close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: motor schokt en eerste/vierde cilinder heeft slechte ontsteking

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: BBOC

Merken • Renault • Clio II (BB/CB/SB) Hatchback • 1.4 (BB0C; CB0C) (55kW) E7J-780 09-1998è05-2005

Deze auto draait op 3 cilinders. De cilinder naast de distributieriem heeft slechte ontsteking en/of verbranding. Als je de bougiekabel verwijderd valt het toerental niet terug. Nieuwe bougie, nieuwe draad, nieuwe bobijn geprobeerd. Geen effect. Compressie van de 4 cilinders niet 100% perfekt maar toch gelijk. Inspuitventielen alle vier gewisseld van plaats, geen beter resultaat. Op lekkage gekeken, maar ook niets gevonden. Einde raad, want klant is oude dame en autootje is verder in perfekte staat.

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

aansturing injector in orde?

jan4911 0
badge

10 jaar

Kleppen geregeld?

geert3496 0
badge

10 jaar

Kleppen geregeld, cilinderkoppakking vervangen (was in relatief slechte staat), inlaatspruitstukpakking was gescheurd, kleppen niet beschadigd. Nieuw bobijnen gestoken. Distributiekit vervangen (5 jaar). Maar koud blijft alles bij het oude. Warm draait hij ok nu. Dat is al beter.
Nog iemand tips?

jhl 0
badge

10 jaar

Heb je ook compressie gemeten? En zijn de injectors getest? Want als je ze wisselt van plaats dan merk je inderdaad geen verschil, kapot is kapot.

RPJdeWeert 0

10 jaar

Jan ; je kunt die rail met injectors uit de inlaat halen en zien hoe deze de brandstof vernevelen tijdens een aantal seconden starten!

Vang als het niet duidelijk is te zien de brandstof op om de verschillen te meten.

Geef de afdichtingen in het spruitsuk eerst wat smering en spuit eventueel vuil eerst weg voor de demontage..

Toerenval is tegenwoordig niet meer van toepassing omdat het door de ECU wordt bijgesteld.

Succes.

Punt 50
badge

10 jaar

Uiteindelijk rijdt het autootje weer zoals voorheen. Koud hoorden wij hem nog een beetje "tegenpruttelen" maar dat is nu ook weg en klant is heel tevreden. Zal waarschijnlijk aan een samenloop van omstandigheden gelegen hebben. Na alle werkzaamheden hebben wij de auto een paar keren goed warm laten lopen, kwestie van terug compressie op te bouwen, na het vervangen van de cilinderkop. Wat het exacte probleem zal geweest zullen we niet weten, maar klant is in alle geval heel tevreden. Uiteindelijk zijn de herstellingen die we gedaan hebben ook nodig geweest.
Probleem dus opgelost.

jhl 0
badge

10 jaar

Vandaag is dame teruggekomen met de melding dat de auto soms op een kruispunt stilvalt. Inderdaad stationair toerental is aan de lage kant. Weet iemand of we dit kunnen regelen bij dit type autootje?

jhl 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.