hallo,
we hebben een megane binnen gekregen van een klant die ineens onder het rijden een hoge tik in de motor
heeft gekregen. tijdens inhalen volgens hem ontstond dit lawaai ineens!
we hebben vorig jaar bij 105000 km alles vervangen van distributie, heeft daar 30000 km met gereden.
timing is goed, wel dikke koolresten!! uit egrhuis gehaald!!
geen foutcodes en wel vermogen en loppt ook wel op 4 cilinders dus mooi rond.
hbben jullie daar verklaring voor??
monteur van renault erbij gehad en had het over de inspuitdruk van verstuiver?
het is een commonrail inspuitsysteem
mvg piet koo
OOSTERWOLDE 0516 523310
0651543471
Geplaatst door piet kooi auto's (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden
EGR klep afsluiten, veroorzaakt een enorme bende in de klep, en inlaatspruitstuk, samen met de olie die via de carterontluchting erbij komt vormt dit op den duur een dikke koollaag, waardoor de diameter van de inlaat vernauwd.
Is nog beter ook voor de roetuitstoot.
Misschien een van de verstuivers met beginnend defect.
Succes
Cor
126 (0) PRO, 17 jaar geleden
een uitgelopen lager kan de oorzaak zijn dat komt vaker voor
patrick_r (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=126]een uitgelopen lager kan de oorzaak zijn dat komt vaker voor[/quote]
krukas lagers?? heb ik nog nooit meegemaakt .
126 (0) PRO, 17 jaar geleden
als je een kapotte motor wil zien door uitgelopen lagers nou ik heb ze. wij kopen er vaak een gebr drijfstang bij nieuw alleen per set
renaultkenner (0) PRO, 17 jaar geleden
ik heb 6 jaar bij een renaultdealer gewerkt en ik heb die tik bij commonrail diesels wel vaker gehoord je moet de inspuitdruk van de pomp controleren die kan wel eens te hoog zijn . wacht er niet te lang mee want ook dit kan grote motorschade tot gevolg hebben.
Richard (0) PRO, 17 jaar geleden
Kan inspuitdruk zijn, ook even het bovenste riemwiel controleren, de spie breekt soms en het riemwiel verschuift dan tov nokkenas. De kleppen raken dan net de zuigers en tikken dan heel erg.