Renault Megane: Stuiteren Megane Coupe

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hallo,

Is dit toch een geval van kapotte schokdemper(s)? of kan er wat anders aan de hand zijn. Mijn garage (en een andere garage) weten het in ieder geval niet... beide hebben de auto op tril platen? gehad en de schokdempers kwamen er goed doorheen ( boven de 80%).

Maar als ik over de weg rijd dan stuiterd de auto zeer erg, een soort gehobbel bij lage snelheid, maar bij hogere snelheid (80 +) is het geen lange deining maar een korte snelle... een soort raar trillen. De pook beweegt dan ook heel erg, tezamen met de auto. Dit (raar trillen) is niet constant, maar voor het gevoel wel na een hobbel, en zeker na een wegovergang (goot) tussen viaduct/ snelweg.


Jammer genoeg heb ik er zelf niet veel verstand van, dus ik hoop dat het probleem herkent wordt. Spaart weer op kosten voor mij, die mijn garage wil maken door het vervangen van een hele lijst onderdelen van mogelijke veroorzakers. Waaronder toch schokdempers :)

MvG

Coupe'02

Geplaatst door Coupe'02 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

200016v (0), 12 jaar geleden

schokdempers kan jezelf ook testen door te zien als je op het spatscherm drukt en kijkt hoe de auto terugveert! ( dit mag dus geen Fietspomp effect zijn )

schokdempers Moeten ook droog zijn is dat niet het geval dan is de kering lek en Dempt ie niet goed.

Let wel, een Coupe 2000-16V heeft Stugge vering das normaal bij dit type..

anders kijk is op www.meganecoupe.nl wie weet staat daar wat nuttige Info op.

Mvg.

Coupe'02 (0), 12 jaar geleden

Hoi 200016v,

Het indrukken heb ik nog niet gedaan, zal daar even naar kijken. Bij de garage is er gekeken of de dempers droog zijn, dit was het geval.

Dat de auto stugge vering heeft is mij bekent, maar dit stuiterende gedrag is beslist anders dan dat het eerder was.

Wat meer informatie, de aandrijfassen van beide kanten zijn er 2 weken geleden nieuw onder gezet, i.v.m. homokineet. De auto reed goed, tot 3 dagen geleden.
Met veel zijwind rijd de auto echt op de wind, moet steeds tegensturen, daarom kwam ikzelf op schokbrekers uit. Zijn geloof ik wel de originele schokbrekers, en de auto heeft nu zo'n 124.000 gelopen.

mvg

200016v (0), 12 jaar geleden

BTW: droge schokbrekers kunnen OOK kapot zijn ( had er gister nog bij gemoeten )

ik heb Phase 1 coupe -2000-16V en heb er rondom Monroe op zitten.

Klappert de megane of zo over een slecht wegdek of is de vering stil tijdens het rijden???
dan nog.....Stuiteren dat komt bij mij over dat de vering niet goed Dempt en je een fietspomp effect krijgt tijdens het rijden, de mijne had dit voorheen ook! scholbreker rechtsvoor deed niets meer vandaar dat ik later alle 4 vervangen heb. dit wil natuurlijk niet zeggen dat uw auto dit ook heeft.
mocht het Euvel blijven zou ik is een andere garage opzoeken of bandencentrum.

16 inch velgen erop? HOE is de bandenspanning???? kan ook een punt zijn.

Kortom sinds de aandrijfassen vervangen zijn komt dit probleem naar voren? is er verder niets anders mee gebeurt??? moeilijk zeggen zo op afstand je zou het eigelijk moeten zien wat er exact gebeurt....

welke dingen wilde de garage vervangen dan???

Coupe'02 (0), 12 jaar geleden

De vering is op zich stil tijdens het rijden. Alleen als ik over een verkeersdrempel rijd, hoor je de vering zuchten.

Heb inderdaad 16 inch velgen, met voor 2.3 bar, en achter 2.2 bar op digitale meter. Maar zo zitten ze er al een 2 maanden onder.

Ze willen voornamelijk eerst de draagarmen, en stabilisatie stangen vervangen, want die kunnen te 'oud' zijn (rubbers?) in samenwerking met de nieuwe assen. Waardoor de auto gaat stuiteren. Zo'n verhaal werd er verteld. Het schudden van de pook lag dan weer aan een motorsteun. De motor zou niet meer stabiel zijn.

200016v (0), 12 jaar geleden

Geachte Coupe02,

als hun aangeven dat ze de draagarmen willen vervangen dan MOET dat zichtbaar zijn DOOR de rubbers die erin zitten! dat is te testen met een Breekijzer door te wikken tussen het Subframe en de draagarmen ( dan moet je al kunnen zien dat het Rubber die de draagarm vasthoud ECHT versleten is!zoniet kan dit gewoon blijven zitten.

de stabilisator stang dat kan niet OOK die hangt in rubbers maar ook als die *versleten* zouden zijn dan komt klapperend geluid naar voren, de stabistang zit in 4 rubbers.

zoals ik al aangaf zou ik eerst is verder informeren zodat ze U niet onnodig op kosten jagen en het probleem dan nog niet verholpen is.

anders leg dit probleem is voor op www.meganecoupe.nl dat is net zon forum als hierop, zien wat dat voor reactie teweeg brengt..

Coupe'02 (0), 12 jaar geleden

Ik ben naar een ander bedrijf geweest, een bandencentrum inderdaad. En daar zijn ze erachter gekomen dat de banden die erop liggen, een hoogteslag hebben. Vooral rechtsachter is het zeer erg. Met andere banden erop reed de auto weer 'normaal'.

Ook de schokdempers blijken niet de nieuwste meer te zijn, auto heeft nu 124k op de teller, en ze kunnen er al zeer lang onder zitten, door de slijtage zijn ze dus minder goed hun werk aan het doen. Heb daarom ook maar nieuwe schokdempers besteld, en om het maar 'goed' te doen besloten een kw schroefset eronder te laten monteren. Nu moet ik dus nog wel wat aan de hoogteslag laten doen. Gaat het bedrijf zaterdag mee aan de slag, ronddraaien band ten opzichte van velg, trimmen en anders nieuwe band :(

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.