hallo allemaal,
mij renault megane cabrio wil niet meer starten nu is het zo dat me deuren niet meer open gaan via de afstands bediening en ook het rode ledje in dashboard blijft contineu branden. tevens gaat na het omdraaien van het contact ook het storings lampje heel snel knipperen.
ik ben naar de dealer gegaan en gevraagd om de nood code dit werkt niet omdat als ik me contact omdraai het ledje gewoon nog contineu blijft branden en niet snel gaat knipperen zoals als hoort.
nou dacht ik slim te zijn en heb de accupolen los gehaald en opnieuw aangesloten maar nu gaat het ledje op me dashboard helemaal niet meer branden en knippert alleen het storings lampje heel snel bij omdraaien van me contact.
wat kan dit zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi ik heb meschien het zelfde probleem; ''De auto reageert niet meer op signalen van de sleutel.'' Alleen bij mij moet het lampje continu branden om te starten. En knippert het als de 'beveiliging' blokeert. (Ook bij mij reageren de deuren niet.)
Maar ik heb een vochtprobleem. Zie; http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... Is bij jouw alles Droog ?
Het lichtje van de startbeveiliging blijft branden, dus slaat de auto niet aan.
De afstandsbediening maakt ook deel uit van deze vrijgave, dus eerst de reden van de niet waerkende afstandsbediening oplossen.
Dirk
nee ik heb geen vocht probleem en bij mij brand het ledje nu helemaal niet meer alleen het storingslampje knippert heel snel heb trouwens beide sleutels geprobeerd
11 jaar
Gaat de centrale vergrendeling?
Dirk
nee die werkt ook niet moet dus de auto echt met de sleutel openen in het slot
11 jaar
Dan zal je dit probleem eerst moeten oplossen, hoe is het gesteld met de batterij?
Dirk
zover ik het kan zien werkt de sleutel heb hem namelijk onde camere gehouden van mijn telefoon buiten dat brand het rode ledje niet meer dus kan ook niks met de noodcode doen ook niet als ik handmatig via schakelaar op console hem probeert te activeren brand het ledje niet zit er ergens een zekering voor dit gebeuren?
11 jaar
Het kan zijnj dat de led brandt en knippert, doch dat de spanning van de batterij te laag is.
De zekering voor de vergrendeling zit op plaats 35 en 36
Dirk
[url=http://postimage.org/image/z2qpm3b07/][img]http://s7.postimage.org/z2qpm3b07/megane...[/img][/url]
hallo dirk even een vraagje het betreft een cabrio en op die plekken zitten bij mij andere zekeringen mijn zekering kastje zit ook links onder bij mijn stuur ik zal trouwens even voor de zekerheid andere batterijen gaan halen
11 jaar
net andere batterijen gehaald maar werkt dus ook niet nogmaals even uitleg wat er is
rode ledje brandende contineu in samen met het storings lampje wat snel kniperede de cv reageerde niet.
na me accu polen te hebben los gehaald brand nu het rode ledje helmaal niet meer en het storings lampje knippert heel snel.
auto start nog steeds niet.
heb het hele net al afgezocht maar dit probleem in combinatie met knipperend storings lampje ben ik nog niet tegen gekomen
11 jaar
Je zegt het storingslampje, bedoel je de MIL? Een oranje lampje met een grafiekje erin? Dan zou ik gaan denken aan de BDP-sensor.
Maar even voor de duidelijkheid, gaat de startmotor wel of niet rond?
Overigens zou het voor de leesbaarheid van je verhaal erg fijn zijn als je wat duidelijker zou typen. Denk aan leestekens, zinsopbouw en spelling.
Bij voorbaat dank.
11 jaar
Ten eerste mij excusses voor mij schrijf fouten ben daar niet z'n ster in maar zal mijn best doen.
Ja ik bedoel idd de MIL en wat betreft de startmotor die draait gewoon rond.
Ik vind alleen heel raar dat eerst het rode ledje contineu aan was en na het los halen van de accu polen alleen nog maar het MIL lampje.
Is het dan zo als de bdp-sensor niet goed meer werkt dat het dan ook effect heeft op je centrale deur vergrendeling?
11 jaar
Nee, dat heeft niets met elkaar te maken. Maar nu begin ik ook te twijfelen aan de bdp-sensor. Ik zou hem eens uit laten lezen.
11 jaar
Dat is eigenlijk het laatste wat ik wil doen want er heen slepen is ook niet echt een succes.
Aan de andere kant weet ik dan waarschijnlijkwel waar de storing in zit
11 jaar
Ik wil dus een andere uch gaan proberen van de sloop samen met sleutels uiteraard maar nu is mijn vraag.
Moet ik een uch gebruiken specifiek van een cabrio 1.6 1998 of mag het ook van een andere megane zijn en ander bouwjaar?
11 jaar
Je moet denk ik inderdaad de cabrio versie hebben. Maar dan ben je er nog niet, je moet dan ook de motorcomputer hebben en het chassisnummer. Dit voor de startonderbreker, en het opvragen van de code hiervan. Let wel: alles MOET uit dezelfde auto komen.....
11 jaar
Ok maar is het niet zo dat ik al genoeg heb aan de uch en de contactsleutels omdat je de ecu gewoon kan uit wisselen maar de uch niet,de uch geeft toch de vrijgave door naar de ecu zodat er gestart kan worden.
Dus zou naar mijn inzien contactsleutels en uch voldoende moeten zijn en eventueel chassisnummer voor sleutels die in de toekomst kapot kunnen gaan of voor de noodcode.
ik kan een uch en ecu en sleutels kopen voor 450 euro alles werkend is dit een normale prijs hiervoor?
11 jaar
Nee, want de startonderbreker zit in de ECU, die vrijgegeven wordt door de UCH. Je hebt de ECU dus nodig.
Als dit de oplossing is dan is het een nette prijs. Maar mocht er toch iets anders aan de hand zijn, dan heb je een duur reservesetje....
Neem ook voor de zekerheid de ontvanger mee, mocht daar een probleem mee zijn heb je de complete set.
11 jaar
Ok dat is goed zal ik ook doen.
Het moet haast wel de uch zijn die kapot is sinds vandaag brand het rode ledje weer contineu na een paar dagen uitgeweest te zijn ook knippert het MIL lampje nog steeds.
Tevens ben ik er vandaag achter gekomen dat mijn ruitenwissers het niet meer doen en mijn elektrische raam bestuurderskant.
11 jaar
Vandaag de heleboel uit elkaar getrokken en zag dus dat er nogal gepruts is aan de bedrading bij de uch omdat er ook nog eens een alarm in zit wat nooit heeft gewerkt al met al een zooi van bedrading.
Alleen ben ik nu bang dat het misschien wel eens daar aan kan liggen ipv uch zelf.
Ik ga hier mee stoppen de auto gaat de deur uit ik ga van de week een andere cabrio op halen goed rijdend waar alles van werkt voor weinig alleen het dak heeft schade komt goed uit want op mijne ligt een nieuw dak.
Ik wil u alle bedanken voor het mee denken.
11 jaar
afgelopen zondag naar andere auto wezen kijken was dus helemaal niks.
heb vandaag de ecu bij iemand gebracht en die heeft mij een tijdelijk gekraakte ecu megegeven zodat ik in ieder geval de auto daarheen kon rijden.
Nu word het leuk na het inbouwen van de ecu werkte alle interieur functies weer zowel cv ruitenwisser echt alles ledje netjes uit bij afhalen van de startonderbreking alleen me MIL bleef branden en de auto wil nog steeds niet starten.
Wat wel zo is dat de gekraakte ecu uit een 1.4 kangoo komt uit 2000 dit moest echter niks uitmaken omdat de auto wel daar op moest starten alleen geen goede inspuiting zou krijgen.
Nu word de auto voor verder onderzoek opgehaald.
11 jaar
Zo probleem opgelost zowel mijn ecu als mijn uch kapot beide laten repareren tevens was ook mijn stappenmotor kapot dus ook die is vervangen auto rijd weer als een zonnetje dit alles gedaan door het het bedrijf ...
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar