close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault MEGANE: megane 2002 houd in

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn met mn megane?
Tijdens een rit begint hij ineens in te houden wil niet harder als 105 en het liefst rijd die helemaal niet. Stationair bibbert die als een gek en de motor maakt een kletterent geluid en hij stinkt
Koelvloeistof blijft op peil kachel warm

Het is een megane uit 2002 op benz/lpg 1400cc

Geplaatst door

djat (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, ik ben geen auto techneut:

Als de motor bibbert en bokt bij stationair, en de uitlaat stinkt, dan is mogelijk een bobine stuk, draait de motor op 3 cilinders. Of het gashuis en/of stappenmotor is vies en moet gereinigd worden, ik had ook dit soort klachten, en na het reinigen was het een tijdje over. Echter zijn uiteindelijk 4 bobines en een stappenmotor vervangen, en daarna is het nooit meer teruggekomen.

Benzine toevoer zou ook nog slecht kunnen zijn, alleen denk ik dat de motor dan alleen inhoud, en niet bibbert en bonkt.

Raabje2 80

7 jaar

Waar stinkt hij naar , gas ?
Motorstoringslampje zal ook branden ?
Ik vermoed dat er 1 of meerdere cilinders niet goed mee doen , tevens zou het kletterende geluid van je katalisator kunnen zijn , die door de storing defect geraakt is , kan snel gaan.
Als je er zelf geen verstand van hebt , even naar de dichtstbijzijnde garage , GEEN fastfitter svp.

https://youtu.be/ea0chA4AA10

Zo klinkt de motor op het moment

djat 0

7 jaar

Dat klinkt als een overleden motor , er is iets goed mis als ik op het geluid af ga.
Draai de m6 boutjes eens uit de penbobines en til ze eens 1 voor 1 op , en luister bij welke cilinder het geluid veranderd.
Maar misschien ben je sneller klaar als je , liever niet , langs de dichtstbijzijnde garage gaat.
Er zit nog wel genoeg olie in de motor ?

Dat zijn wel antwoorden die ik niet zou willen horen.
Voordeel is we kunnen het zelf maken (hopelijk) we weten nu even niet te zoeken

djat 0

7 jaar

Kun je compressie meten , begin daar eens mee , als er in een cilinder echt iets mis is , komt het te voorschijn , maar het geluid voorspeld niet veel goeds .
Van achter een pc is het altijd lastig dit soort geluiden te beoordelen.
Maakt het nog uit of je de koppeling intrapt , de versnellingsbak dus niet mee draaid ?
Brand je motorstoringslampje ?

Waren de bobines

djat 0

7 jaar

Wel veel lawaai voor een defecte bobine , maar mooi dat het opgelost is .

Vonden wij ook maar hij loopt voor mijn gevoel zelfs beter als eerst
Misschien een bobine al eerder kapot gegaan?

djat 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.