👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn Laguna reed prima todat ik thuis aankwam en hij eerst op 3 cillinders meende te lopen. Na wat controles te hebben gedaan 1 voor 1 de stekkers eraf van de bobines maar weinig tot geen verschil, Bougies vernieuwd omdat er twee vrij roestig waren maar geen verschil. Nu heb ik 1 voor 1 de stekkers van de injectoren los gehaald en bij twee is er geen verschil te horen en loopt de motor even slecht en trek ik de andere twee om de beurt los dan slaat ie gelijk af. Op twee injectoren loopt ie dus. Denk dus zelf dat de injectoren verstopt zijn met vuil maar dit probleem was er eerst nog niet voordat ik thuis kwam. Kan ik zelf nog iets anders controleren? Of eerst maar uitlaten lezen? Ik wil liever niet zo rijden omdat dit denk ik niet goed voor de motor en katalysator is. Help!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je de stekker van een bobine er aftrekt en de motor slaat af..dan is die bobine goed....
maar als je een stekker van een bobine er aftrekt en de motor blijft lopen..dan is die kapot
Bedankt voor je info. Mijn vrouw is toch maar naar de Renault dealer gereden en men keek de auto gelijk na en ja hoor....2 bobines stuk!!. Gelijk maar laten maken a 64,10 per bobine samen 128.20 en in/uitbouwen a 34, euro totaal 163,90 en met btw 195.04 bij XXXXX in YYYYY.
Nu ben ik alleen benieuwd wat er kapot kan gaan aan een bobine en hoe dat gekomen is. Kunnen ze niet tegen vocht? of is het ouderdom? Auto heeft nu 110.000 km gelopen en wellicht komen die andere twee ook aan de beurt.
In ieder geval loopt ie weer zoals die altijd deed zonder problemen verder.
14 jaar
Echt Renault kwaaltje voor de 16-klepper.
Vocht is inderdaad een probleem. Bij Scenics loopt er nog wel eens water in schacht van bobine en bougie (meest rechtese). Hoe dat bij Laguna is, weet ik niet. Verder is de kwaliteit niet geweldig van die dingen. 110000 km is heel, heel erg mooi. Over rest-levensduur is niets te zeggen.
Bij betere automaterialenhandelaar ook leverbaar. ca. 35 euro (altijd 30% korting vragen!). Vervangen kost 10 minuten. Plastic deksel verwijderen en een torx-boutje verwijderen van de pen-bobine. Alle cilinders langs tot motor goed loopt.
Koop er maar een extra voor naast de reserveband. Kan je veel plezier van hebben.
Willem
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar