Motor loopt stationair onregelmatig, poft uit de uitlaat.
Bougies vervangen, Ontstekingsspoel(module) vervangen, Aanzuigdruksensor vervangen.
Gasklep gereinigd.
Inspuiters gereinigd.
De bougies hebben alle een mooie bruine kleur, droog.
Vacuumleidingen gecontroleerd, geen lek, goed vacuum.
Geen foutmeldingen.
Graag hulp, ik weet het niet .
Volgens mij heeft de D4F geen stappenmotor voor het regelen van het stationaire toerental, de gasklepmodule mag niet gedemonteerd worden alleen het kanaal gereinigd, dit is gebeurt.
Ondanks bovengenoemde acties, blijft hij stationair poffen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kleppen stellen? (mits niet hydraulisch)
Heb de kleppen gesteld, hele klus, echter kon geen afwijking vaststellen t.o.v. de fabriekswaarden.
Inlaat 0,15 uitlaat 0,20 (toegestane waarden inlaat 0,05-0,15, uitlaat 0,10-0,20)
Nieuwe pakking.
Helaas hij poft nog steeds uit de uitlaat en loopt stationair niet mooi.
Iemand nog een idee?
11 jaar
Zijn de waardes van de verschillende sensoren uitgelezen?
11 jaar
De elektroden afstand van de bougies luistert zeer nauw bij deze motoren; 0.9 mm. Heb je al compressie gemeten?
Is het probleem alleen stationair? Tijdens het rijden geen problemen?
Het probleem is inderdaad alleen stationair. Tijdens het rijden geen probleem.
De electrodenafstand van de nieuwe bougies is exact 0,9 mm
De bougies zijn mooi egaal bruin,
Als ik de lmm sensor lostrek, gaat hij in noodloop en loopt mooi regelmatig.
Maar bij gewoon stationair lopen, hoor je de uitlaat poffen en loopt die onregelmatig.
11 jaar
Opnieuw de gasklep grondig gereinigd, zat vuil in de groef van de gasklep, is nu perfect schoon. Helaas het probleem blijft.
11 jaar
Geen o ring lek van een verstuiver ?
Spuit er eens wat remreiniger op en kijk of er reactie is.
Heb de injectors losgehaald en in een ultrasoonbad gereinigd. De weerstandswaarde gecontroleerd was rond de 13,2 ohm voor alle vier.
Met een batterijspanning klikken ze allemaal hetzelfde. Het inspuitpatroon is ook bij alle gelijk.
Alle afdichtingen gecontroleerd en lichtjes met siliconenvet ingesmeerd.
Helaas blijft het probleem hetzelfde.
Bij laag toerental loopt de motor onregelmatig en poft uit de uitlaat.
10 jaar
Lijkt tijd om een compressiemeting te doen, om te kijken of alle kleppen nog goed sluiten. In die hoek zit de oorzaak vaak bij een stationair ploffende motor.
10 jaar
Compressiemeting uitgevoerd, op alle 4 cilinders dezelfde compressie nl. 13.
Bougies afstelling nog een keer gecontroleerd 0,9 mm, alle bougies zagen er goed uit.
Helaas het poffen is nog steeds aanwezig.
10 jaar
Is de ontstekingstijdstip gecontroleerd?Ik weet het, tegenwoordig wordt het allemaal elektronisch geregeld.Maar is dat wel zo.Ontstekingslamp kan er duidelijkheid brengen.Bij evt iets late ontsteking wil de motor ook ploffen in uitlaat.
10 jaar
Krijg nu foutmelding voor cilinder 1 en 3 injector open circuit. Deze melding is niet continu aanwezig, maar heeft misschien met het slechte stationair lopen te maken. Als ik de melding reset, komt deze na enige tijd weer terug. De injectors zijn schoon en de weerstand is van alle vier hetzelfde.
Is er misschien een kabelboom probleem bekend bij de Twingo, waar moet ik zoeken?
10 jaar
De ontsteking gecontroleerd, als de auto normaal loopt staat hij op ongeveer 10 graden voorontsteking. Lijkt mij normaal.
Injectoren opnieuw in een ultrasoonbad gereinigd, weerstand gemeten en de bekabeling vanaf de stekker tot de computer gecontroleerd, geen draadbreuk.
Indien de auto op contact staat zou er op de bruine draad, die naar iedere injector loopt 12 v moeten staan, ik zie echter ongeveer 10 v op deze aansluiting staan, kan echter geen info vinden of dit normaal is?
Helaas is ook deze actie weer vergeeft geweest, heb nu injector 3 op plaats injector 1 gezet, kijken of de foutmelding die af en toe optreed meeverhuisd.
10 jaar
Bij indirect ingespoten motoren worden de injectors normaal gesproken gevoed met de accu-spanning.
Als die spanning te laag is, kan dat de foutmeldingen m.b.t. open circuit verklaren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar