close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Zekering

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine

Bij mijn scenic gaat met regelmaat de start stop zekering eruit.
Enkele weken gaat het goed en in een keer is hij weer doorgebrand. Er is geen sprake van vocht.
Startmotor ????
Ik ga ervoor dat de startmotor in een bepaalde stand een sluiting maakt. Wordt deze mening met mij gedeeld voordat ik hem demonteer. Hij zit namelijk niet zo makkelijk.

Dan is er ook nog een vertragingsrelais voor te starten. Weet iemand welke dit is?
Ook deze zou ( kans is klein) een sluiting kunnen veroorzaken.
Groeten
Henk

Geplaatst door

henk1958 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zit meer achter die zekering , oa de stuurkolomontgrendeling .
Voordat de motor start gaat eerst de stuurkolomontgrendeling er af en dan start hij pas.
Heb je geen instruktieboekje waar in staat wat er allemaal achter deze zekering zit ?

Hoi,
Klopt wat je zegt maar had ik niet over nagedacht.
Nee, ik heb geen instuctieboekje waar dit instaat. Ik denk dat je dan al snel op een werkplaatshandboek uitkomt. Of denk ik nu verkeerd.
Ga eens Googles

henk1958 0

8 jaar

Een startmotor is nooit gezekerd. Zou een zekering van ca 200A moeten zijn!
Wel is het startrelais natuurlijk gezekerd

toonmar 60

8 jaar

Wat is een "start stop zekering"?
Wat zit er nog meer op deze zekering (zie de deksel van de zekeringkast)?

Heino4267 655

8 jaar

Scinic heeft een start/stop knop. Deze knop is te vergelijken met de sleutel die je omdraaid.
Deze is afgezekerd met een 25 A zekering en zit in de zekering kast 3e van links. In de deksel staat ook dezelfde benaming.

henk1958 0

8 jaar

Het is met zekerheid niet het anker van de startmotor wat op één bepaalde stand sluiting maakt: de startmotor heeft geen zekering (op dat dikke ding aan de pluskabel op de accu na) en is rechtstreeks aangesloten op de accu.
Op je startmotor zit een dikke ronde cylinder en dat is je startrelais.
Er loopt een draad van je "contactslot" (de start/stopknop) naar dat startrelais en die draad is daar met een klein schuifstekkertje op aangesloten. Als die draad beschadigd is (gewoon onder de motorkap de draad nalopen en kijken of hij ergens beschadigd is), of het schuifstekkertje zit los en komt soms tegen de startmotor aan, zijn beide situaties waarin de door jou genoemde zekering kan doorbranden.
Kijk om te beginnen eens naar dat schuifstekkertje: herstel de contactdruk door de contacten met een tang wat verder dicht te knijpen (zodat hij er met moeite op gaat en goed vast zit) en kijk of hij nog goed aan de draad vast zit. Bij twijfel gewoon het stekkertje vernieuwen.

Heino4267 655

8 jaar

Was uiteindelijk een druppel water in de zekeringkast

henk1958 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.