Renault Megane: Lege accu met Renault Megane Cabrio

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hoi,

Ik zit momenteel met een probleem met mijn Renault Megane Cabrio. Wanneer ik de auto een dag of 2 niet meer heb gebruikt is de accu leeg en start de auto heel moeilijk of soms zelfs helemaal niet. Ik heb zojuist de laadspanning van de dynamo gemeten en deze is 14.4 V. De accuspanning is 12.6 V en tijdens het starten valt deze terug naar 9.9 V. De accu ( 43Ah ) is ongeveer een dik jaar oud.

Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen of de belaste accuspanning goed is en waar mijn probleem aan kan liggen. Is overigens de capaciteit van de accu wel voldoende voor mijn auto?? Misschien dat er een verkeerde accu ingezet is geworden??

Ik hoor het wel

Alvast bedankt!

Mvg

Xizer

Geplaatst door Xizer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

AS1 (105), 16 jaar geleden

Meet eens of je een lekstroom hebt. Zie [url=http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...]hier[/url]

Xizer (0), 16 jaar geleden

0.32 A... is dit veel ???

AS1 (105), 16 jaar geleden

[quote=Xizer]0.32 A... is dit veel ???[/quote]
320 mA dus. Da's veuls te veul.
Nu uitzoeken welk circuit zoveel slurpt.

Xizer (0), 16 jaar geleden

[quote=AS1][quote=Xizer]0.32 A... is dit veel ???[/quote]
320 mA dus. Da's veuls te veul.
Nu uitzoeken welk circuit zoveel slurpt.[/quote]
Hmm.. Das niet zo mooi! Wat is een normale waarde hiervoor??? Heb je misschien ook een manier om erachter te komen in welk circuit het probleem zit?? Gewoon de stroom door de zekeringen meten ofzo ??

AS1 (105), 16 jaar geleden

20-50 mA is normaal.
Zie de link. Meter aansluiten bij de accu en dan stuk voor stuk zekering lostrekken en kijken naar effect op de totaalstroom.

Xizer (0), 16 jaar geleden

Dit ga ik eens proberen.. Bedankt voor je hulp tot nu toe, ik kom er nog op terug!

Icedude (0) PRO, 16 jaar geleden

Ho stop! Die 0,32 A is normaal! Laat de multimeter er een tijdje tussen staan en je zal zien dat hij verder terugvalt. Als het goed is en je zet de auto uit en je doet de meter ertussen ZONDER het circuit verbroken te hebben, is er 0,47A lekstroom, dan 0,32 later 0,17 en dan valt alles practisch weg en ga je in de 0,02 of 3 zitten.

Is het een automaat? Zo ja, moet je het kenteken even geven dan zal ik wat waardevolle info doorgeven.

Xizer (0), 16 jaar geleden

[quote=Icedude]Ho stop! Die 0,32 A is normaal! Laat de multimeter er een tijdje tussen staan en je zal zien dat hij verder terugvalt. Als het goed is en je zet de auto uit en je doet de meter ertussen ZONDER het circuit verbroken te hebben, is er 0,47A lekstroom, dan 0,32 later 0,17 en dan valt alles practisch weg en ga je in de 0,02 of 3 zitten.

Is het een automaat? Zo ja, moet je het kenteken even geven dan zal ik wat waardevolle info doorgeven.[/quote]
Hoe kan het dat zoveel normaal is?? Overigens snap ik ook niet goed wat je bedoelt met 'de auto uitzetten'?? Ik neem aan dat de lekstroom gemeten wordt wanneer de sleutel niet in het contact zit?? De auto is overigens gewoon handgeschakeld.

Icedude (0) PRO, 16 jaar geleden

Zoveel is normaal als je net de motor uitzet, de systemen vallen dan "rustig in slaap" zegmaar, vandaar dat ik zeg; uitzetten en gelijk meten zonder het circuit te verbreken......DAN zie je dat verloop wat ik schreef.
Maar zoals gezegt; dat moet wel WEGVALLEN! Zal normaal gesproken in een paar minuten gedaan moeten zijn, zo niet is die 0,32 echt te veel. Deur stond wel dicht tijdens meten ed?

