auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: vervangen distributieriem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9dci

Wie kan mij aan gedetailleerde werkplaatsgegevens helpen van deze auto.
alvast bedankt.

Geplaatst door

bastler (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

www.masterbase.nl klik op online versie.. even zoeken hier

garageburgwal 0
badge

15 jaar

Ik ben van plan de distributieriem te vervangen, maar nu wil ik weten of de krukaspoelie met links of rechts draad vastzit. En of het distributie tandwiel wel of geen spie heeft?
En moet de bout vervangen worden?
Heb een conti setje gekocht zat echter geen nieuwe bout bij.

bastler 0

15 jaar

Trouwens bedankt voor de link staan veel gegevens op!

bastler 0

15 jaar

bout in gewoon normaal draad dus links om los. er zit geen spie in je hebt een blokeer pen nodig. ook een nieuwe bout is nodig, dit is namlijk een rekbout

tepper motors 0
badge

15 jaar

bij een 1900 zit gewoon een spie in

abc 0
badge

15 jaar

1,9 DCI zit geen spie in. de oude 1,9 d wel

tepper motors 0
badge

15 jaar

de 1.9 dti en dci zit een spie in

abc 0
badge

15 jaar

zo te horen zijn de profs het niet helemaal met elkaar eens?
Maar ervan uitgaande dat er geen spie inzit, kan de motor dan al van tijd gaan als ik de centrale bout van de krukaspoelie losdraai met een luchtsleutel?
Het blokkeergereedschap kan er volgens mij niet van te voren in, kan die krachten nooit aan!

bastler 0

15 jaar

je moet de krukas pen er van te voren inzetten. hij kan wel delelijk van tijd af gaan op het moment dat je hem losdraait met de luchtsleutel. je moet op de nokkenas een paar tanden voor zijn timing zetten. dan de uitwendige torkbout voor op het blok verwijderen(recht onder als je voor de auto staat, tegen de bak aan zowat) dan stop je de pen er in en houd een heel klein beetje druk op de pen. nu draai je de krukas verder rond en dan valt de pen verder het blok in en loopt hij aan. dit kan je controleren door weer terug te draaien en dan slaat hij vast en vervolgens weer vooruit te draaien en dan blokkerd hij weer.

ik zelf teken dan altijd onder op de bak(vliegwiel, bak) hem nog een keer af met een lakstift. vervolgens kan je de kruskas poelie verwijderen. nu komt ook waarom ik hem afteken: op het moment dat je de bout los draait kan die een paar tanden naar links verdraaien. dus voor montage er van overtuigd zijn dat de krukas tegen de pen aanstaat. dit is makkelijk door het streepje maar je kan ook het vliegwiel met een schroevendraair weer tegen de pen aan duwen.

de krachten vallen reuze mee omdat je het met de luchtsleutel doet. hoop dat je zo voldoende weet.

tepper motors 0
badge

15 jaar

[quote=tepper motors]je moet de krukas pen er van te voren inzetten. hij kan wel delelijk van tijd af gaan op het moment dat je hem losdraait met de luchtsleutel. je moet op de nokkenas een paar tanden voor zijn timing zetten. dan de uitwendige torkbout voor op het blok verwijderen(recht onder als je voor de auto staat, tegen de bak aan zowat) dan stop je de pen er in en houd een heel klein beetje druk op de pen. nu draai je de krukas verder rond en dan valt de pen verder het blok in en loopt hij aan. dit kan je controleren door weer terug te draaien en dan slaat hij vast en vervolgens weer vooruit te draaien en dan blokkerd hij weer.

ik zelf teken dan altijd onder op de bak(vliegwiel, bak) hem nog een keer af met een lakstift. vervolgens kan je de kruskas poelie verwijderen. nu komt ook waarom ik hem afteken: op het moment dat je de bout los draait kan die een paar tanden naar links verdraaien. dus voor montage er van overtuigd zijn dat de krukas tegen de pen aanstaat. dit is makkelijk door het streepje maar je kan ook het vliegwiel met een schroevendraair weer tegen de pen aan duwen.

de krachten vallen reuze mee omdat je het met de luchtsleutel doet. hoop dat je zo voldoende weet.[/quote]
En hoe gaat dit met een automaat om hem tegen tehouden om de bout weer op de juiste spanning te zetten?

harnak 0

15 jaar

de krukas bout er met een extra ring er even indraaien en weer tegen de blokeerpen aan zetten. gewoon even met de hand er in draaien. met de ratel er verzekerd van zijn dat hij weer tegen de pen aanstaat en dan met de luchtsleutel even lostikken. omdat de bout dan niet echt vast zit verdraaid hij dan ook niet.

tepper motors 0
badge

15 jaar

[quote=tepper motors]1,9 DCI zit geen spie in.[/quote]
Niet correct.

[quote=abc]de 1.9 dti en dci zit een spie in[/quote]
Correct.

