Goedemorgen,
De vakantie komt er weer aan>> dus wie heeft ervaringen met autovakanties.
Ik bedoel dat je na een grote beurt toch wat over hoofd zag? Of iets anders?
Bijvoorbeeld hoelang mag je achterelkaar rijden met de auto, motorisch gezien......
Wie durft?
gr.Hans
Ps. ik ga voor het eerst met de auto op vakantie, daarom deze topic.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
auto rijd totzn tank leeg is
bestuurder
hoevel rijervaring
wanneer reizen(dag avond nacht)
dag van reizen hoeveel rust voraf welke afstand temp in deauto en daarbuiten
wat voor weer
hoe druk op de weg
met of zonder car(avan)
alleen of met passagier(s)
(h)kinderen
weet je de weg
wie leest mee kaart en weet die wat ie leest ( of zo n stom stom)
zeg t maar
de auto
wat moet ie presteren en ook hoe zwaar beladen(trekken)
de bergen in
Als de auto in goede conditie is en frequent zijn beurten en controles heeft gehad moet een autovakantie geen probleem zijn. Hoelang je achter elkaar kunt rijden hangt meer van de bestuurder af dan van de auto, die gaat wel door zolang je normale snelheden rijdt.
Zorg dat de banden op de juiste spanning zijn i.v.m. de grotere belading.
Kijk alle sapjes na (olie, remvloeistof, stuurbekrachtingingsolie, koelvloeistof).
Zorg dat je lid bent van een pechhulp organisatie.
Die speciale vakantie en winter checks die verschillende dealers aanbieden geloof ik niet zo in, voor een goed onderhouden auto is dit geen probleem.
Prettige Vakantie
17 jaar
Zoals elk jaar weer naar Frankrijk in Augustus.
1440 km enkele reis met elkaar 6000 km in 14 dagen.
De 22e gaat de bus weer voor de grote beurt en APK naar de garage waar ik bij blijf en meesleutel en zo ook meteen kan zien waar ik op moet letten de komende tijd.
Wat kennis van auto techniek, en een bos(je) gereedschap mee, gekleurde hesjes, verse verbandtrommel (verplicht in veel landen), brandblusser (5 Kg) sleepkabel, aceton, even de verkeerskennis en borden/voorschriften ophalen van het buitenland, TomTom mee, vrouw en kind niet vergeten :).
Meestal al een lijst van de afgelopen jaren van dingen die meemoeten, en aanvullen met wat meer nodig is, goed uitgerust op reis, op tijd ff stoppen en zo.
Al tig jaar volledig lid van de ANWB, reisverzekering mee, creditcard mee, en de dag voor afreis zelf de bus controleren, van bandenspanning vloeistoffen etc.
We reizen meestal bij nacht, met dit jaar nieuwe xenon lampen in de bus, langs de Route Soleil maar dan via de Route National, geen tolwegen, wat meer tijd voor de reis nemen maar meer zien en veel ontspannener rijden.
Meestal stop ik rond 3 uur, even een paar uur knipperen en om 7 uur de rest van de rit.
Op dit soort ritten maakt hard rijden niks uit, de boel heel houden en jezelf is meer belangrijk.
Ik begin met de vakantie op het moment dat ik de motor start bij het begin van de rit.
Veel plezier op je vakantie.
Cor
Als je veranderingen wilt toepassen op je auto, doe dit dan zo'n twee weken van de voren, en niet de dag ervoor. Ik bedoel dan, andere ruiterwissers, die er niet ophoren, toch maar even de zomerbandjes op het laatste moment eronder. Andere lampen dan voorgeschreven, een radio inbouwen of een carkit. Als er iets niet klopt of met korte tijd stuk gaat gebeurd dat altijd tijdens je vakantie.
Als je ervoor zorgt dat je dat ver van te voren doet heb je een soort proeftijd, kan je altijd nog dingen terug draaien of orgineel maken.
mij gebeurde zoiets met een reserve wiel:
Ik dacht doe toch dat reseve wiel eronder, had meer profiel, blijkt deze niet gebalanceerd te zijn, is geen pretje onderweg. En dan wetend dat je op je bestemming 1000 km verderop in het frans moet gaan uitleggen aan de garage kerel wat er mis is.
17 jaar
Gewoon instappen en knorren maar, als tie normaal zijn onderhoud krijgt is er niks aan de hand en als tie kapot gaat heb je gewoon een keer pech.
Kortom niet te moeilijk doen en van je vakantie genieten.
Bandenspanning en vloeistoffen controleren, meer niet.
17 jaar
Gaat lekker zo. Bedankt voor jullie bijdrage aan deze topic TOP!!
Ja je kan nooit teveel controleren. Maar het duidelijkst vond Primera;
"Bandenspanning en vloeistoffen controleren, meer niet". Haha was het maar zo simpel.
Wat ik soms over zit te tobben is de bagage. Volgens mij is het ook belangrijk hoe je je bagage opvult in je auto. Bijv.
*maakt het wat uit of je alles achter doet of verdeelt in het midden en beetje achterin??
Ze hebben geen lampjes uit gevonden die zeggen dat je overbelast bent, toch>...
gr. Hans.
17 jaar
jo
goei alles dr in en begin met wat jeonder weg niet direct gebruikt en wat zwaar is
tegen de voorkant in de bak en verder volgooien banden spanning op2.5 bar ole op peil
rem vloeistof op peil
koel vloeistof max
2 liter olie mee en 1 ltr kvs
en rijden met die handel
ik dded nooit wat
die bak reed goed dus doet ie de vacantie ook wel
prettige vacantie en we horen je wel als je terug bent
wel een paar foto's dr bij
[quote=Sedan]Wat ik soms over zit te tobben is de bagage. Volgens mij is het ook belangrijk hoe je je bagage opvult in je auto. Bijv.
*maakt het wat uit of je alles achter doet of verdeelt in het midden en beetje achterin?[/quote]
hans
maakt zeker wat uit............ vrouw achterin, [url=http://imageshack.us][img]http://img77.imageshack.us/img77/4514/vu...[/img][/url] regel (1) absoluut geen kaart laten lezen wil je een ontspannen vakantie! [url=http://imageshack.us][img]http://img160.imageshack.us/img160/3122/...[/img][/url]
in iedere vakantie wordt weer eens het huwelijk op de proef gesteld, ik [url=http://imageshack.us][img]http://img338.imageshack.us/img338/6311/...[/img][/url] je veel sterkte.......
Gr. paul,
[quote=paulkelder][quote=Sedan]Wat ik soms over zit te tobben is de bagage. Volgens mij is het ook belangrijk hoe je je bagage opvult in je auto. Bijv.
*maakt het wat uit of je alles achter doet of verdeelt in het midden en beetje achterin?[/quote]
hans
maakt zeker wat uit............ vrouw achterin, vuistregel (1) absoluut geen kaart laten lezen wil je een ontspannen vakantie! ;)
Gr. paul,[/quote]
ha paul foutje
vrouw in de koffer bak en indien mogelijk in de aanhanger
kinderen op de a bank en dan alles begraven onder de bagage en dan zwaar spul erop
[quote=CARS&MOTORS][quote=paulkelder][quote=Sedan]Wat ik soms over zit te tobben is de bagage. Volgens mij is het ook belangrijk hoe je je bagage opvult in je auto. Bijv.
*maakt het wat uit of je alles achter doet of verdeelt in het midden en beetje achterin?[/quote]
hans
maakt zeker wat uit............ vrouw achterin, vuistregel (1) absoluut geen kaart laten lezen wil je een ontspannen vakantie! ;)
Gr. paul,[/quote]
ha paul foutje
vrouw in de koffer bak en indien mogelijk in de aanhanger
kinderen op de a bank en dan alles begraven onder de bagage en dan zwaar spul erop[/quote]
en achter honden rek houden
[quote=Safrane10698]Als je veranderingen wilt toepassen op je auto, doe dit dan zo'n twee weken van de voren, en niet de dag ervoor. Ik bedoel dan, andere ruiterwissers, die er niet ophoren, toch maar even de zomerbandjes op het laatste moment eronder. Andere lampen dan voorgeschreven, een radio inbouwen of een carkit. Als er iets niet klopt of met korte tijd stuk gaat gebeurd dat altijd tijdens je vakantie.[/quote]
Vind 2 weekjes van tevoren wel wat kort dag........................
17 jaar
Tape mee, liefst ducttape voor vrouw en zoon rustig te houden, en andere gebruiksdoelen, TomTom verteld de weg wel, en bagage?, busje mag 1300 kilo laden, kom ik echt niet aan toe... en nog ruimte over voor een slaapplaats in de vrachtruimte.
Dubbele cabine kunnen we met z'n 2en languit slapen en zoon in de achterkant.
Paar TL balkjes achterin voor wat meer licht, veel drinken en eten in koelbox mee, we benne zunig he ons Hollanders...
Xenon aftermarket lampen al in februari geplaatst, doen het prima.
Radio, 2/70 radiozender (gelicenseerd amateur) doen het al 5 jaat prima.
Cor
Gewoon je oude vertrouwde rugzak achterin gooien. Plus wat gereedschap, olie, vraagbaak, touw en ijzerdraad voor noodreparaties. Mocht alles grandioos misgaan: Rugzak op je rug en verder liften of treinen.
Zorg er op z'n minst voor dat je remmen en je wielophanging/stuurinrichting in orde zijn.
17 jaar
[quote=Cor1822]...veel drinken en eten in koelbox mee, we benne zunig he ons Hollanders...[/quote]
En vergeet de aardappels niet!!
[url=http://imageshack.us][img]http://img265.imageshack.us/img265/6273/...[/img][/url]
17 jaar
:))))))))))))
17 jaar
Kortom: lekker op vakantie gaan en er van genieten!.
Die auto red het heus wel, tis maar een auto.
Knorren met dat ding.
Autos in nederland worden al zo verwend met vlakke wegen en lage snelheden die hier gereden mogen worden.
En met dat nieuwe rijden worden ze helemaal niet meer warm.
In het buitenland met volle bepakking eens een keer een goede berg op, word tie ook een keer lekker warm.
En laat de motor maar eens lekker loeien, komt tie een keertje goed los.
Dat zijn juist de momenten om hem eens goed op zijn flikker te trappen.
17 jaar
.
[quote=paulkelder][quote=primera p11]Kortom: lekker op vakantie gaan en er van genieten!. Knorren met dat ding.[/quote]
[url=http://img528.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img528.imageshack.us/img528/3914/...[/img][/url]
ja!! en lekker saampjes genieten!![/quote]
.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar