Renault Scenic: renault megane senic start moeilijk

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Mijn wagen start heel moeilijk zowel op benzine als op gas koud of warm ik moet een hoop gas geven om hem te starten .
Ik start hem altijd op benzine .
Als die eenmaal start rijd die pervect op zowel benzine als op gas.
Het 2e probleem is dat de versnelling pook nog al schut ook weer zowel met koude start als warme motor de motor draait stationair iets voor de 1 dat is dan geloof ik ongeveer 900tpm.
Volgens de garage zouden de kleppen niet goed staan afgesteld voor dit probleem.
Ben hier voor op zoek die dit betaald kan doen want een echte garage durf ik niet eens te bellen voor de prijs.
Maar wat ik eerst wil opgelost hebben is het startprobleem dat vind ik veel erger.
Garage gooide gister water over de kabels en bobine hij bleeft gewoon netjes draaien kosten voor dit grapje 25euro .
Sloeg nergens op want alles is vernieuwd .
Vanmorgen moest ik weer vlink doorstarten en gas geven om te starten maar als die dan eenmaal loopt loopt die en kan ik het einde van de straat al overschakelen op gas.
Wie kan me helpen ik wordt er gek van.

maria69

Geplaatst door maria69 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

68 Reacties

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Kleppen stellen zou ik sowieso (laten) doen. Als het startprobleem dan nog bestaat, dan zou ik de auto eens uit laten lezen, en dan met name de waardes van de temperatuursensoren.
De versnellingspook dat zou een defecte motorsteun kunnen zijn, maar loopt je motor dan netjes stationair, of stottert hij?

maria69 (0), 11 jaar geleden

Motor loopt naar mijn idee rustig buiten de spastische bewegingen van de versnelling pook.
Ik ben gisteren voor het uitlezen geweest dat vergeet ik er bij te vertellen maar de garage vond het onzin om hem zo uit te lezen en zij mij dat ik eerst de kleppen moest laten stellen.
Daarna moest ik terug komen en zou hij de wagen als nog uitlezen.
Kijk ik heb er totaal geen verstand van hoor vandaar de vraag aan jullie op problemcar maar wat heeft het moelijk starten met het kleppen afstellen te maken.
Dat kleppen afstellen zou ik niet weten waar ik dat moet laten doen voor een normale prijs tenminste in rotterdam of omgeving.
En dat zal best nodig zijn als ik al wist bij wie.
Maar ik vind het nu even iets belangrijker dat die zo moeilijk start en wil eerst dat probleem hebben opgelost.
Nogmaals ik heb er niet zo veel verstand van maar heb even rond zitten kijken hier op problemcar en als ik het goed lees zou ik het startprobleem eerst kunnen proberen op te oplossen door eerst nieuwe boegies helpt dat niet weer verder laten zoeken natuurlijk.
Als het startprobleem is opgelost ben ik al stukken gelukkiger het schokken of bokken van de versnellingpook daar moet ik dan ook een betrouwbare monteur voor zien te vinden of dezelfde die het eerste probleem eerst gaat oplossen natuurlijk.
Ik zoek daarom iemand of of een garage die voor mij eerst het startprobleem kan oplossen en dan het schokken of allebij natuurlijk voor een goeie prijs zelf kan ik dat niet natuurlijk.

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Als de klepspeling niet goed staat kunnen de in- en uitlaatkleppen te vroeg cq te laat openen. Hierdoor kan je auto wat rauwer lopen, maar ook moeilijker starten is een mogelijkheid. Als je zelf niet de kennis hebt om de kleppen te stellen (wat overigens niet zo moeilijk is, er staan genoeg how-to's op het internet) dan zul je toch naar een garage moeten.

maria69 (0), 11 jaar geleden

het gaat er nu om dat ik jullie advies vraag waar en bij wie ik dat kan laten doen voor een eerlijke prijs .
Overigens staat dat al in mij eerste berichtje zoals je kon lezen de monteur wist mij niet te vertellen waar ik dat moet laten doen en wist me al helemaal niet te vertellen wat het kost.
En aangezien ik totaal geen verstand hebt van deze zaken kunnen ze mij met elk bedrag wijs maken of dat nu 50euro kost of 500euro ik geloof alles.
Afgezien nog maals dat ik niemand weet of heb die dit voor mij zou kunnen doen heb er nu een paar gebeld en ze doen het liever niet ga maar naar de renault dealer zeggen ze dan.

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Vreemd, iedere garage kan kleppen stellen......

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

De klepspeling verdwijnt bij renault motoren op gas !! Na een aantal malen opnieuw instellen moet vaak de cilinderkop gedemonteerd worden om er nieuwe klepzetels in de monteren /krimpen.
Als je dus met dit probleem bij een of andere garage komt staan ze niet om zo'n klus(je) te springen .
Dat slechte aan slaan kan vele oorzaken hebben . Om dus vooraf een prijsindicatie te geven is dus ondoenlijk.
Zaak is vaak, maak eerst dat de motor goed draait op benzine .
Wat wij wel deden ,zeg een bedrag wat ze mogen besteden voor onderzoek en maak vervolgens een plan van aanpak.

Succes.

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Als ik u was zou ik eens naar een lokaal gas inbouwstation rijden, grote kans dat de gascomputer in storing ligt.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Dank u aan de 2 laatste berichten heb ik misschien wel meer.
Ik sprak ook iemand die zij dat kleppen bij dit model niet af te stellen zijn.
Iets met hydraulische klepstoters zouden er in se 2.0 zitten ??
Ik weet het dus even niet meer het dus even niet meer het advies met het startprobleem gaan we eerst nieuwe boegies proberen .

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Ronny, als je goed gelezen had dan had je gezien dat hij het ook op benzine heeft, want de auto zal het eerst op benzine goed moeten doen.

Wat Punt zegt dat klopt inderdaad wel, echter heb ik zelf ook een megane op LPG gehad en die viel gewoon af te stellen. Dus een garage zou sowieso ernaar kunnen kijken. Mocht dat niet lukken dan kan er dan overlegt worden.
Maar het kan inderdaad goed mogelijk zijn dat deze motor hydraulische klepstoters heeft, dat weet ik niet.

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Als je nieuwe bougies er in zet, zorg dan wel dat je speciale LPG bougies hebt. Kan een wereld van verschil uitmaken.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Even voor de duidelijkheid dat van die hydraulische klepstoters weet ik dus niet zeker dat is mij ook maar verteld.
Is er verschil tussen de ene en andere renault megane senic waar ik dat uit kan afleiden of dit zo is bouwjaar is 1999
Vanmorgen starte die wel weer met koude start beter als ik het gaspendaal intrap en dan start die wel eigenlijk direct nu.
Maar goed zonder gaspendaal in te trappen slaat die nog steeds af met koude start.
Buurman heeft de boegies even er uit gehaald en van het nummer op de boegies worden we ik niet veel wijzer wat dit voor boegies zijn.
Als ik google op BP6E9Z of is het nu BP6Egz komt er niet google je op BP6E kom je uit op ngk maar die hebben een hele ander combinatie op de laatste 3 codes.
Maak het nog uit welke boegies als ik het kenteken in tik op auto handel sites waar ze boegies aanbieden zie ik zelfs met het kenteken dezelfde merken boegies op kenteken met verschillende Elektrodenafstanden hoeveel mm kan ik het beste nemen .

[url=http://postimage.org/image/mu7z8cign/][img]http://s15.postimage.org/mu7z8cign/20130...[/img][/url]

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Het beste kun je naar een automaterialenzaak gaan, en daar bougies bestellen op kenteken met de opmerking dat het een LPG auto betreft.

maria69 (0), 11 jaar geleden

[quote=RPJdeWeert]Als de klepspeling niet goed staat kunnen de in- en uitlaatkleppen te vroeg cq te laat openen. Hierdoor kan je auto wat rauwer lopen, maar ook moeilijker starten is een mogelijkheid. Als je zelf niet de kennis hebt om de kleppen te stellen (wat overigens niet zo moeilijk is, er staan genoeg how-to's op het internet) dan zul je toch naar een garage moeten.[/quote]
Even over het kleppen stellen.
Ik ben nu zelfs bij de renault dealer hier in rotterdam geweest.
Deze vertelde dat hij niet aan de buitenkant kon zien of er plaatjes in zitten of hydraulisch is
Hij moet daarvoor de kop er af halen en deze onderzoek kosten zijn alleen daar voor al gauw 200euro of meer.
Als blijkt dat die hydraulisch is moet er een nieuwe kop op ??
Als blijkt dat die met plaatjes is , is het nog steeds een dure grap omdat er meerdere plaatjes zijn of zo iets ??
Ik beschrijf het even in jip en janneke taal want ik snap geen snars van wat die er mee bedoelt dus excuus als ik het verkeert vertaal..
Al met al zou het een rekening worden die nog meer is dat wat de wagen nog waard is
Als iemand het kan fixen voor mij hoor ik dat graag betalen moet ik toch of ik het nu door een particulier laat doen of renault dealer.

ronny530 (0), 11 jaar geleden

De cilinderkop eraf lijkt me stug de kleppendeksel eraf lijkt er meer op. Helaas is het bij moderne motoren niet meer zo gemakkelijk om bij de kleppendeksel te geraken er moet een boel los gemaakt worden. Wellicht kan een onafhankelijke garage uitkomst bieden.

Heino4267 (240), 11 jaar geleden

Kan je het wel of niet hydraulische klepstoters hebben van die motor niet zien door het gat van de oliebijvuldop, met een lampje?

maria69 (0), 11 jaar geleden

Ok we zijn weer een stapje verder gekomen vandaag.
Nieuwe ngk boegies er in en we hebben het idee dat die iets rustiger loopt.
Maar even weer bij de buurtgarage langs gegaan kleppen stellen is mogelijk bij dit type dat is een meevaller.
Toch nog even bij een andere garage geweest voor een 2e opinie.
Die trok een voor een de boegie kabels los,
boegiekap nr1 los gaat die minder lopen dus reactie
boegiekap nr2 los geen reactie
boegiekap nr3 los minder lopen dus reactie
boegiekap nr4 los minder lopen dus reactie

Boegiekabel nr2 gecontroleerd boegie geeft gewoon goed vonk.
Conclusie van de garage verbrande klep of met een beetje geluk klep die niet meer werkt en sterk vervuild is .
We hopen op het laatste dat nr2 dat die vervuild is maar hoe kunnen we dit proberen zelf op te lossen als dit het is ??
En is een verbrande klep ook niet een wel snelle conclusie van de monteur ??

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Dan vervang de bougiekabels maar eens, grote kans dat deze teveel weerstand hebben, waardoor er weliswaar een vonk komt, maar die komt dan te laat.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Zou het zo eenvoudig zijn een slechte boegie kabel en daardoor geen reactie bij het lostrekken van de boegiekabel ??
De boegie geeft gewoon vonk met op die kabel.
We gaan het proberen wat die eerst zou kunnen is eerst een goede kabel verwisselen voor we weer kosten maken toch.
Dank je.

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Goed plan. Maar zo simpel kán het inderdaad zijn.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Ok het is dus helaas niet de bougiekabel.
Wat als ik nu de kleppen eens laat vernieuwen of kan dat niet en moet er dan ook weer een nieuwe kop op gezet worden.
Ik krijg toch het idee dat de die klep verrot is je merk weinig verschil als je bougiekabel 2 los trek.
Je merk wel iets verschil met starten en als die dan loopt en iets gas geef komt die soms iets moeijlijker op gang. Maar er is geen verschil met stationair en dan even los trekken en weer op.
Op zoek dus naar een monteur in rotterdam die het aan durft om te repareren voor een betaalbare prijs of regio wie durft.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Het feit dat hij gewoon goed rijd als hij eenmaal gestart is betekent dat het niet aan de kleppen kan liggen.
Als de kleppen versleten zijn of de klepspeling niet meer juist is gaat de auto plof geluiden maken uit de uitlaat en dat merk je ook onder het rijden.
Is de auto al uitgelezen op waardes en foutcodes?

Het zou aan de BDP sensor kunnen liggen, hier is ook een gemodificeerde stekker voor. (blauwe)

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Maar dat verklaart nog niet waarom dat de motor minder gaat lopen als je de bougiekabel van cilinder 2 loshaalt.
Nevel eens met een plantenspuit wat water over de bobines tijdens het lopen. Als hier een scheurtje in zit gaat het vonken.

maria69 (0), 11 jaar geleden

De monteur waar ik geweest ben heeft er zelfs meerdere keren een hele bak water over heen gegooid.
De wagen gaf geen krimp daar mee bleef gewoon vrolijk lopen .
Is er iemand die hem kan uitlezen in rotterdam.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Waar kan ik die bdp sensor stekker vinden.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Renault monteert de BDP. sensor bovenop de versnellingsbak! Op de hoogte van het vliegwiel . De bedrading is vaak maar 20 cm lang ,dus ver hoef je niet te zoekennaar die stekkerverbinding.
De motor start vlot dus dat onderdeel is oke.

Succes.

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Ik zit toch aan een bobine te denken.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Als het de bobine zou zijn dan zou het de 1e moeten zijn die gaat naar bougiekabel 2 .
Overigens vonkt deze gewoon goed en de bougiekabel op bobine 1 is al vervangen.
Eens kijken of ik aan een goeie gebruikte kan komen nieuw zijn ze 52euro

richard9712 (0), 11 jaar geleden

[quote=Punt]Renault monteert de BDP. sensor bovenop de versnellingsbak! Op de hoogte van het vliegwiel . De bedrading is vaak maar 20 cm lang ,dus ver hoef je niet te zoekennaar die stekkerverbinding.
De motor start vlot dus dat onderdeel is oke.

Succes.[/quote]
In het eerste bericht zegt ze dat hij zowel koud als warm heel slecht start. (op benzine en LPG)
De niet gemodificeerde stekker van de BDP sensor maakt regelmatig slecht contact, vandaar de modificatie.
Op onderstaande foto zie je hoe die gemodificeerde BDP sensor eruit ziet.

[img]http://i.ebayimg.com/t/Renault-Clio-Mega...!BvQ8Ck!BWk~$(KGrHqN,!g0Ev1+0B2CQBMD2IYy4(w~~_12.JPG[/img]

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Het zal mij benieuwen! Het scheelt je zo een cilinderkop ! Ik begrijp dat je zo veel mogelijk zaken uit wilt sluiten.
Groeten.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Compressie test gedaan zoals we al vermoede is de compressie bij de 2e van links niet goed.
Goed balend dus het weekend in.. wordt dus toch een nieuwe kop vraag is alleen wie en waar en wat gaat dat kosten.

maria69 (0), 11 jaar geleden

niemand een goede kop voor mij toevallig voor op gas ??
als ik het goed heb gaat het om een F3R motor toch of niet ??

Op het kenteken staat
RENAULT MEGANE Scenic (JA0/1_)
2.0 i (JA0G benzine
van 08-feb-1999
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1998 cc
Vermogen 80 kW (109 pk

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Onderdelen zal je hier niet vinden.
Kijk maar eens op www.onderdelenlijn.nl en op www.onderdelenzoeker.nl

Succes!

maria69 (0), 11 jaar geleden

Dank je daar haal ik wel meer onderdelen vandaan alleen met een kop durf ik dat niet aan via zo iets daarom probeer ik het liever met zo onderdeel via een wat meer betrouwbare bron.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Je kan ook de cilinderkop laten reviseren. Dan weet je zeker dat hij goed is.
Informeer hier eens voor bij verschillende revisiebedrijven.
Laat dan wel kleppen met geharde zittingen monteren.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Is dat reviseren niet maar 1x mogelijk en daarna niet meer met die kop?
Volgens de vorige eigenaar zou er een geharde kop op zitten nu lees ik over kleppen met geharde zittingen is dat iets anders.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Reviseren van de kleppen en dergelijke is meer dan een keer mogelijk met de huidige cilinderkop mits deze niet gescheurd is.
Daar zal hij kleppen met geharde klepzittingen mee bedoelen.

Bij deze auto moeten de kleppen gesteld worden, op LPG vaker als op benzine.
Als je dat niet doet zijn de kleppen zo weer stuk, deze verbranden dan.

Jan Boom (0), 11 jaar geleden

interessant is dat we nu weer terug zijn bij het begin,want als de kleppen geen speling meer hebben kan dit de oorzaak zijn van te lage compressie.Nu wordt overwogen een andere kop te monteren maar het stellen van de kleppen is nog steeds niet gebeurd.(te duur...)Of heb ik wat gemist de laatste 36 bijlagen.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Of je bij deze motor de kleppen kan stellen kan renault je vertellen . Er zijn ook renaults met stelplaatjes maar hoe langer je door blijft rijden hoe meer schade !
Je kunt zelf nagaan hoe lang het heeft geduurd eer deze klacht de kop op stak .
Met stelplaatjes is de speling minder dan 40 a 50 d. verdwenen. Bij hydraulische (ZELFSTELLEND ) kan het wel een 100 K duren maar dan moet er ook een revisie plaats vinden .
Als je de cil. kop laat reviseren en er bij zegt dat je er harde zetels in wilt hebben , heb je er daarna geen omkijken meer naar.
Denk ook om de kat. deze kan door het op 3 cilinders draaien verbranden ! Kosten ook zo'n 700 Euri !

Nu spijkers met koppen slaan . Groeten.

maria69 (0), 11 jaar geleden

hoi natuurlijk had ik het zelf ook al opgelost willen hebben na ronde 36
maar geen een monteur is bereid hier in mijn buurt om de stap te wagen zowel kleppen stellen niet als kop vervangen al bied er 600 ze doen liever lekker banden er remmen en zo schijnbaar zijn ze bang voor een echte klus of ze kennen het gewoon niet ik ben echt al overal geweest.
de een zegt doen we niet de ander zegt is die wagen niet waard koop maar een andere weer een ander zeg ik heb daar de kennis niet voor moet je bij renault zijn die weet de afstelling van de kleppen kom dan maar terug.

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Waar zijn de monteurs gebleven he? Ze kunnen alleen nog vervangen. Daarom doe ik alles zelf, geen opleiding gevolgd maar puur autodidactisch.

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=RPJdeWeert]Waar zijn de monteurs gebleven he? Ze kunnen alleen nog vervangen[/quote]
Daar zijn die part. heel goed in.... ;

Een fatsoenlijke diagnose kunnen ze zelf niet stellen, dan gaan we maar delen vervangen net zolang tot het euvel bovenwater is.
Een Garage is veelste duur maar wat ze dan zelf doen en op deze manier werken vinden ze dan verantwoord.

Dat zijn de ''echte'' monteurs..... ;

Gr. paul

maria69 (0), 11 jaar geleden

Is het eigenlijk echt zo moeilijk ik heb mij laten vertellen dat deze een F3R moter heeft.
Kom je moelijk bij de kleppen om ze te controleren eventueel bij te stellen
is het enkel kleppen deksel verwijderen en kan je er dan gelijk bij.
En het verwijderen van de kop is dat een gedoe bij deze motor hoe verwijder je deze kop wat moet er allemaal los of kan die er zo af.
Als ik de monteurs mag geloven is het allemaal een hele klus bij deze motor.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Het is niet eens een 16 klepper . Zo aan de buitenkant is niet te zien of de kleppen stelbaar zijn !
De monteurs die je gesproken hebt laten je wel in de kou staan.!
Even het kleppendeksel er af en je weet meer. Als de motor zelfs bij warme motor op 3 cilinders draait is er wel een uitlaatklep verbrand.
Deze kan door het slechte sluiten zijn warmte niet kwijt met verbranden als gevolg.
Vraag over hoeveel km. je kon rijden zonder problemen daar kreeg ik geen antwoord op . Het kan ook zijn dat je de wagen nog niet zo lang hebt .

Groeten.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Hoeveel km weet ik niet volgens de vorige eigenaar zit de kop er nog niet zo lang op is er een keer mee naar frankrijk op en neer geweest zo veel km zij hij derest van1 jaar woon werk korte ritten.
Ik neem dat aan met vertrouwen maar wat ik enkel kan zien is dat er recent een nieuwe distributie is op gegaan.

[url=http://postimage.org/image/cvspi9vlv/][img]http://s21.postimage.org/cvspi9vlv/20130...[/img][/url]

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Laat dan eerst de kleppen op speling controleren en daarna zien of de compressie weer terug is.

Als het stellen niet helpt ben je te laat en kan de kop er weer af.

Die cilinderkopdemontage is voor een monteur die er mee bekend is een peace of cake. Daar kan je dagwerk van hebben.

Sterkte.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Als je een garage zoekt kan je kijken op www.bestegarage.nl

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

Kleppen stellen gaat niet lukken...deze motor heeft hydraulische klepstoters.

mvg.
Hans

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

Bij deze auto van die leeftijd een andere kop plaatsen dan wel reviseren is in mijn ogen een economisch total loss. Aan werkloon en onderdelen ga je al vlot over de prijs heen die een vergelijkbare goed lopende auto kost. En aangezien deze renaults nou niet echt de meest monteurvriendelijke zijn begrijp ik de reactie van velen wel.

Gr peco power

maria69 (0), 11 jaar geleden

Hydraulische ??
Ik had begrepen van de renault dealer dat dit model met smalle kleppendeksel niet hydraulische is.
De smalle kleppendexsel is geen hydraulische de brede zwarte wel zo is ons verteld.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Als de Renault dealer dat zegt mag je er vanuit gaan dat dat klopt.
In onderstaand topic word dat bevestigd.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

maria69 (0), 11 jaar geleden

Sorry ik reageerde even op hans moderator die zij dat die hydraulische is ik vroeg mij af waar uit die dat zag of dacht.
Ik zelf heb daar geen kijk op dus vroeg mij af waar uit je zo iets kan zien.

