hallo,
als ik naar links richting aangeef,werken geen van de lampjes.
in het dashboard knippert de aanwijzer heel snel.
soms knippert hij tussendoor 1 a 2 keer op normale snelheid,en dan werken de blinkers buiten ook zoals het hoort.
lampjes zijn goed, zekeringen zijn in orde,alle massa punten zijn ook goed. ook kan ik geen oxidatie vinden op de contactpunten.
het enige wat ik kan vinden op de ecu= rechts richting aangeven,massa/spanning. maar bij links richting aan geven,alleen massa.
deze auto heeft helaas geen apart knipperlicht relais.
heeft iemand enig idee voor de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het signaal loopt ook door je alarmschakelaar , meet daar eens wat er aan signalen binnen komt en uit gaat .
heb de tools nu niet om hem te meten, maar heb de stekker eraf gehaald en dan blijft nog steeds alleen rechts knipperen.
8 jaar
Je richtingaanwijzer gaat heel snel knipperen als hij onvoldoende wordt belast, dus op dat moment te weinig of geen lampjes aangesloten.
Ergens heb je dus een slecht contact zitten. Ik zou even met een Voltmeter of proeflampje op de richtingaanwijzer-fitting nameten of je daar knipper-spanning en massa hebt.
Als daar geen spanning aankomt kan het de alarmlichtschakelaar zijn of je knipperlicht-hendel op het stuur.
8 jaar
het blijkt dus toch de ecu te zijn.. op de sloop een andere gehaald en erin gezet.. alles werkt! maarrrrr nu start de auto niet meer (met bijbehorende sleutel van de ecu)
volgens de dealer is de sleutel stuk, hebben geprobeerd om hem in te lezen,maar zonder succes.
nu is mijn vraag,is de sleutel echt stuk? of heeft die bsi ring die bij het contactslot zit er iets mee te maken?
deze zat namelijk niet bij de ecu..die was niet nodig volgens de sloperij.
als ik mij niet vergis is dat toch juist de sleutel lezer die de startblokkering eraf haalt??
8 jaar
Ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Waarschijnlijk was het niet de ecu maar je UCH ("comfortcomputer") die je van de sloop hebt gehaald.
En dat kan niet: een UCH wordt voor zo ver ik weet door de dealer eenmalig ingeprogrammeerd / geconfigureerd voor 1 auto en is daarna niet te wijzigen/hergebruiken.
Op dit moment kan je instrumentenpaneel niet communiceren met de andere computers in je auto (motorcomputer, UCH), omdat ze niet hetzelfde bij elkaar horende nummer hebben. En daardoor wordt volgens mij de startblokkering niet vrijgegeven (sleutel wordt niet herkend).
Omdat de computers onderling niet goed communiceren kan je geen sleutels inleren.
Dat heb ik ervan begrepen.
Als bovenstaand verhaal klopt:
Ik liet de UCH repareren (actronics, alleen voor garagebedrijven) of je koopt een nieuwe.
8 jaar
ik heb de codes van de comfort computer over laten zetten naar de "nieuwe" van de sloop, zodat ik ook gewoon mijn eigen sleutels kan blijven gebruiken.
alles werkt weer perfect nu!
8 jaar
bij pm electronics in heesch laten doen .. deze is ook voor particulieren..
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar