening?

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

hallo

het is inderdaad de spie van het nokkenas tandwiel ,deze zou inderdaad zwaar op de donder gekregen
maar mijn vraag is hoe / of waar en hoe komt het dat zo iets gebeurd

vandaar mijn volgende vragen';

komt dit vaak voor
moet je als je de distributieriem vervangt ,ook de bout van het nokkenastandwiel vervangen

is de gene wie de distributieriem heeft vervangen iets aan te rekenen ,of is dit allemaal gewoon brute pech
of zou het zo kunnen/moeten zijn dat de garage ( geen officielle dealer) dit had kunnen weten
al dan niet kunnen vermijden
graag hoor ik nog van jullie

stamatty 0

14 jaar

hallo

weet er iemand waar ik goedkoop aan een setje in / uitlaat klepjes kan komen
de officielle dealer is pepper-duur
ook zoek ik natuurlijk het nokkenastandwiel + de bout ( ook graag betaalbaar )
ook zoek ik nog;
een losse koppakking
een kleppendekselpakking
een setje kleprubbers
een setje kopbouten

graag hoor ik nog van jullie

stamatty 0

14 jaar

De spie kan alleen afbreken als er veel kracht op komt te staat! Een goede site voor onderdelen www.carpartsdirect.nl

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

Hallo ,heb nu ook zo´n zelfde probleem gehad.Auto gekocht ( toevallig zelfde renault kangoo 1.4 e7j motor) na twee
dagen distributieriem kapot door uitdroging en achterstallig onderhoud van vorige eigenaar.
Al met al ben ik zelf aan de slag gegaan met repareren en een autovraagbaak gekocht,daarnaast ook steun gehad
van problemcar.Alles van de reparatie ben ik aan onderdelen kwijt ongeveer €400,00 euro.
Bij de dealer tandriemsetje en multiriemsetje gekocht.(liever origineel voor lange termijn draaiende delen ).
De 8 kleppen met bijbehorende onderdelen om het hele karwei te doen bij een automaterialen zaak waar ze
cylinderkop revisie doen.
AArbeids uren niet meegeteld ,omdat ik alles zelf heb vervangen.

Nu rijd en start die weer mooi als nieuw.
maarten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.