Xizer (0), 16 jaar geleden

[quote=Icedude]Zoveel is normaal als je net de motor uitzet, de systemen vallen dan "rustig in slaap" zegmaar, vandaar dat ik zeg; uitzetten en gelijk meten zonder het circuit te verbreken......DAN zie je dat verloop wat ik schreef.
Maar zoals gezegt; dat moet wel WEGVALLEN! Zal normaal gesproken in een paar minuten gedaan moeten zijn, zo niet is die 0,32 echt te veel. Deur stond wel dicht tijdens meten ed?[/quote]
De auto had al een paar uur niet meer gelopen volgens mij! Of de deur dicht was weet ik niet meer, dit zal ik morgen nog eens testen. Wat maakt het verschil of de deur wel of niet open staat?!

Icedude (0) PRO, 16 jaar geleden

Als de deur open staat, brand toch je binnenverlichting?
Weet het even niet meer zeker, maar het kan zijn dat je met het openen van de deur en/of alleen contact aanzetten (nou, dat laatste in ieder geval eigenlijk) ook systemen "wekt".
Zowieso; meet gewoon de stroom wat langer.
Ligt het aan mij of bespeur ik trouwens een lichte irritatie? (uitroeptekens) Zo ja, moet je het maar zeggen hoor, ik probeer alleen te helpen maar dan hou ik wel op, geen probleem.

Xizer (0), 16 jaar geleden

[quote=Icedude]Als de deur open staat, brand toch je binnenverlichting?
Weet het even niet meer zeker, maar het kan zijn dat je met het openen van de deur en/of alleen contact aanzetten (nou, dat laatste in ieder geval eigenlijk) ook systemen "wekt".
Zowieso; meet gewoon de stroom wat langer.
Ligt het aan mij of bespeur ik trouwens een lichte irritatie? (uitroeptekens) Zo ja, moet je het maar zeggen hoor, ik probeer alleen te helpen maar dan hou ik wel op, geen probleem.[/quote]
Virtuele irritatie?? Heb ik vrij weinig last van om eerlijk te zijn! Gebruik van leestekens is overigens best gestandariseerd anno 2007. Bedankt voor je berichtjes! ;)

Icedude (0) PRO, 16 jaar geleden

Hmm....kwam wat rot op me over. (leestekens okee, maar elke keer een uitroepteken is net of je verontwaardig bent, evenals dubbele vraagtekens.......is ook allemaal ingeburgerd hoor)
Komt bij dat ik snap dat je nu bedankt met een "laat verder maar zitten" instelling; de info heb je al, nu kan ik doodvallen.
Succes met de klacht, er zijn genoeg andere mensen hier die je wel helpen.

Xizer (0), 16 jaar geleden

[quote=Icedude]Hmm....kwam wat rot op me over. (leestekens okee, maar elke keer een uitroepteken is net of je verontwaardig bent, evenals dubbele vraagtekens.......is ook allemaal ingeburgerd hoor)[/quote]
Ik vind het knap dat jij aan dubbele leestekens afleid dat mijn reply 'rot bedoeld was'. Voor de rest alles goed met je??


[quote=Icedude]Komt bij dat ik snap dat je nu bedankt met een "laat verder maar zitten" instelling; de info heb je al, nu kan ik doodvallen.
Succes met de klacht, er zijn genoeg andere mensen hier die je wel helpen.[/quote]
Ook dat snap je verkeerd. Of ik iets met de info kan moet namelijk nog blijken. Zullen we nu weer even overschakelen op het onderwerp van de topic? Je hebt namelijk volgens mij meer verstand van auto's dan van mensen.

Nogmaals; alle berichtjes van iedereen zijn welkom, nuttig of niet nuttig!

Xizer (0), 16 jaar geleden

Je hebt gelijk Icedude.. Ik heb vandaag wat langer gemeten en hij liep terug naar 50 / 60 mA. Is er misschien iemand die weet of de accu van 43 Ah voldoet voor deze auto??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.