close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Grand Espace: parkeer sensoren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.o t 16v

soms wanneer ik achteruit versnelling inschakel konstante piep toon 5 sec. volgens hanleiding storing. dit is echter niet altijd. iemand hier ervaring mee .

Geplaatst door

wallyjump (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uit laten lezen.
Kan een niet goed werkende sensor zijn.

sjaak r 0
badge

17 jaar

Mee eens, kan een losse stekker zijn van een sensor of een niet werkende sensor

ejnn 0

17 jaar

dr uit dat spul en ouderwets weer leren zelf inschatten en a uit rijden
met je caravan heb je toch niks an die romel en dan heb je dr juist wat aan

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

oh oh rustig, bij mij werkt het uitstenkend. Rijdt je achteruit en je wordt gewaarschuwd voor spelende kinderen, die snel achter de auto langs lopen, goed inparkeren kwa afstand. Vroeger had je niet echt grote slagschepen op de weg. Vergelijk maar een huidige Laguna met een Renault 25/21 of een 12 of 30. Kwa grote en onoverzichtelijkheid is alleen maar toegenomen.

ejnn 0

17 jaar

heb je dan ook geen spiegels meer op je auto
arme vracht auto chauffeurs
alles op inzicht en de spiegel
wat zijn we lekker lui en verpest met alles
o wee als t stuk is
kunnen we niet meer achter uit in de doodlopende straat
laat mar staan en haal een andere
sorry voor mn scepsis
mar t is wel de waarheid
en dan toch mopperen als de auto alles zelf doet om dat we dan geen baas in eigen auto zijn???

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

hey jerry wat is dit nou weer[url=http://imageshack.us][img]http://img106.imageshack.us/img106/5318/...[/img][/url] ........ deze optie heb ik ook op mijn audi zitten, moet zeggen dat dit wel een optie is waar je werkelijk ook iets aan hebt.

P. Kelder 0
badge

17 jaar

nou, moet zeggen dat het makkelijk wordt met parkeersensoren, dat wel. Je hebt ongelijk met achteruit rijden. Als een persoon (ik zeg het niet) niet achteruit kan rijden door omstandigheden, zal deze ook niet achteruit gaan rijden met sensoren. Vrachtwagens hebben nu ook een dode hoek spiegel, camera's op de vrachtwagen, navigatie, zelfs een slaap cabine, geveerde stoel etc. De meeste van deze heb ik echt niet op de auto zitten. Ik ben eens met het automatisch inparkeren, dat gaat echt te ver, maar de sensoren, super mits je geen trekhaak hebt. Als het stuk is moet je het repareren (als het een wezenlijk belangrijk onderdeel is en absoluut niet te duur). Maar terug naar de kern van de zaak, kijk eens of er een kabel los is van een sensor, uitlezen is een optie, maar zal volgens mij alleen optreden als het alarm daadwerkelijk aanwezig is en dit zal niet gebeuren als je in de Renault garage staat. Misschien is het beste om de bumper te demonteren, de connectoren goed schoonmaken met elektro spray en kijken of het weer gebeurd.

ejnn 0

17 jaar

ik bedoel dat als t niet meer werkt er PANIEK in de tent is
dan laat je merken dat ook al st makkelijk je niet meer zonder kan
en ach die geveerde stoel en andere dingen
en slaap cabine
ben je wel eens een week onderweg geweest met al die vuile was en andere zooi in die cabine in de zon als je rusten meot
das pas fijn

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ben student geweest, is volgens mij veel erger. PANIEK heb ik niet meer bij Renault, alleen als het olie lampje gaat branden dan ga ik eens kijken, maar eerder niet

ejnn 0

17 jaar

als alles maar werkt

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

ben laatst bij de dealer geweest, je wil niet weten hoeveel storingen naar boven kwamen, dit doet niet, dat functioneert niet etc. Dealer zei, hij kan niet eens starten zoals hij hier staat, maar toch doet ie het, ra ra hoe kan het.

ejnn 0

17 jaar

Als je een trekhaak hebt, haal de dop er dan maar eens vanaf. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.

8je 0
badge

17 jaar

[quote=8je]Als je een trekhaak hebt, haal de dop er dan maar eens vanaf. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.[/quote]
in het principe mag zo'n dop niet in de weg staan trekhaken worden doorgaands ook geleverd met dop in het principe moet dit ook normaal kunnen funtioneren, gezien de auteur spreekt over een constante pieptoon (5 sec) wat waarschijnlijk voorheen niet het geval was kun je spreken van een storing en waarschijnlijk op één van de sensoren het ea uitlezen in meetwaardeblokken kan uitkomst bieden.

paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Je hebt gelijk, ik ging uit van een constante pieptoon i.p.v de 5 sec.

Uitlezen is dan de volgende stap.

Bert

8je 0
badge

17 jaar

de dop kan schuin zitten en het systeem kan dan werken, zelf meegemaakt en wezenloos gezocht, oplossing afneembare trekhaak. Dit is niet de oorzaak van bovenstaande probleem

ejnn 0

17 jaar

Een en ander hangt natuurlijk wel degelijk af van de kwaliteit van de gemonteerde trekhaakdop!

Santa 0

17 jaar

het was een Brink trekhaak dop

ejnn 0

17 jaar

Tja, die werken heel slecht met trekhaken van Bosal.......

Santa 0

17 jaar

[quote=ejnn]Vrachtwagens hebben nu ook een dode hoek spiegel, camera's op de vrachtwagen, navigatie, zelfs een slaap cabine, geveerde stoel etc.[/quote]
Vergeet niet, dat een vrachtwagenchauffeur gewoon een dikke 50 uur achter dat stuur doorbrengt. Elk hulpmiddel dat hem ter beschikking staat is een mooi meegenomen punt. Neem het ACC-systeem ( Adaptive Cruise Control), dat is echt iets waar een gemiddelde chauffuer wat aan heeft, het waarschuwt bij een te dichte nadering op een voorligger, en kan een hoop ongevallen voorkomen. De dodehoekspiegel en camera's zijn een logisch gevolg van de vele onwetende fietsers en automobilisten, die dagelijks daarin staan, en welke vele ongelukken tot gevolg hebben.

Beter zou het zijn als elke automobilist eens een paar uur in een vrachtwagen zou kunnen rijden, dat zou vele malen meer begrip opleveren, dan WEER een extra camera op dat ding. Hierbij spreek ik uit ervaring, ik ben zelf ook 5 jaar chauffeur gevaarlijke stoffen geweest.

De luchtgeveerde stoel. Ik geef het je te doen, in een vrachtwagen 10 uur per dag op een onafgeveerde stoel te gaan zitten, na 2 dagen ben je gebroken., en dan de slaapcabine, wat denk je van de diverse overnachtingen die je onderweg voor je kiezen krijgt. Elke keer een hotel zoeken waar je dat ding kan parkeren is ook geen optie.

Ik ben het er wel mee eens, dat parkeersensoren een toevoeging zijn, die nut KUNNEN hebben, zolang je er niet afhankelijk van gaat worden. In dat opzicht zeg ik, laten repareren die handel, en doe er je voordeel mee.

Groeten Marcel.

hellbat 0
badge

17 jaar

ten eerste, een beroep kies je al vroeg in je leven. Je vindt het leuk en anders zoek je een ander beroep (btw zonder vrachtwagenchaffeurs geen eten, niets). Blijf je mopperen, ga bijleren en zorg dat je iets leuks vindt. Bij de buurman is het gras altijd groener, maar als je gaat maaien, kon de bodem wel onder de stront zitten. Je mag wel klagen dat je 50 uur weg bent van huis, maar je kunt ook klagen dat je vergaderingen hebt en nog een keer en nog een keer, zonder dat er knopen worden doorgehakt. Is dat niet frustrerend????? Het enigste is dat je moet rijden van A naar B, meer niet, zonder gezeik over dit en dat en dit. Het lijkt allemaal mooi, maar er is geen beroep, welke je totaal blij maakt.

Ten tweede reageer ik even opbovenstaande stuk. ACC systeem is goed, dit moeten eigenlijk alle voertuigen hebben. Het zou beter zijn dat de mensen eens naar rechts gaan en niet bang zijn dat ze niet meer naar links kunnen. Mensen die links rijden, laat de mensen die naar links willen ook naar links (niet de vrachtwagenchaffeurs, want dat inhalen begrijp ik nog steeds niet, inhalen, gevaarlijke situaties, remmen van allemaal auto's en de chaffeur wint er hoeveel mee, misschien totaal een minuut). De dodehoek spiegel is nodig om de fietser te zien. Deze fietser heeft meestal wel voorrang, rechtdoor gaat voor op afslaand verkeer. Ik zelf heb ook voor 15 minuten op zo'n ding gereden, super groot log en door de hoogte van de kabine zie je weinig. Waarom zou je als vrachtwagenchaffeur hoog willen zitten, zit je laag (auto of bus niveau), zie volgens mij veel meer. De geveerde stoel zal een uitkomst zijn, maar de slaap kabine is niet altijd nodig, je kiest voor internationaal transport dus je slaapt(misschien voor enkele) in de slaapcabine, het gras is niet altijd groener bij de ander. Ik denk dat je als chaffeur nog een aardig beroep hebt, zonder dat je continue op de vingers wordt gekeken

ejnn 0

17 jaar

We dwalen af......
Wie strooit er ff met de broodkruimeltjes...??

Santa 0

17 jaar

... .. . . . . .. . . . . . ........................ . . . . . . . .. . . . .. . . parkeer senoren

ejnn 0

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]heb je dan ook geen spiegels meer op je auto
arme vracht auto chauffeurs
alles op inzicht en de spiegel
wat zijn we lekker lui en verpest met alles
o wee als t stuk is
kunnen we niet meer achter uit in de doodlopende straat
laat mar staan en haal een andere
sorry voor mn scepsis
mar t is wel de waarheid
en dan toch mopperen als de auto alles zelf doet om dat we dan geen baas in eigen auto zijn???[/quote]
volgens mij was dit niet mijn vraag

wallyjump 0

17 jaar

hallo Walter, heb je al iets gevonden? Denk persoonlijk aan een loszittende stekker of kapote sensor.

ejnn 0

17 jaar

[quote=ejnn]hallo Walter, heb je al iets gevonden? Denk persoonlijk aan een loszittende stekker of kapote sensor.[/quote]
uit laten lezen bij dealer deze geeft geen foutmelding.
klacht treed niet altijd op.
bedankt voor je reactie
het heeft even geduurd ben zelf een weekje weggeweest....

wallyjump 0

17 jaar

ja, het probleem is dat je de storing alleen uit kan lezen als deze daadwerkelijk optreed. Heb ik gehad met een Passat, op de autobahn, 150 en poef uit he, naar de zijkant en starten maar en lopen. Even later hetzelfde, uit laten lezen en niets kunnen vinden.

ejnn 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.