close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault MEGANE SCENIC: Start niet meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4M T7, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 83

Sinds gisteren wil mijn Renault Scenic 1.6 16v uit 2005 niet meer starten. Ik kreeg gisteren middag een melding op mijn dashboard startonderbreker defect maar auto startte gewoon en liep perfect. Ook hierna de auto nog kunnen starten zonder melding en mee gereden. Gisteren kwam de buurman omdat hij de auto hoorde tikken voor de deur. Auto stond inmiddels een paar uurtjes stil. Ik was wel vergeten de auto op slot te doen. Accu was leeg en auto deed niets meer. Geprobeerd over te starten maar ook nu wilde hij niet starten. Pechhulp werd gebeld en deze keek niet verder dan proberen te starten met een accu pack ook zonder resultaat. Auto maakt ook geen geluid als je op de start stop knop drukt. Heel af en toe hoor je wel een klikje achterin de auto maar ook niet altijd. Lampje van de startonderbreker blijft langzaam knipperen soms iets sneller. Reservesleutel ook geprobeerd maar werkt ook niet. Inmiddels wordt 1 sleutel al niet meer herkend. Auto wil ook niet starten met aanduwen. Accu trekt leeg in rust. Inmiddels komt melding in het scherm electronische defect. Omdat het zondag is kan de auto nergens uitgelezen worden. We weten even niet waar we moeten zoeken. Startonderbreker, accu of startmotor. Gisteren accu ( plus) losgehaald zodat de computer zich kon resetten maar vreemde was dat de centrale vergrendeling zonder accu nog werkte.

Geplaatst door

xplosive (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

meet eerst eens de spanning van de losgekoppelde accu, bij een spanning < 12,3 volt heeft het geen zin deze weer aan te sluiten en moet deze eerst opgeladen worden.

7seconds 0

7 jaar

Accu was 13 volt nadat hij opgeladen was net nog geprobeerd auto rechtstreeks aan te sluiten op aan andere accu maar nog steeds geen resultaat. Ik denk dat ik de accu inmiddels uit mijn lijstje mogelijke defecten kan halen. Waarschijnlijk maakt hij ergens sluiting omdat hij de accu leeg trekt kan dit komen door startonderbreking die misschien blijft hangen. Maar als het de startonderbreker is moet je dan niet toch ook de startmotor horen draaien? Inmiddels wel al garage gebeld die kan morgen na 18.00 uur pas komen kijken.

xplosive 0

7 jaar

Bij de dealer een nieuwe accu gehaald en geplaatst maar probleem is nog steeds niet opgelost. Auto is uitgelezen en geeft als foutcode 920d spanning na contactslot geen coherentie aanwezig. Op dashboard krijg ik melding electrische storing. Waar moeten we beginnen te zoeken. Dealer wil alles lukraak gaan vervangen maar daar schiet ik niks mee op. Iemand een idee?

xplosive 0

7 jaar

Ik kwam een vergelijkbaar geval tegen op het professionele forum van deze website. Het bleek de zekeringkast te zijn. Ik zou in die richting zoeken

7seconds 0

7 jaar

Welke , binnen of buiten , auto heeft er 2

inderdaad (mijn Vel Satis heeft er zelfs 3) maar ik zou altijd beginnen met de zekeringen/relaisplaat onder de motorkap.
De TS zegt ook dat de accu leegtrekt in rust. Ik zou de lekstroom eens meten. Eén voor één de hoofdzekeringen onder de motorkap er uit trekken en kijken bij welke de lekstroom wegvalt.

7seconds 0

7 jaar

Er zit inmiddels een splinternieuwe accu in deze trekt niet meer leeg in rust. Dat lag dus toch aan de accu. Zekeringkast naast de accu eruit gehad, alle zekeringen gecontroleerd en geen oxidatie in de zekeringkast. Nieuwe kaartlezer gehaald maar nog steeds niet te starten. Ik begin steeds meer aan toch startonderbreker te denken maar dan zou de centrale vergrendeling ook niet meer werken lees ik op diverse forums klopt dat?. Hoe kan je controleren of het de startonderbreker is? En is het mogelijk om een computer op de sloop te halen icm kaartlezer en kaart en dit om te ruilen of werkt dit niet? Ben inmiddels ten einde raad, heb de auto pas 6 weken en wil hem liever nog niet naar de sloop brengen.

xplosive 0

7 jaar

Dat met die nieuwe computer van de sloop moet je niet doen, want dan moet je alle computers vervangen omdat die met elkaar communiceren.

De enige manier om te controleren of de startonderbreker er helemaal af gaat, is het controlelampje in het instrumentenpaneel checken. En dat werkt onafhankelijk van de centrale vergrendeling.

Heino4267 645

7 jaar

Het enige wat de startonderbreker doet, is de brandstofpomp vrijgeven.

RPJdeWeert 0

7 jaar

Helaas is het na anderhalve week niet gelukt om het probleem te verhelpen. Inmiddels 4 monteurs verder die er niet aan durven beginnen, nieuwe accu, nieuwe kaartlezer, zekeringkast gecontroleerd en toch nog maar eens gereinigd ondanks dat er geen oxidatie zichtbaar was, staat de auto inmiddels helemaal op tilt. Het blijft onder het dashboard tikken als een malle en omdat ik niet onnodig geld wil blijven steken in een auto van deze leeftijd heb ik besloten de auto met zijn mankementen te koop te zetten. Auto is inmiddels ook al verkocht aan een opkoper. De oplossing voor mij in dit verhaal is nooit meer Renault. Iedereen bedankt voor het meedenken.

xplosive 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.