close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Mégane Estate 2012: Koppeling inclusief vliegwiel vervangen

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K9K A6, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 81

Dag,

Omdat mijn koppeling sinds kort slipt in versnelling 4, 5 en 6 heb ik een nieuw druklager, en drukgroep en plaat besteld. Ik zie bij de sets ook mogelijkheden om een nieuw vliegwiel te kopen . Ik heb dat in eerste instantie niet gedaan. Mijn vraag is of ik daar goed aan heb gedaan , is het verstandig/ nodig om deze ook te vervangen of alleen in bepaalde gevallen?
Km stand is ca 240.000 km.

Geplaatst door

Arjen11 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het een 2 massa vliegwiel is zou ik hem vervangen , als je de motor uit zet en hij wordt slecht hoogveen tak tak geluid of een rammel , bij een vast vliegwiel is vervanging niet meteen nodig tenzij je al met een flink slippende koppeling rijd en hem ruikt.

Niet twijfelen, gewoon doen.

Dank beiden. Nog geen opvallende klachten behalve slippen... ik kom er zeker pas achter welk type vliegwiel er in zit als ik de boel los heb hè?

Arjen11 0

2 jaar

Via motorcode in de deur te achterhalen?

Arjen11 0

2 jaar

Heb inmiddels ook een vliegwiel besteld en binnen maar nog geen tijd gehad voor de reparatie. Gisteren de megane nog gebruikt. Vanochtend wilde ik m starten maar ondanks motor slaat zo maar ineens niet meer aan. Startmotor draait prima en motor maakt ook aanstalten om het op te pakken maar het blijft uiteindelijk bij pruttelen. Iemand tips, wat is meest voorkomende euvel of niets van te zeggen en maar laten uitlezen? (Geen waarschuwingslampjes zichtbaar). Gr Arjen

Arjen11 0

2 jaar

Of is dit ook een gevolg van de te vervangen koppeling, een soort startbeveiliging die niet uitgaat agv de slijtage?

Arjen11 0

2 jaar

Zou in principe niet het geval mogen zijn , klinkt hij niet verzopen ?
Gisteren wel gereden of alleen gestart en weer uit gezet ?

Er is mee gereden. Heb m net opnieuw geprobeerd te starten. Dat is gelukt maar hij loopt wat schokkerig en onregelmatig. Heb m in de garage gezet en meende ook wat te ruiken...

Arjen11 0

2 jaar

Heb inmiddels de versnellingsbak uit de motorruimte gehaald (tjonge wat een werk). Koppelingshuis vettig van binnen (kan een vettige aanslag op de bdp sensor misschien de oorzaak van startprobleem en slecht lopen zijn ?) Ik vervang alle oliekeerringen.
Koppelingsplaten inderdaad versleten. Nu moet het vliegwiel los en die zit vast met grote torx-bouten. Mijn standaard setje gaat tot 40.... deze is duidelijk groter. Weet iemand toevallig de juiste maat? Dan haal ik morgen een torxdop. Dank alvast

Arjen11 0

2 jaar

Het was een flinke klus maar het is gelukt. Nieuw vliegwiel en koppeling geplaatst, keerringen vervangen en ook direct maar een van de aircoleidingen vervangen (de langste dunne en uit vele bochten bestaande leiding van de condensor naar het schutbord, ook een uitdaging moet ik zeggen). Ik heb nog even gehoopt dat de storing dan ook opgelost zou zijn maar dzt bleek niet het geval. Ik heb m daarvoor maar naar de garage gebracht en na het plaatsen van nieuwe gloeistiften start en loopt de motor weer goed.

Arjen11 0

2 jaar

Youtube video van een engelsman , bestaande uit twee afleveringen, is erg behulpzaam geweest bij het demonteren en monteren

Arjen11 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.