Hallo allemaal
Ik heb een laguna met de volgende storing plotseling val het vermogen weg en het EPS lampen en motor stroringlampje gaat branden.
Wanneer de auto van contact word gezet, en daarna weer gestart word is alles normaal. Dit gebeurt bij stationair-draaien maar ook onder het rijden.
Op aan raden van de dealer heb ik stekkers van motor en abs ecu schoon gemaakt (was niets aan te zien)
en het massa punt achter de linker koplamp. Hier aan heb ik een extra massa bij aan gezet van af de accu.
Als je de esp uitleest komt de volgende code C1152 CAN-communicati naar motor-ecu foutief.
Nu we een aantal dagen de auto in de werkplaats hebben geeft de motor ecu ook een storing, (dit was niet zo)
OBD code P0170 Brandstofkorrektie cil. bank 1 funtionerings-storing.
Heeft iemand dit eerder gehad 1 van de 2 of een combinatie van deze storingen?
Mvg Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
P0170 is een mengsel probleem, te arm of te rijk.
Lees eens de fuel trims uit en plaats die hier. Weet je in ieder geval of het te rijk of te arm is.
Can-bus problemen zijn niet leuk. Dan zul je met een scope op de can-bus moeten gaan meten om de fout te vinden.
die esp storing komt erin door de storing van de inspuiting dus zul je die op moeten lossen .de 2.0 ide is een ellende motor hebben erg veel last van vervuiling van injectoren en kleppen,ook vaak problemen met drukregelaar en brandstof pomp.
met een renault storings code kunnen we mischien iets meer
Het was de benzine druk regelaar die het probleem veroorzaakte. alleen renault kon hem niet leveren, pas na +/- 3 weken
bedankt voor jullie reaktie's
de benzinedrukregelaar staat idd in backorder ik heb laatst 26 dagen moeten wachten.
succes
bij het starten slaat toerenteller op het dashbord helle maal naar de andere kant en terug en is dan normaal goed
hij krijgt een inpuls wat is dit !!!!
tijdens het rijden met renault laguna valt het vermogen weg we stoppen en starten op nieuw dan is het even goed en begint weer
bij het starten met koude en warme motor kom er geen zwarte rook uit de motor .
heeft dit temaken met de lucht massa meter wie kan dat mij vertellen.
de laguna is van bouwjaar 2000.
14 jaar
bij het starten slaat toerenteller op het dashbord helle maal naar de andere kant en terug en is dan normaal goed
hij krijgt een inpuls wat is dit !!!!
tijdens het rijden met renault laguna valt het vermogen weg we stoppen en starten op nieuw dan is het even goed en begint weer
bij het starten met koude en warme motor kom er geen zwarte rook uit de motor .
heeft dit temaken met de lucht massa meter wie kan dat mij vertellen.
de laguna is van bouw jaar 2000.
14 jaar
el torro, het is beter als je een compleet nieuwe topic van jezelf begint.
Maar om mee te beginnen zou ik de foutcodes door de dealer laten uitlezen.
nu weer een benzinedrukregelaar bestel
deze was er de volgende dag
die IDE blokken zijn echt ELLENDE.. wij hebben er genoeg gehad met vervuilde motor, dus alles vervangen, injectoren drukregelaar + kleppen reinigen!! gelukkig zijn ze daar snel mee gestopt!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar