Renault MEGANE BERLINE: startproblemen bij eerste keer vooral als de motor koud is soms

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

hallo ,ik heb een startprobleem van mijn renault megane 1.4 16v bj 2000
vooral als ik smorgens voor de eerste keer ,dus koud wil starten wil hij pas na 4 e keer of na lang de startmotor te laten draaien aanslaan,na paar uur de auto laten staan als hij warm wordt ,weer het zelfde probleem alhoewel de weer toch niet zo koud is en de motor toch half warm is ,
volgende relevante zaken die in orde zijn:
-het is een G3 gas maar dus hij start op benzine en ook tijdje alleen op benzine gedraaid ,gas slang naar lucht kastje afgehaald zodat helemaal geen gas in luchtkast kan lekken ,toch geen verschil
-accu is nog zeer goed
-nieuwe benzine ingedaan
-alle bobines werken nog goed anders zou ik het horen en voelen
-bdp sensor bij de vliegwiel bij de versnellingsbak heb ik met een ander maar geen nieuwe vervangen+contacten gescheurd/schoongemaakt ,geen verschil zelfde geval
-bougies zijn al nieuw
-ene zwarte ronde ding ik weet niet hoe dat heet ,maar zet uit en krimpt in bij warmte/koudte van motor met een plug eraan aan de linkerzijde van de luchtreservoir bovenaan met 2 schroefjes had ik al schoongemaakt en is nu ook schoon en heb de pluggen ook gescheurd/schoongemaakt en de contactpuntjes goed bij elkaar gebracht zodat het beter contact maakt ,geen verschil
ik zou graag willen weten waar ik nog meer naar moet denken en zoeken en misschien bij de dealer naar laten kijken ,maar soms weten zij minder dan wat ze hier weten ,graag wat suggesties alvorens ik daar heen ga
alvast bedankt

e

Geplaatst door e (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

e (0), 8 jaar geleden

-nog daarbij te vermelden:geen problemen met startblokkering,lampen gaan uit ,mijn auto start zelfs als ik de contact aandoe en alle lampen nog branden incl.strartblokkering als hij het wil

-ik heb nog een paar oude bdp sensors liggen die ga ik ook een voor een erop zetten en testen,misschien/voor geval dat de 2e die ik ingedaan had toevallig ook niet goed functioneert,trouwens er zat wel wat ijzerdeeltjes/veilsel op de puntjes van bdp maar die schoongemaakt/verwijderd:geen verschiel
-maar als hij eenmaal start,start hij dan wel elke keer goed bij al de eerste keer achterelkaar proberen
hij doet lang over ,des te langer hij stil gestaan heeft

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Je kunt er andere bdp sensors op zetten,maar er moet een gemodificeerde op compleet met kabel.
Die combinatie is de enige juiste.

e (0), 8 jaar geleden

bedankt voor je reactie primera ,maar wat is eigenlijk een gemodificeerde ,wat is dan het verschil met het originele,want die van mij is van renault-siemens zelf ,en moet ik dan de hele lange kabel ook vervangen met de insteek plug mee?

e (0), 8 jaar geleden

"na paar uur de auto laten staan als hij warm wordt"=als het koud wordt
moet het zijn

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Als het een gemodificeerde stekker is heeft deze de kleur blauw.
En het gaat idd om het mannetje/vrouwtje stekker,beide moeten vervangen worden.

e (0), 8 jaar geleden

maar een gemodificeerde bdp is toch een namaak denk ik toch?zou die beter zijn dan een origineel?

RPJdeWeert (0), 8 jaar geleden

Nee, gemodificeerd betekent dat ze er een verbetering in hebben gemaakt. (modificatie) Ook origineel Renault heeft deze modificatie.

primera p11 (0), 8 jaar geleden

De modificatie zit em in de stekkerverbinding.

