Hallo allen,
Ik bezit een renault clio 1.2 uit 1991. Soms heb ik start problemen {weersomstandigheden maakt niet uit}
het gebeurd niet vaak maar het is vervelend als ik weg wil en stap in de auto dan wil ie niet starten na een aantal keer proberen en doorstarten doet ie het weer heel vervelend! verder heeft ie het probleem dat ie soms inhoud onder het rijden en dan heb je het iedee dat ie geen brandstof krijgt?? wie is er bekend met dit probleem en/of heeft tips voor mij.
alvast bedankt.
groeten,
feike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je verdeelkap niet zo goed meer is.
die kans acht ik heel erg klein. ik heb kort geleden alles vervangen verdeelkap, rotor, bougie's + kabels, dist-riem, olie & filters, banden uitlaat enz .. maar dat is het probleem niet voor de vervaning had ik dat probleem ook! heb alles na gekeken maar heb geen iedee waar ik het zoeken moet.
17 jaar
Sjaak denk je niet dat dit weer een BDP gevalletje is ?
probeer eens injectiereiniger
17 jaar
Ga dit weekend even kijken en het kan ind ook de BDP zijn ... of ik moet even een reiniger proberen. wie weet?? bedank voor de tips. mocht het niet verholpen zijn dan laat ik het even horen.
groeten Feike
17 jaar
[quote=pieterp9094]Sjaak denk je niet dat dit weer een BDP gevalletje is ?[/quote]
Denk niet dat deze dat al heeft.
[quote=sjaak r][quote=pieterp9094]Sjaak denk je niet dat dit weer een BDP gevalletje is ?[/quote]
Denk niet dat deze dat al heeft.[/quote]
Met mijn beperkte gegevens hier wordt er toch ook een BDP sensor aangegeven als een van de elektrische onderdelen in deze auto. Geloof niet dat er in Nederland caburateur clio's zijn geweest.
Goedemorgen Mensen,
Ik lees geregeld "een BDP gevalletje. Wat houdt dit in? En, ik heb een Clio uit 97, die geregeld afslaat. Dan is het weer een hele tijd goed en begint het weer. Wat zou dit kunnen zijn?
Ronald
17 jaar
BDP geeft in principe een sinussignaal naar je ECU die hierdoor de positie van de zuigers kan bepalen en waat wanneer ie moet schieten en vonken :p
De weerstand van de bdp wordt hoger als deze warmer wordt, de signalen worden dan zwakker totdat de ECU ze niet meer herkend.
Ook kan deze vuil zijn.
Hij zit precies bovenop de bak, waar de bak aansluit op de motor.
Klein L-vorming zwart geval met n kabel eraan.
Overigens, zijn de kleppen ooit gesteld? Die Energyblokjes zijn best gevoelig voor niet lekker rond lopen. Ook heb ik vaak sludgevorming gezien in zo'n motor. Als ergste kan een koppakking het probleem zijn. Niet zozeer dat je hem eruit geblazen hebt, maar ik zie ze nogal eens ertussenuit 'rotten'. Koelsysteem is dan ook meestal erg bruin van die clio's.
Verder gaan ze eigenlijk niet stuk, veel kan het niet zijn.
[quote=pieterp9094][quote=sjaak r][quote=pieterp9094]Sjaak denk je niet dat dit weer een BDP gevalletje is ?[/quote]
Denk niet dat deze dat al heeft.[/quote]
Met mijn beperkte gegevens hier wordt er toch ook een BDP sensor aangegeven als een van de elektrische onderdelen in deze auto. Geloof niet dat er in Nederland caburateur clio's zijn geweest.[/quote]
Geloof niet dat er in Nederland caburateur clio's zijn geweest
De 'oude (vaak) 'groene ptt' bestel cliotjes waren 1.1 carburateur blokjes met hand choke !
Dezelfde als in de 5-jes. Het c-blokje.
17 jaar
[quote=Cliodennis][quote=pieterp9094][quote=sjaak r]Denk niet dat deze dat al heeft.[/quote]
Met mijn beperkte gegevens hier wordt er toch ook een BDP sensor aangegeven als een van de elektrische onderdelen in deze auto. Geloof niet dat er in Nederland caburateur clio's zijn geweest.[/quote]
Geloof niet dat er in Nederland caburateur clio's zijn geweest
De 'oude (vaak) 'groene ptt' bestel cliotjes waren 1.1 carburateur blokjes met hand choke !
Dezelfde als in de 5-jes. Het c-blokje.[/quote]
Maar de C blokjes in de Clio waren injectiemotoren net als bij de R19. In Nederland in ieder geval. De 5-jes hadden caburateurs maar goed de ts heeft het over een clio.
De 1.1 carb zal belgische import zijn geweest. Ze bestaan wel, maar niet in NL :)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar