close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: tik in cilinderkop

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19 dci

hallo,

we hebben een megane binnen gekregen van een klant die ineens onder het rijden een hoge tik in de motor
heeft gekregen. tijdens inhalen volgens hem ontstond dit lawaai ineens!
we hebben vorig jaar bij 105000 km alles vervangen van distributie, heeft daar 30000 km met gereden.
timing is goed, wel dikke koolresten!! uit egrhuis gehaald!!
geen foutcodes en wel vermogen en loppt ook wel op 4 cilinders dus mooi rond.
hbben jullie daar verklaring voor??
monteur van renault erbij gehad en had het over de inspuitdruk van verstuiver?
het is een commonrail inspuitsysteem

mvg piet koo
OOSTERWOLDE 0516 523310
0651543471

Geplaatst door

piet kooi auto's (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

EGR klep afsluiten, veroorzaakt een enorme bende in de klep, en inlaatspruitstuk, samen met de olie die via de carterontluchting erbij komt vormt dit op den duur een dikke koollaag, waardoor de diameter van de inlaat vernauwd.
Is nog beter ook voor de roetuitstoot.

Misschien een van de verstuivers met beginnend defect.

Succes

Cor

Cor1822 0
badge

18 jaar

een uitgelopen lager kan de oorzaak zijn dat komt vaker voor

126 0
badge

18 jaar

[quote=126]een uitgelopen lager kan de oorzaak zijn dat komt vaker voor[/quote]
krukas lagers?? heb ik nog nooit meegemaakt .

patrick_r 0
badge

18 jaar

als je een kapotte motor wil zien door uitgelopen lagers nou ik heb ze. wij kopen er vaak een gebr drijfstang bij nieuw alleen per set

126 0
badge

18 jaar

ik heb 6 jaar bij een renaultdealer gewerkt en ik heb die tik bij commonrail diesels wel vaker gehoord je moet de inspuitdruk van de pomp controleren die kan wel eens te hoog zijn . wacht er niet te lang mee want ook dit kan grote motorschade tot gevolg hebben.

renaultkenner 0
badge

18 jaar

Kan inspuitdruk zijn, ook even het bovenste riemwiel controleren, de spie breekt soms en het riemwiel verschuift dan tov nokkenas. De kleppen raken dan net de zuigers en tikken dan heel erg.

Richard 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.