e (0), 8 jaar geleden

jongens,ik had al dus met een tweedehands originele siemens bdp sensor vervangen maar hielp niets ,nu heb ik vandaag een blauwe gemodificeerde bdp sensor met blauwe stekkers ingedaan ,helpt ook niets,motor was hele dag dus koud en niet gestart ,toen de blauwe opgezet ,daarna geprobeerd,ging weer na 6-7-8?ik ben de tel kwijt keer proberen pas starten ,ging wel paar keer net pakken maar na halve seconde later begeeft hij het weer ,toen uiteindelijk wel gepakt en auto wat laten draaien,beetje motor warm gemaakt ,contact uit ,weer proberen te starten aantal keren dit gedaan ,start heel erg goed ,tijdens draaien ook geen enkel probleem ,wat er nu bij gekomen is ,is dat mijn benzinepomp piept als ik teveel de motor probeer te starten met constant de startmotor laat lopen,het is zo n ieeeeeeee constante geluid wat verdwijnt nadat de motor aanslaat en goed draait ,de benzine pomp werkt dan netjes door geen enkel geluid,als ik de contact aanzet maar niet start hoor ik wel dat er wat uitzet in de benzine slangen maar dat ieeee geluid is er dan ook even nog hoorbaar wat weer weggaat ,dat uitzetten betekent denk ik dat er wel voldoende druk van benzine naar motor is ,wat ik dan nog moet proberen de benzine slang van motor uitpluggen en proberen te starten of er daadwerkelijk bij lang niet gestart te hebben ook wel druk van benzinepomp naar motor komt ,of juist niet,misschien dat na beetje lang stilstaan van auto de benzine uit de slangen terugstromen en niets meer is ,totdat ik probeer te starten dat het dan misschien net probeert aan te komen na lang doorstarten ,maar ik hoor wel duidelijk knarsend druk geluid gelijk als ik contact aandoe maar even dit testen nog ,heb intussen wel afspraak gemaakt met renault dealer om uit te laten lezen maar er is pas plaats op 21-4-2016 dat duurt nog wel een week
trouwens als de bdp sensor niet zou doen had ik een heel ander probleem want dat probleem had ik al gehad 4 jaar terug zoiets toen sloeg 9 van de 10 keer niet aan en soms ook gelijk wel weer zowel bij koud als warm ,dat maakte toen niets uit ,toen had ik het probleem verholpen door de mannelijke bdp plug pinnetjes te schuren en weer in doen ,daarna deed het prima nooit 10 keer proberen totdat de accu leeg was ,maar het was wel jaren zo dat het pas na 2e keer meestal pas aansloeg maar daar bleef het ook bij ,nu is het gewoon te gek ,dat het nu niet wil aanslaan wordt steeds erger met de dag ,des te meerdere keren moet ik blijven doorstarten totdat hij pakt/aanslaat

e (0), 8 jaar geleden

kan iemand trouwens die hier particulier forum gebruikt ,ook geen gebruik maken van die professonal forum ,want daar wou ik ook even proberen maar ik wordt doorverwezen naar particuliere forum automatisch door de site,heeft iemand daar ervaring mee?

e (0), 8 jaar geleden

sorry jongens maar nog een vraag,ik heb alvast een benzinepomp van de sloop gedemonteerd van een 1.6 cc zelfde bouwjaar maar die van mij is 1.4 cc ,maakt dat wat uit of moet ik perse die van een 1.4 hebben?

Moderator Problemcar (90) PRO, 8 jaar geleden

[quote=e]kan iemand trouwens die hier particulier forum gebruikt ,ook geen gebruik maken van die professonal forum ,want daar wou ik ook even proberen maar ik wordt doorverwezen naar particuliere forum automatisch door de site,heeft iemand daar ervaring mee?[/quote]

Als particulier kan je alleen posten op het particulieren gedeelte.

mvg.
Moderator Problemcar

e (0), 8 jaar geleden

hallo ,weert en primera ,
ik had een afspraak voor uitlezen van de computer dat zou anderhalf week later gebeuren,das best lang vond ik ,intussen heb ik een blauwe bdp sensor met stekker gehaald ,heeft beetje geholpen maar het was van een italiaans merk,dus heb ik een renault-frans-siemens blauwe bdp sensor opgedaan,was ietjes beter geworden,het startte de eerste keer dan wel met een beetje lange doorstart,maar goed hij deed het elke keer dat was tenminste iets,en daarna heb ik een ander benzine pomp ingedaan omdat die van mij bij starten ieeeeeeeeee geluid deed en daarna niet meer,heb even nagevraagd hoe dat zou kunnen komen,nou omdat mijn auto met G3 lpg gas loopt ,had iemand mij angeraden om niet te veel benzine in te doen en elk keer wat erbij zodat het ververst zou blijven zo n beetje kwart benzine altijd maar jah dat verbruik je ook elk keer en er blijft maar een streepje over todat je tot kwart gaat vullen ,maar daardoor zegt de gasboer en een lokale garage dat mijn benzinepomp dan droog komt te liegen en dus metaal tegen metaal gaat schuren en het kapot gaat ,het kwam vaak voor , dus was nu aangeraden om met halve tank benzine te blijven rijden ,maar dus nu uiteindelijk blauwe bdp sensor +andere goede benzine pomp erin ,en ik rij nu bijna een week lang zonder problemen ,nu start/ slaat aan de auto onmidellijk binnen 1-2 seconden zonder lange doorstart dus het lijkt hiermee de probleem opgelost te zijn voorlopig denk ik,
ik dank jullie van harte voor jullie mening en tot de volgende keer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.