Renault Megane: Na een tijdje rijden begint de motor te haperen.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Beste mensen,

Ik heb sinds een maand een prachtige Renault Megane cabrio 1.6 sport.
De auto ziet er netjes uit heeft ongeveer 170.000 km gereden en rijd heerlijk.

Mijn probleem:
Als ik de auto start en stationair laat draaien valt het me op dat het toerental op +-2000 staat.
Na een paar minuten te hebben gereden wordt dat wat minder, zal vast wel te maken hebben dat de motor nog koud was.

Als ik een tijdje heb gereden begint de motor uit het niets te schokken/haperen en kan ik niet meer verder rijden.
Mijn work around is dat ik de auto naast de kant zet, de motor voor ongeveer 5 seconden uit zet en vervolgens kan ik weer zonder problemen verder rijden.

Nou heb ik al het volgende laten vervangen:
- Motor botje (Onderdeel van de motor ophanging)
- Injector 4E (bleek uit een test defect te zijn)

Ik heb dit probleem nog steeds, maar zoals ik al vertelde: de auto rijd heerlijk maar af en toe heb ik dit probleem bij afstanden van ongeveer 10 kilometer.
Ik ben nu wel erg benieuwd wat het zou kunnen zijn.


M.v.g. William van der Zee

william van der zee

Geplaatst door william van der zee (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

eerst de computers later uitlezen op foutcodes bij de dealer

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

.......of bij een andere garage met goede uitleesapparatuur. Dit is niet alleen voorbehouden aan dealers, Renaultmonteurtje

william van der zee (0), 12 jaar geleden

Ik heb hem bij de Renault garage al eens laten uitlezen en hieruit bleek de injector, defect was.
Is het slim om hem dan weer te laten uitlezen?

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Misschien is het handig om opnieuw uit te lezen en vooral te concentreren op de life date. Wat doet de temp sensor in opwarmfase?
Verder stekker injector cil 4 controleren. Andere renault hebben last van waterlekkage op deze stekker via ruitensproeier,misschien deze ook? Is de stekker van de BDP sensor niet slecht?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

Maarten, die lekkage is een euvel van de PSA groep, vooral de 1.4 (TU3JP) blokjes hebben daar last van

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.