Henk Nobach 0
badge

15 jaar

dank je henk

abc 0
badge

15 jaar

[quote=tepper motors]de krukas bout er met een extra ring er even indraaien en weer tegen de blokeerpen aan zetten. gewoon even met de hand er in draaien. met de ratel er verzekerd van zijn dat hij weer tegen de pen aanstaat en dan met de luchtsleutel even lostikken. omdat de bout dan niet echt vast zit verdraaid hij dan ook niet.[/quote]
ik bedoel dus eigenlijk het weer op spanning zetten van de bout gereedschap moet weer uit de nokken assen want anders gaan ze krom en het aanhaalmoment bij een renault schijnt nog al precies te zijnik heb het nu weleven over 16 16v

harnak 0

15 jaar

Het riempje zit er weer om, en hij loopt weer als vanouds!
Bedankt voor de tips!

bastler 0

15 jaar

en zit er nou wel of geen spie in dhr Bastler, we zijn benieuwd

ik heb vandaag een distributie riem vervangen van een 1.9 dci en er zit wel een spie in.blokeerpen heb ik ook niet gebruikt merktekens op de plek zetten en de riem erom leggen stelt eigenlijk niks voor.in totaal 3 uurtjes bezig geweest.

meljero 0

15 jaar

Klopt bij mij zit er ook een spie in, en idd zo moeilijk was het niet ( met behulp van julie tips).
Ik heb zelf een blokkeerpen gemaakt van een oude schroevendraaier, werkt perfekt

bastler 0

15 jaar

joh

abc 0
badge

15 jaar

wie kan me helpen aan de distributie afstelling van een 1.5 dci?

de krukas, waar staat t teken of waar kan ik die blokeren?

de nokkenas is duidelijk en de pomp staat gemarkeerd

maar dan?

edpat38 0

15 jaar

[quote=garageburgwal]www.masterbase.nl klik op online versie.. even zoeken hier[/quote]
gebruik deze link ff kun je veel op vinden

abc 0
badge

15 jaar

daar heb ik al gekeken maar daar kan ik niets vinden over de krukas
deze moet vast ergens geborgd worden maar kan niet vinden waar

edpat38 0

15 jaar

[quote=edpat38]deze moet vast ergens geborgd worden maar kan niet vinden waar[/quote]
Het staat er wel......., even goed kijken.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

zat op automasterbase

masterbase kan ik niet op inloggen...

edpat38 0

15 jaar

[quote=edpat38]zat op automasterbase

masterbase kan ik niet op inloggen...[/quote]
Er staat nog een regel onder:

Ga naar de oude versie.....

http://www2.carparts-cat.com/webkat.asp?...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

daar heb ik wel gekeken...
net nog weer..
straat bij gebruik speciaal gereedschap
zie ik wat over t hoofd dan?

edpat38 0

15 jaar

paul

je wordt heel erg bedankt

dit wist ik niet
staan die afbeeldingen er ook op dan?

edpat38 0

15 jaar

alles wordt en staat geheel beschreven......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

zal me daar dan gaan registreren want dit is er makkelijk en compleet

bedankt he..!!

edpat38 0

15 jaar

[quote=edpat38]zal me daar dan gaan registreren want dit is er makkelijk en compleet[/quote]
Registreren is niet nodig....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

niet nodig?

ik kan dit plaatje wat je stuurde daar niet vinden

heb op kenteken gezocht en dan ook niet

edpat38 0

15 jaar

ik kan helaas niet t blokeer punt vinden in de krukas van een 1,5 dci

wie weet raadt?

aan de zijkant moet je een blokeer stift er zetten maar dat gaat niet

is er een andere manier om de krukas op tijd te zetten?

edpat38 0

15 jaar

hoezo gaat dat niet??

abc 0
badge

15 jaar

denk dat gaat niet niet de juiste om schrijving is

t lukt me gewoon niet de juiste stand te vinden

ik krijg de blokkeer stift of pen niet ergens in wat volgens mij op wat lijkt

er zijn zelfs plaatsen als ik de krukas voorzichtig rond draai waar de pen helemaal in kan..

is er geen andere manier om d krukas op t juiste moment te zetten?

edpat38 0

15 jaar

de stift gaat ook nergens in maar de krukwang draai je tegen de stift aan

abc 0
badge

15 jaar

[quote=paulkelder][quote=edpat38]zal me daar dan gaan registreren want dit is er makkelijk en compleet[/quote]
Registreren is niet nodig....

Gr. paul[/quote]
Dat gaat ook niet lukken als particulier...

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

bedankt voor je info

dat zal ik zo gaan proberen

dit is voor mij de meest wazige distributie die ik ooit vervangen heb

edpat38 0

15 jaar

Is niet wazig maar het is een beetje ingewikkelder geworden met 10 jaar geleden.. maar dat is niet alleen bij auto's zo ;-)

garageburgwal 0
badge

15 jaar

weet t niet hoor

alleen renault is geen dagelijkse kost

bij andere merken is t altijd duidelijk zat..

maar een ieder bedankt vor alle info...

edpat38 0

15 jaar

je moet er eerst een bout uitdraaien voordat je de stift erin kunt zetten[quote=edpat38]ik kan helaas niet t blokeer punt vinden in de krukas van een 1,5 dci

wie weet raadt?

aan de zijkant moet je een blokeer stift er zetten maar dat gaat niet

is er een andere manier om de krukas op tijd te zetten?[/quote]

ik heb 6 mm en een 8 mm stift geprobeerd
vast voor iemand die t dagelijks doet eenvoudig

voor mij niet

ik heb de juiste stand terug gevonden door t proberen want de stift goed plaatsen lukte niet

kon geen plek voelen waar iets te vinden was, erg vreemd denk ik

de opening in de voorkant van de krukas waar normaal gesproken de spie in zou zitten staat nagenoeg recht

naar boven..

heb dat genoteerd voor een volgende keer

edpat38 0

15 jaar

een originele stift heeft schroefdraad die je in het gat schroefd en dan draai je de krukas er tegen

abc 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.