Hallo allemaal, ik heb sinds een tijdje het volgende probleem met mijn Megane, misschien herkent iemand dit en heeft een oplossing?
-waarschuwingspiep en melding "inspuiting defect" en "stop"lampje branden voor enkele seconden en gaan dan weer uit.
-dit treedt heel wisselend op, soms honderden kilometers helemaal niet, en dan weer 10x in één kilometer.
-bij / na een melding is er meestal niets aan de auto te voelen, af en toe hapert hij dan heel even en is daarna weer normaal en tot nu toe twee keer heeft hij een paar kilometer wat ingehouden en is daarna weer normaal (bij het inhouden kun je het toerental wel omhoog krijgen door gas te geven met de koppeling in).
Alvast bedankt voor uw hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou wouter je zal het al meer gelezen hebben maar je zult moeten beginnen met uitlezen van de storing dan pas weet je een richting.
groetjes jan.
Hallo Jan, bedankt voor je reactie.
Hier de foutcodes:
- P0089 Fuel pressure regulator 1 Performance
- P0409 Exhaust gas recirculation Sensor "A" circuit
13 jaar
nou deze codes zul je op internet wel terug kunnen vinden waar dan bij staat wat er gecontroleerd of gedaan moet worden.
groetjes jan.
@ Jan: Volgens mij dient een forum om ervaringen uit te wisselen, als we alleen naar "het internet" verwijzen is een forum overbodig denk ik, dan zoeken we alles direct via google toch?
De stand tot dusver:
-na doormeten bij een dieselspecialist bleken 2 verstuivers defect.
-metaaldeeltjes aanwezig in de leidingen dus vermoedelijk dieselpomp versleten, kost naar het schijnt 1000 euro (enkel de pomp)
dit schijnt bij dit type pomp (in Renault en Nissan) vaker het geval te zijn.
-EGR klep is perfect in orde
Iemand een goed adres voor een pomp tegen een betere prijs?
Alvast bedankt voor een reactie, update volgt.
13 jaar
Je kunt eens even googlen op revisiepompen. Op Marktplaats adverteert iemand ook met complete blokken. Je kunt die eens bellen om te kijken of die ook pompen hebben. Let er wel op dat je alles moet vervangen, dus ook de leidingen. Want je wilt niet het risico lopen dat je een verstuiver vernielt door een achtergebleven metaalsplintertje.
Je kunt ook eens kijken om de auto in te ruilen. Klinkt raar, maar dat is soms voordeliger dan laten repareren.
13 jaar
Klep achter op pomp gaat nog wel eens stuk waardoor de vereiste drukken niet aanwezig zijn, dit heeft echter niets te maken met metaaldeeltjes. In het filter kunnen iets of wat metaaldeeltjes te vinden zijn, maar dat hoeft bij heel kleine hoeveelheden niet te betekenen dat de pomp overleden is.
bedankt allemaal voor de feeds,
bij nazicht bij de dealer bleek de pomp in orde...
stekker EGR klep en EGR-klep beide vervangen.
auto loopt weer als een zonnetje!
mvg
13 jaar
diesel"SPECIALIST" zo wil ik er ook 1, je zal ze de nek toch omdraaien.
13 jaar
Vaak is dat de ervaring met het merk.
Metaaldeeltjes hoeft niet altijd op een verotte pomp te duiden.
De storingen wezen naar de EGR en de klep op de pomp.
En de dci is nou niet echt een heel goed blok.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar