close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Schokken en inhouden vooral bij koude motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 15dci

Hallo, ik heb een Megane Grand Tour 15dci van 2005 tweedehands gekocht en rij daar nu bijna twee jaar mee. Regelmatig schokt de motor bij het optrekken en dan vooral bij koude motor, soms durft hij het ook bij warme motor maar dat is zeldzaam. Op het display verschijnt dan soms de boodschap inspuiting controleren of zelfs inspuiting defect. De motor heeft het nog nooit laten afweten maar ik ben bang dat het toch eens zal gebeuren en daarom zou ik graag willen weten of iemand mij een oplossing kan geven. Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst door

eddyreddy (55)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat hem eerst eens uitlezen en meld de storingscode's hier

abc 0
badge

14 jaar

abc bedankt voor uw reactie, 'k zal hem eens laten uitlezen.

eddyreddy 55

14 jaar

kan je turbo zijn

limp 0
badge

14 jaar

limp, bedankt voor je reactie maar komt er dan ook de melding op het display "inspuiting defect" of "inspuiting controleren" ?

eddyreddy 55

14 jaar

ja dat kan, of een egr klep ,of een gloeibougie ,of een pomp ,of een verstuiver ,of een lmm ,of ......ga zo maar door dus gewoon ff uitlezen dan kun je wat gerichter zoeken

abc 0
badge

14 jaar

ok, ik zal eens een afspraak maken om hem te laten uitlezen. Bedankt allemaal.

eddyreddy 55

14 jaar

ja dat komt er ook namelijk als je turbo druk te hoog is
waarschijnlijk lamellen vast dan is je turbo druk te hoog en dit verdwijnt weer bij gas los probeer maaar eens met eens vanuit een laag toerental met plankgas in een te hoge versnelling dan staan de lamellen van je turbo op volle opbrengst en plakken dan vast als het te lang duurd dan komt je turbodruk boven de 2400mb absoluut en gaat er deze melding verschijnen

groet limp al verschillende turbos voor verv

limp 0
badge

14 jaar

Bedankt limp voor je uitleg, ik weet niet wat er gebeurd is maar nu rij ik al een ganse week zonder enige hapering. Dat deed hij vroeger ook al hoor maar de laatste maanden was het dagelijks schokken en dan vooral 's morgens bij vertrek of na een lange periode stilgestaan te hebben. Eens hij warm is kan ik soms een ganse dag rijden zonder maar iets te voelen en dan opeens schokt hij weer eens en dan weer niets meer.
Groetjes.

eddyreddy 55

14 jaar

tja dan zou ik gewoon doen wat abc zegt suc6 er mee we horen het wel
groeten limp

limp 0
badge

14 jaar

Hallo allemaal, het probleem is intussen opgelost. De egr klep werkte niet meer. Ik heb een nieuwe geplaatst en nu hapert hij niet meer, hij rijdt nu ook vlotter.
Allemaal bedankt voor jullie reacties en tot een volgend probleem.
Groetjes, Eddy.

eddyreddy 55

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.