Renault Clio: Slecht Stationair Lopen Clio 1999 Op Lpg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 8v k7m-744

Hoi mensen,

Ik ben bezig met een clio II 1.6i 8v uit 1999 op lpg. Geen g3-installatie. Deze auto valt vaak uit bij intrappen van de koppeling op lpg. Vaak zakt het toerental tot +/- 250 toeren en klimt dan langzaam naar 750 toeren om dan te gaan schommelen rond dat toerental.

Rijdend op lpg is er geen probleem maar stationair is dus een ramp. Op benzine geen enkel probleem. Ik heb al de kleppen gesteld en de lpg-slang vervangen tussen de verdamper en inspuitstuk omdat deze poreus was. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Online

mikahakkinen

Geplaatst door mikahakkinen (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

AS1 (115), 16 jaar geleden

maak de stappenmotor van het gas eens schoon

mikahakkinen (0), 16 jaar geleden

De stappenmotor heb ik ook al schoongemaakt en die is ook goed gangbaar. Hij zag er trouwens heel schoon uit. Ik heb ook de accupool een tijdje losgegooid, maar dat had ook geen resultaat.

AS1 (115), 16 jaar geleden

Geen G3 dus. Dan kun je de verdamper afstellen. Dat helpt niet?

mikahakkinen (0), 16 jaar geleden

Dat heb ik ook geprobeerd, er zit inderdaad een stelschroef op. Maar daar reageert hij niet op. enig idee wat je met die stelschroef kunt? is dat voor de gastoevoer of om co af te stellen?

AS1 (115), 16 jaar geleden

Met de stelschroef stel je de mengverhouding (en dus CO) af voor stationairloop.
Als deze veel te arm staat gaat hij langzamer en slechter lopen. Linksom draaien is rijker zetten.
De gastoevoer buiten stationair wordt door de stappenmotor geregeld a.d.h.v. de lambda sonde.
Uhmm...weet je zeker dat je geen G3 hebt? Gezien het feit dat je een stappenmotor hebt zie ik geen reden waarom het niet G3 zou kunnen zijn...
Probeer eens na een reset (zekering los of accupool) het toerental een halve minuut op 2500 toeren te houden.

Als de verdamper al 150000 km in gebruik is, dan is deze wellicht aan revisie toe. De membranen worden stug en plakkerig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.