Megane met 1.9D f8q 622 motor electronische pomp. Vooral bij koude start slaat aan maar motor nagelt enorm motor springt in noodloop. Als ik de motor uitlees vind ik geen foutcodes, ik heb 'm daarnaa ook bij de dealer uitgelezen ook geen foutcodes. Hij doet het niet altijd. temp sensoren allemaal gecontroleerd , lijkt allemaal ok. Op aanwijzen van dealer gaspedaalsensor vervangen geen resultaat. Bij noodloop brand niet het motormanagment lampje maar het gloeilampje. Iemand enig idee of heeft iemand een gelijke ervaring. BVD Theo.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
BA0R van '99?
Wist je dat het gloeilampje tevens het storingslampje van het motormanagement is?
Als de motor echt in noodloop gaat dan wordt er ook een storing opgeslagen in het geheugen. Een storing in het gloeisysteem laat het lampje ook branden echter het gloeisysteem is niet uit te lezen. Dat verklaart ook dat de motor 'nagelt'bij de koude start.
Dus stekkerverbindingen op het gloeirelais controleren en anders dit relais vervangen.
F8Q 622 motor van 2001 Gloeisysteem gecontroleerd, werkt perfect.
Ook het nagloeien? De gloeibougies 1 en 3 en de gloeibougies 2 en 4 zijn een paar en worden dan ook als een paar aangestuurd.
Vandaag nog maar even in het gloeisysteem gedoken. Beide paren gloeien gelijk. Ik vind wel dat ze erg lang nagloeien, ook vind ik het wel vreemd dat het nagloeien bij bepaalde gaspedaalstand word onderbroken. Het is wel zo dat als je voorgloeit en niet start er een normale nagloeitijd is (nadat gloeilampje uit is)
Maar als hij telang nagloeid is dit geen oorzaak van het meteen nagelen van de motor lijkt mij. Wat ik me wel afvraag is dat de kleine regeleenheid voor het gloeisysteem misschien het motormanagement kan storen? M.Vr.Gr. Theo
wat heeft de motor gedraaid misschien kleppen niet juist en of lucht in het aanzuig gedeelte gebeurd vaker bij brandstof filter bv
Kleppen had ik al gesteld lucht in brandstofsysteem had ik ook al uitgesloten. Na lang zoeken en proberen, rotorsensor in brandstofpomp vervangen, probleem nu opgelost. (niet goedkoop)
Het blijkt dat ze bij de dealer ook geen datacommunicatie aankunnen gaan met een groot deel van de prandstofpomp, dat lukte mij met mijn texa ook niet en met de bosch was het ook niet mogelijk. Bij de dieselspecialist lukte dit met specifieke apperatuur wel.
bedankt voor het meedenken en de sugesties.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar