close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: witte rook uit uitlaat daarna vol gas

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

onderweg naar bestemming merkte ik dat ik geen vermogen meer had bij het gas geven.
als ik het gaspedaal intrapte kwam er zwarte rook uit de uitlaat.
dus wou ik langsaam naar een parkeer plaats rijden.
maar ineens stopte de auto ermee daarna sprong hij weer aan en kwam er witte rook uit de uitlaat ik trapte de koppeling in maar toen gaf hij vanzelf vol gas ook nadat ik de sleutel had omgedraaid tot hij er zelf me ophield .
bleek dat hij de slang van de overdruk of zoiets (zit bij de olie pijl en gaat naar de motorblok) erafgesprongen was en dat hij daar alle olie eruit gegooid had weet niet wat er nu mee is
een man van de adac (anwb) dacht aan de turbo dat die kapot was maar wist het niet zeker
wie kan me helpen ???

Geplaatst door

keure030 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

een goed autobedrijf kan je helpen.....
maar zo te horen idd de turbo die de geest gegeven heeft....

kan het niet de brandstof pomp zijn omdat hij er ook mee stopte

keure030 0

17 jaar

als hij met contact uit gewoon hard doorloopt kun je er gerust vanuit gaan dat de turbo stuk is. Bekend probleem.
Tip voor anderen: zet hem in 5 of 6, handrem en voetrem en dan de koppeling los laten. Beter koppeling beschadigd dan de motor in puin...

AS1 220

17 jaar

als ik hem nu start en het gas intrap komt er na het gasloslaten witte rook, normaal is witte rook een water probleem of zie ik dat verkeerd sorry voor de lastige vragen maar wil en een een ander zeker weten voor dat ik er een nieuwe turbo in zet

keure030 0

17 jaar

luister goed naar de monteurs robert. de diagnose van een echt kapotte turbo is door iedere garage zo gesteld. let wel op dat ook intercooler en slangen goed gereinigd worden en heel je luchtinlaat traject ook goed schoon gemaakt wordt.

timhoeks2 0
badge

17 jaar

Een diesel kan bij een fout mengsel/verbranding ook wit roken:

Even vlug erbij gezocht:

- Blauwe of witachtige rook bij een koude start, kleine belasting en hoge snelheid, die zwart wordt of vermindert bij warme motor en volle belasting, wijst op een te laat inspuitmoment

- Blauwe of witachtige uitlaatrook, bij koude en warme motor, meestal samengaand met kloppen, duidt op een in open stand geblokkeerde verstuiver

Riel 0
badge

17 jaar

Op hol slaan duidt op olie in het traject. Zelf ook meegemaakt. Kwam hele dikke witte rook uit. Voorbijgangers belden zelfs de brandweer! Ik zou zelf ook aan turbo denken. Zelf al 3x gehad nu.

Speerpunt 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.