auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: Na een tijdje rijden begint de motor te haperen.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Beste mensen,

Ik heb sinds een maand een prachtige Renault Megane cabrio 1.6 sport.
De auto ziet er netjes uit heeft ongeveer 170.000 km gereden en rijd heerlijk.

Mijn probleem:
Als ik de auto start en stationair laat draaien valt het me op dat het toerental op +-2000 staat.
Na een paar minuten te hebben gereden wordt dat wat minder, zal vast wel te maken hebben dat de motor nog koud was.

Als ik een tijdje heb gereden begint de motor uit het niets te schokken/haperen en kan ik niet meer verder rijden.
Mijn work around is dat ik de auto naast de kant zet, de motor voor ongeveer 5 seconden uit zet en vervolgens kan ik weer zonder problemen verder rijden.

Nou heb ik al het volgende laten vervangen:
- Motor botje (Onderdeel van de motor ophanging)
- Injector 4E (bleek uit een test defect te zijn)

Ik heb dit probleem nog steeds, maar zoals ik al vertelde: de auto rijd heerlijk maar af en toe heb ik dit probleem bij afstanden van ongeveer 10 kilometer.
Ik ben nu wel erg benieuwd wat het zou kunnen zijn.


M.v.g. William van der Zee

Geplaatst door

william van der zee (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

eerst de computers later uitlezen op foutcodes bij de dealer

.......of bij een andere garage met goede uitleesapparatuur. Dit is niet alleen voorbehouden aan dealers, Renaultmonteurtje

moderator 0
badge

13 jaar

Ik heb hem bij de Renault garage al eens laten uitlezen en hieruit bleek de injector, defect was.
Is het slim om hem dan weer te laten uitlezen?

Misschien is het handig om opnieuw uit te lezen en vooral te concentreren op de life date. Wat doet de temp sensor in opwarmfase?
Verder stekker injector cil 4 controleren. Andere renault hebben last van waterlekkage op deze stekker via ruitensproeier,misschien deze ook? Is de stekker van de BDP sensor niet slecht?

maarten4874 0
badge

13 jaar

Maarten, die lekkage is een euvel van de PSA groep, vooral de 1.4 (TU3JP) blokjes hebben daar last van

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.