Goedemiddag allemaal,
Heb een auto met een rare storing, bij warme motor een service lampje en de melding inspuiting controleren. Auto afgekoeld melding weg. Uitgelezen P0200 gereset en storing weg. Lekker stukje gereden zonder storing. Motor uit, contact aan en ja hoor zelfde storing. Ben een beetje de weg kwijt, iemand nog tips?
Groet Denis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, defecte injector, bedradingsprobleem of een defecte ecu.
Helaas een algemene melding, zodat je niet weet om welke cylinder het gaat.
Ik zou beginnen met het visueel inspecteren van de bedrading van de injectoren.
Daarna bij draaiende motor de bedrading bewegen om te zien of je de fout kunt opwekken.
Je kunt ook eens de weerstand meten van de injectoren (zowel koud als warm).
En dan kijken of er eentje is met afwijkende waardes.
Heb net alles nagelopen en er zat een stekker niet helemaal vast. Voor de rest geen rare zaken. Injectoren nagemeten warm zijn ze goed. Fout melding is niet terug te vinden dat is wel weer raar
2 jaar
Hoe bedoel je "niet terug te vinden"? In de Renault documentie?
Dan moet je wel met Renault dealer (of gelijkwaardige) apparatuur uit lezen.
Met een algemene EOBD/OBD2 scanner krijg je die P-codes en de meeste daarvan zijn gelijk voor alle fabrikanten. Alleen P1xxx codes zijn per fabrikant/motor type/computer-merk verschillend.
Nee in de uitleessoftware. Heel vreemd na het nazien van de bedrading is de melding wel weg op het Dashboard. Even aankijken maar. Ik heb pas geleden een flinke lekkage in het koelsysteem gehad, alles spoot boven op de motor nat.
2 jaar
Ik begrijp nu niet wat er zo vreemd is ?
Storing op dashboard maar niet in de computer en in de software
2 jaar
Omdat je niet uitleest met Renault specifieke uitleesapparatuur.
Ben al even bezig met dit probleem en ben nu wat verder. Storing komt iedere keer terug en bij het uitlezen is het iedere keer een andere code.
Wat mij opvalt is dat de lambda op -100% staat dat kan niet kloppen denk ik. Kan dit de reden zijn van de onverklaarbaar storingen?
2 jaar
Nee. Die -100% bij lambdasonde 2 is een verkeerde weergave van de uitlees software.
Die -100% betekent eigenlijk "niet gebruikt" bij lambdasonde 2, wat geheel normaal is.
Oeps. foutje gemaakt. +99,2% bij lambdasonde 2 is "niet gebruikt". -100% is een foutje van de software in de motorcomputer die het getal 0 terug stuurt in plaats van 255 (wat niet gebruikt betekent).
Oké, kijk dat maakt wel weer wat duidelijk. Dank je wel ik ga vandaag maar weer eens verder zoeken
2 jaar
Vandaag naar de Renault Dealer geweest en uitlaten lezen. P0243 het onderdeel is besteld turbo klepje en dan zou het in orde moeten zijn
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar