Hallo,
Ik heb sinds vanochtend het volgende probleem. Als ik weg rijd schud de motor enorm (alles trilt dan) Dit doet ie tot ongeveer 80 km/u en dan houd het op.
Ik zit nu ook tegen het vervangen van mijn distributieriem aan te lopen. Zou dit met elkaar verband kunnen hebben? Of staat dit volledig los van dit verhaal?
Het vreemde is wel dat ik dit ook niet heb aanvoelen komen.. De motor ging ook niet opeens raar lopen. Als ik dan kijk onder de motor kap met de motor in de stationair vind ik de motor wel erg trillen. Zou dit misschien met de motorophanging uit te staan kunnen hebben?
btw hij heeft nu net iets meer als 239500 km gereden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet waarschijnlijk dat het bij de distributie vandaan komt.
Moeilijk te zeggen zo op afstand, ongezien.
Is het bij warme of koude motor gelijk:
Misschien het dubbelmassa vliegwiel.
Is het alleen bij koude motor:
Misschien een slechte verstuiver. Retouropbrengst uitlezen of een lektest uitvoeren.
Ben net bij de dealer geweest en er heeft een monteur in gereden. Deze vermoed dat er iets niet goed zit in de aandrijflijn. Dus dat is lekker vaag. Kan dus idd weer van alles zijn. Maar ik merk wel dat dit vooral voor komt als ik optrek (gas geef) als ik op de cruise rijdt is de trilling zo goed als weg. Verder gaat het schakelen gewoon goed.
Dit is gelijk bij een koude motor overigens. Maar zal wel een duur geintje worden zo vrees ik.
16 jaar
Als ik het goed begrijp loopt de motor dus wel goed, ( niet op 3 cillinders, vermogen is goed) maar schud de auto? In dat geval denk ik aan slijtage/ beschadiging van het holle differentieeltandwiel. Mede omdat de monteur aangeeft dat het in de aandrijflijn zit. Controle van het tandwiel is eenvoudig te doen.
Omdat het niet geleidelijk is gekomen maar plotseling denk ik niet gelijk aan een probleem in de aandrijfassen. Homokineten hoor je meestal door knakken tijdens scherp insturen. Een versleten kom voor de tripod zou je ook moeten merken door een trilling in het stuur, ook bij hogere snelheid. Heb je ook een trilling in het stuur?? Zo niet dan verdenk ik toch het vliegwiel.
16 jaar
Ja de motor loopt wel goed. Tenminste ik hoor geen rare geluiden en zie ook geen afwijkende toerentallen.
De auto trekt gewoon goed op (al durf ik dat nu niet echt te doen) Tijdens het sturen hoor ik niet echt rare geluiden. Het stuur trilt niet echt alleen tijdens het gas geven maar dan trilt echt de gehele auto.
Ik vermoed dat het toch ergens in de versnellingsbak zit wat als ik achter uit rijd merk ik wel dat dat niet lkkr loopt maar dat kan ik me ook gewoon inbeelden natuurlijk.
Ben geen monteur. Maar ik heb een afspraak voor volgende week donderdag bij de garage. Mij zal het allemaal benieuwen. Weet wel dat het zowiezo een hoop gaat kosten vrees ik. In iedergeval moet de distributieriem (en dus ook de waterpomp vervangen worden) want al 240.000 gereden (bijna) Dus die is in iedergeval aan de beurd.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar