Renault CLIO: start onderbreking

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D7F G7, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 43

centr deur vergrendeling werkt niet Auto Start niet

na openen deuren,en ring inspuiten en schoonspuiten was het weer goed.

na een week was het weer mis
wat kan dit wezen. Ik denk zelf aan een niewe contakt ring.
In gespannen afwachting, met vriendelijke groeten.

gerard123456

Geplaatst door gerard123456 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Heino4267 (200), 6 jaar geleden

Je tekst is niet erg duidelijk.

Wat je moet doen is als de auto niet wil starten, in je instrumentenpaneel kijken naar een klein rood lampje: dat lampje zie je branden met het contact uit en als je wil starten moet dit lampje (van de startonderbreker) uit zijn.
Als dat lampje niet uit is, zal de auto niet blijven lopen na het starten en dan ligt het aan de startonderbreker die er niet vanaf is gegaan.

Wat voor contactring heb je schoongespoten?
Wat doet de auto met je reservesleutel?

gerard123456 (0), 6 jaar geleden

De Ring om het Contactslot,die het Signaal opvangt v/d Contact sleutel. Als Ik hem los heb gehad dan werkt Hij weer een dag.
Geen reserve sleutel aanwezig
Groet

PS dan zijn de deuren op slot, en start hij totaal niet.
R Lampjes zijn dan uit

gerard123456 (0), 6 jaar geleden

Kan het de startonderbreker zijn,omdat het rode knipper Lampje in het dashboard nietknippret

Heino4267 (200), 6 jaar geleden

Ja. Het ligt aan de startonderbreker.
De sleutel heeft een batterijtje en een knop voor de centrale deurvergrendeling. Die hebben NIETS te maken met de startblokkering.
Om je contactslot zit een "uitleesring".
De uitleesring doet twee dingen:
1. hij zorgt voor een magnetisch veld waardoor in de sleutel een RFID-chip van energie wordt voorzien: die zendt dan een code uit
2. die code wordt door de uitleesring opgevangen en naar de ECU doorgezet.
Als de code correct is, wordt de startblokkering vrijgegeven, gaat het rode lampje uit en kan je starten/rijden.

In jouw geval ging ik met de auto naar de Renault dealer en dan liet ik hem daar staan: die kunnen de clip (Renault laptop) aan jouw auto hangen en kijken of er een code binnenkomt in de ECU "als de auto niet start".
Je kunt ook gewoon de uitleesring vervangen door zo'n zelfde andere (die hoeft niet te worden ingeleerd). Maar dan loop je het risico dat er een andere oorzaak is waardoor e.e.a. niet werkt. Het zou zomaar kunnen dat het oscillatortje wat zorgt voor een wisselstroom in de uitleesring (voor het opwekken van het magnetisch veld) niet goed werkt en ik weet niet of dat in de uitleesring zit ingebouwd, of bij de ECU.

gerard123456 (0), 6 jaar geleden

Hij Was Na en dag staan staan geheel opslot en wilde niet open..
De volgende dag ging wonder boven wonder,de achter klep in eens open met de sleutel. ! deuren niet`!!!!!
Lampjes allebei uit/in dash board en kleintje rechts van stuur. ````

gerard123456 (0), 6 jaar geleden

Beide comp /ecu defect Niet in te lezen nu werkt alles weer

bedankt voor alle raad en daad.
groet Gerard

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.