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

Ik werdt een beetje op een dwaalspoor gezet door het model auto;
In de aanhef van het topic staat Megane Scenic en bij de autogegevens staat Scenic...
Het ligt aan de motorcode of er hydraulische stoters in zitten of niet...2.0 of 2.0 16V
Wat is de motorcode, F3R of F4R?

richard9712 (0), 11 jaar geleden

In de megane en scenic zitten dezelfde motoren.
F3R, dat heeft ze in een eerdere reactie al aangegeven.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Als ik de foto wat vergroot zie ik aan de kop van de stoter op 4a5 mm een lijntje lopen . Zo lijkt het er op dat deze motor toch verwisselbare plaatjes heeft.
Dit zijn die plaatjes met een verhoging in het midden die op zijn beurt in de stoter vallen.
Ik zie toch nog hoop voor je . Eerst stellen en vraag rond wie er nog van die plaatjes heeft. EN wie bekend is met kleppen lichten met een stuk ijzerdraad door het bougiegat. Misschien is de klep nog te redden en anders de kop er af.
Voor die prijs koop je geen andere wagen!!

Groeten.

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

[quote=richard9712]In de megane en scenic zitten dezelfde motoren.
.[/quote]
oke, mij best.

Jan Boom (0), 11 jaar geleden

toen het model Scenic werd geintroduceerd stond op het kentekenbewijs: type Megane Scenic.Dat is later veranderd in type Scenic.

Dandaar misschien de verwarring.

kaleido 1 (1860) PRO, 11 jaar geleden

Dit is een 2 liter 8 kleppen motor , waarvan de kleppen gewoon te stellen zijn met plaatjes, maar het is een K klus , kans dat je al telaat bent is zeer groot.
Kop eraf , of reviseren , of kop op de sloop halen , hoe je het ook bekijkt deze auto is economisch totalos.
Reparatie kosten , overstijgen de waarde van de auto.
Kop vervangen is niet zo moeilijk , gewoon veel werk , en daar zitten de meeste beunhazen niet op te wachten.
Easy money is het devies.
Wat wil je met de auto , nog 5 jaar doorrijden ?

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Jongens

Hou de info relatief aan de vraag, we dwalen af.

Gr. paul

Jan Boom (0), 11 jaar geleden

wat was de vraag ook al weer?

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Jan Boom]wat was de vraag ook al weer?[/quote]
Ja...als iedereen maar wat gaat roepen raak je de draad kwijt he..

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

Lijkt me duidelijk het moment om het topic maar te sluiten..... Maria heeft ook al eieren voor haar geld gekozen zie ik......

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

Inderdaad...maria al een tijdje niet gezien en de discussie gaat maar door.
Mooi moment om ermee te stoppen.

Hans, Moderator Problemcar.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Tijd niet gezien ?? Ik ben er elke dag jij ook trouwens zie altijd groen bij jou.
Ik weiger alleen te reageren op geschreeuw van bpp personen
reageer enkel alleen op tips uitleg en normale berichtjes zoals nu.

Overrigens zijn we nog steeds bezig alleen met -4 is het niet prettig nu.
Maar er zit wel vooruitgang in de kop is nu bij het revisie bedrijf.

maria69 (0), 11 jaar geleden

Kleine update kop zit er op.
Motor rijd uitstekend op benzine.
Maar start ik hem op gas dan start de motor en slaat daarna af.
Dus nu zoeken wat het is de motor deed het gewoon op gas.

RPJdeWeert (0), 11 jaar geleden

Misschien moet de gascomputer opnieuw ingeleerd worden.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

Je kan niet starten op gas.
Bedoel je dat je niet kan rijden op gas?
Heb je een lpg knop met daarnaast een lampje? (eurogas)

maria69 (0), 11 jaar geleden

Hoi ik wil iedereen bedanken voor de tips die ik kreeg (ook rare berichtjes gehad maar goed sommige mensen schijnen dat niet te kunnen laten helaas..) de wagen loopt weer perfect dank zij een monteur die niet te lui was om zijn handen vuil te maken.
Het bovenste deel van de motor is geheel vervangen het was voor de monteur niet de moeite nog langer door te gaan met de huidige motor omdat hij steeds meer problemen tegen kwam.
Het probleem met de gasinstallatie had met de lpg tank te maken als ik de monteur goed begreep moest hij het gas er eerst uit de lpg tank halen om daar dan in een klep te vervangen (don't shoot me when i wrong) daar na was ook dat probleem opgelost.

richard9712 (0), 11 jaar geleden

fijn dat je weer zonder problemen kan rijden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.