Renault Espace 2.2 dci: spontaan uitgevallen

Bouwjaar: 2001

Vorige week aan bestuurderskant een H7 lampje laten vervangen. Motormanagement moest hiervoor uitgebouwd worden! Tevens nieuwe accu laten plaatsen. Men heeft heeft toen ook de computer uitgelezen en alle foutmeldingen gewist. Dat weekend spontane motor uitval gehad op de A12. Medling in display. Auto langs de kant gezet en opnieuw gestart en verder gereden. 100 Meter verder het zelfde. Weer opnieuw gestart en naar huis gereden. Bleek volgens boekje ernstige fout in het inspuitsysteem. Nu reeds 600 km probleemloos gereden. Vanochtend bij de dealer geweest om computer uit te lezen. Ik heb drukverlies gehad in het systeem. Men wil uitgebreide diagnose gaan doen omdat men verwacht dat de pomp (¤2200) of één of meerdere injectors (¤365) het probleem geven. Het kan volgens hun zeggen zomaar weer gebeuren.
Mijn vraag is of iemand hier ook ervaring mee heeft gehad? Kan het geen vuiltje in het systeem zijn geweest(in Tsjechie ge- tankt). Ik vindt het nl erg vlot voor een auto van 2001 met 160k op te teller.

sjoko

Geplaatst door sjoko (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

stekker motormanagementsysteem goe controleren en reinigen

sjoko (0), 19 jaar geleden

Vandaag bij de dealer opgehaald. Sensor vervangen (¤306). Was enige vindbare defect. Naar huis gereden en daaarbij flink doorgetrokken! Gelukkig, geen melding meer. Zou het dan toch alleen een sensor zijn geweest. Half uur later thuis weer weggereden. Vanaf de rontonde komende een beetje gas bijgegeven en helaas daar was hij weer: motor in noodloop, melding op display. Terug gebracht naar de dealer. Afwachten wat er morgen gemeld gaat worden.

rob9958 (0), 19 jaar geleden

Ik heb een Laguna 1.9 dCi uit 2001 met 75.000km en laatst op vakantie hetzelfde probleem gehad. 500km gereden en het lampje ging branden, noodloop en de auto opnieuw gestart. Daarna 200km weer probleemloos, lampje ging nu ca. 30sec aan en bleef toen weer 300km uit.
Tijdens de vakantie en de terugreis (1300 km) geen lampje meer gezien....
Ik weet eigenlijk nu even niet wat te doen, houd me op de hoogte van je ervaringen.

Bedankt, Rob,

sjoko (0), 19 jaar geleden

Geen goed bericht van de dealer: er blijken 3 van de 4 verstuivers (injectoren) verrot te zijn. Beste is om alle 4 de verstuivers maar te vervangen. Gaat weer bijna ¤2000 kosten. Nu maar hopen dat het alnog de pomp niet is....\
Men heeft wel de oude sensor weer terug geplaatst en gecrediteerd. Hopelijk is het probleem met de nieuwe verstuivers opgelost en kan ik verder vele probleemloze kilometers rijden. Nu maar wachten op telefoontje dat de boel gereed is.

rob9958 (0), 19 jaar geleden

Vandaag met mijn Laguna en vergelijkbaar probleem als Henk bij de dealer geweest. Aan de diagnose en wat bleek: alle 4 de gloeibougies waren op. Vervangen door 4 nieuwe; ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Rob.

sjoko (0), 19 jaar geleden

Rob,

Die melding gaf de laptop bij mij ook, evenals het voorverwarmingingsrelais. Beide storingen waren "rood" en dus ook niet te resetten. Bij mij zijn er 4 nieuwe injectors geplaatst. Drie van de 4 waren slecht. Deze sloten regelmatig niet (op tijd) af. Dus maar besloten om ze alle 4 te vervangen. En dat is een dure grap. Dit geintje koste me ¤1700 incl uurloon. De injectors kosten ¤248 excl btw/stuk. Revisie was volgens de dealer niet aan te komen (heeft hij wel naar geinformeerd)
Het is het me (tot op heden) wel waard geweest, want hij loopt weer als een speer. Ik heb ook het idee dat het allemaal wat sneller is geworden. Alleen 's ochends bij de koude start loopt hij niet helemaal mooi stationair. Het lijkt wel of hij staat te ""halen". Na een paar honderd meter rijden is dat over. Ik heb het advies gekregen om eerst maar een paar duizend kilometer te gaan rijden. Mogelijk moet het allemaal nog inregelen. Anders zou het inderdaad ook nog een of meerdere slechte gloeibougies kunnen zijn. Hopelijk kosten die wat minder per stuk.......
Ik hoop dat het probleem met je Laguna met de nieuwe bougies over is, anders kost het duiten. Gaf de diagnose bij jou overigens geen melding van drukverlies in het systeem?

Henk

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

injectors kun je over het algemeen ultra-soon reinigen

rob9958 (0), 19 jaar geleden

Henk,

Vooralsnog heb ik geen storingen in de injectoren (gezien de prijs maar gelukkig; is dit je eigen auto of een leaseauto?) maar de laptop gaf de gloeibougies aan. Ik heb de rekening nog niet maar ik verwacht (hoop) een veel lagere prijs....
Nee, verder waren er geen storingen die op drukverlies wezen. Wat ik wel vreemd vind is dat ik eigenlijk nog helemaal niets had gemerkt bij het starten, dit ging/gaat perfect! Als ik geen storingslampje had gezien dan was ik ook niet op deze storing gekomen.

Je hoort nog wel wat de gloeibougies kosten.

Rob.

rob9958 (0), 19 jaar geleden

Henk,
De prijs van 4 gloeibougies viel mee: EUR 156,- incl. montage en BTW. Tot nu toe geen storingslampjes meer gezien....
Rob.

peekaa (0), 18 jaar geleden

Even terzijde: de diesel in Tsjechie is prima hoor. Ik ga daar al jaren heen, tank beurtelings gewone en bio-diesel en heb nog nooit enig nadeel of storing ondervonden. (Xantia 2.1TD)
Peter.

etienne2954 (0), 18 jaar geleden

Begrijp ik je goed Henk dat je na het vervangen van je H7 lamp dit probleem pas hebt gekregen?
Als dat zo is dan kun je er toch bijna vanuit gaan dat er op dat moment iets is gebeurd is wat de problemen hebben veroorzaakt. Dus waarschijnlijk zoals de andere henk al zei de connector van het Motormanagement doos.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.