Renault Laguna: Probleem IDE motor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 IDE

Ik heb een probleem met een Laguna II met een IDE motor.Van deze auto gaat de benzinedruksensor binnen een km rijden stuk. Uitlezen met de clip geeft dan een foutcode op de benzinedrukregeling. De complete rail met verstuivers , regelaar en sensor en de hogedrukpomp zijn vervangen,maar weer gaat dan na een stukje rijden de sensor defect. Ik heb de bedrading en de lagedrukpomp gecontroleerd,maar geen afwijkingen gevonden. Heeft iemand hier nog een idee over? Marcel

marcel1

Geplaatst door marcel1 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

limp (0) PRO, 16 jaar geleden

wat voor spanning staat er op de voedingsdraad van de sensor
groeten limp

marcel1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Er staat precies 5V op de voedingsdraad,en de massa is ook goed.Ik heb de druk van de lagedrukpomp gemeten,en deze is 4.5 bar. Volgens dialogys zou dit moeten kloppen. Bij meting van de opbrengst van de pomp bleek echter dat deze veel te weinig levert. Dit zou 2.75 L/min. moeten zijn,maar was slechts 0.8L/min.Ik zie alleen niet dat hier de sensor van stuk zou kunnen gaan.Marcel

timhoeks2 (0) PRO, 16 jaar geleden

hoe weet je dat de sensor stukgaat? geeft ie dan onbelast ook andere weerstand waardes? je zou haast denken dat er een of andere linke piekspanning op komt. bobines en kabels goed? dynamo?

marcel1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als de sensor stuk is geeft deze bij een drukloze rail al bijv.82 bar aan. Ik heb ook al een sensor erin gehad,die nadat hij stuk ging op 0 bar bleef staan.Bougies heb ik al verv.,en aan de kabels of bobine is niets vreemds te ontdekken.Marcel

timhoeks2 (0) PRO, 16 jaar geleden

vervang anders de bedrading van RE naar sensor eens. miss ergens een sluiting zodat voeding op signaaldraad komt. kost niks dan tijd en ist proberen waard toch. lijkt me sterk dat je em mechanisch om zeep helpt, want drukregelaar heb je al vervangen en hogedrukpomp ook. als dat het niet is zou ik het inwendig in de RE zoeken.

marcel1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Over de massa van de sensor meet ik 0 ohm,maar als ik de voeding op de RE zet,heb ik ineens ca 12 ohm weerstand.De massa,s van de RE zijn in orde. Het lijkt er dus idd op dat er in de RE iets niet goed gaat.Ik heb een nieuwe RE besteld,en laat nog wel even weten wat het resultaat is. Alvast bedankt voor het meedenken.Marcel

timhoeks2 (0) PRO, 16 jaar geleden

tis toch de sensor? dan kun je hem toch zo aan massa leggen ipv via RE? miss dat het dan wel gaat. ben benieuwd, op zich wel interesante storing.

marcel1 (0) PRO, 15 jaar geleden

Probleem opgelost. RE vervangen,weer na ong.15 min.draaien sensor defect.Ik heb hem toen nog langer laten draaien,en motor begon op een gegeven moment op 2 cil. te draaien. Er kwamen toen foutcodes in van inj. No 1 en 4. Na een cil.lektest bleek dat cil. No 1 en 4 30% lek hadden via de zuigerveren.Motorflush op de zuigers laten lopen, en een nacht laten staan,en motorflush bij de olie gedaan,toen goed warm laten draaien en nieuwe lektest gedaan. Was nu goed. Injectoren van cil 1 en 4 weer vernieuwd en de sensor, en het probleem is niet meer teruggekomen.Bedankt voor het meedenken. Marcel

timhoeks (0) PRO, 15 jaar geleden

zeer appart ja...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.