close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo: Motor transplantatie

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Heb sinds kort mijn motor vervangen heb nu een 1.4 van een Clio van het zelfde bouwjaar en motorcode (E7J)
Van alle kanten werd geroepen dat deze gelijk aan elkaar zijn, en op het oog was er ook geen verschil te ontdekken.
De electronica is in de wagen blijven zitten zodat ook daar niets aan is veranderd.
Maar u raad het wellicht al bij de eerste start pogingen geen teken van leven, ook de bezienepomp geeft geen teken van leven.
Is er iemand die met dit probleem bekend is en eventueel een oplossing weet?
En is er iemand die mij kan vertellen hoe ik eventueel aan een bedradingschema kan komen van deze Kangoo.
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.
Gr W.T. de Graaf

Geplaatst door

E.T de Graaf (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Van de oude motor zou je alles moeten overzetten;sensors,aqtuators.Dus doe die ouwe motor voorlopig niet weg.Wat mankeerde de oude motor?

claxon 0

13 jaar

Het probleem met de oude motor was het volgende.
Voor ongeveer drie jaar terug kreeg hij plotseling een lekke kop.
Na demontage was er aan de pakking niet echt dudelijk een lek plaats te vinden aan de pakking.
Nieuwe pakking gemonteerd en heeft drie jaar probleemloos zijn werk gedaan.
Nu drie jaar verder en wat kilometers weer het zelfde.
Mijn vermoeden is dat er een kopbout langzaam zijn spanning verliest want het leek ook net dat de lekkage steeds erger werd en de spanning verlies van de bout kan volgens mij alleen maar duiden op mataalmoeheid.
Na een klein rekensommetje te hebben gemaakt heb ik besloten tot deze transplantatie

Gr W.T de Graaf

E.T de Graaf 0

13 jaar

Controleer eens of de zogenaamde botsknop in de motorruimte niet ingeschakeld is. Deze schakelt namelijk, in het geval van een ongeluk, de brandstofpomp uit. Heeft de auto een startonderbreker? Controleer dan ook of die uit gaat.

RPJdeWeert 0

13 jaar

De motor loopt inmiddels als een zonnetje maar alleen met kunstgrepen d.w.z de brandstofpomp weigert nog steeds alle diensten omdat deze geen voeding krijgt, met een omleiding regtstreeks naar de accu draait het pompje en loopt de motor prima.
Is er iemand die mij kan vertellen waar de voeding draad vanaf de pomp de auto binnen komt en waar deze geschakeld word.
Ook een bedradingschema zou een uitkosmt zijn.
Alvast bedankt voor jullie reactie's

Gr W.T de Graaf.

E.T de Graaf 0

13 jaar

bovenstaande opties al gecontroleerd?

RPJdeWeert 0

13 jaar

Op mijn Kangoo zit een gecodeerde stopsolenoide om hem stil te leggen.Bij een benzine weet ik niet wat er gecodeerd is.Maar zoals @RP al noemde ,zit er naast de motor een soort plastik kapje.Bij een bonk of slag (tilt) schakelt de stroom zich uit naar de brandstofpomp.
Wil je het correct herstellen dan moet je bij Renault zijn.Met de plip vindt men het wel.

claxon 0

13 jaar

Beste techneuten onder jullie

Het probleem met mijn Motortransplantatie is inmiddels opgelost.
Zoals ik reeds eerder al gemeld had wilde de motor alleen maar lopen wanneer de brandstofpomp rechtstreeks aan een + was gekoppeld.
Het probleem bleek uiteindelijk in een slechte massa verbinding te zitten in de besturing van het brondstof systeem.
Alle helpers en denkers die mij op welke wijze bij hebben gestaan Hartelijk dank.

Gr W.T. de Graaf.

E.T de Graaf 0

13 jaar

Dank voor de feedback.

moderator 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.