close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: Xenon knipperde eerst en doet nu niets meer...

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCi

Een tijd gelden begon mijn Xenon-lamp aan de bijrijderzijde te knipperen, onregelmatig welteverstaan. Inmiddels doet hij het niet meer.

Omdat ik wil uitsluiten dat het de trafo's zijn, wil ik de linker en de rechter lamp verwisselen.

Ik heb vanalles losgeschroefd, maar kom er niet goed bij.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de komplete koplampunit los kan krijgen, buiten de 2 boutjes bovenop, blijkt ie nog ergens vast te zitten.
Moet de bumper er ook af om de lichten verwisseld te krijgen?

Elders op het forum vindt ik een link van een handleiding, maar de link werkt niet meer.

Wie kan het uitleggen in woord en/of beeld?

Geplaatst door

Maarten6767 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kunt ook de lamp zelf wisselen, raak het glas niet aan. Als je de lamp verwisseld, kun je zien of de lamp kaduk is of de trafo. Als je de gehel koplampunit wilt wisselen (vraag me eigenlijk waarom je dit wilt), moet de komplete bumper eraf. Tevens kunnen de aansluitingen van de linker koplamp wel eens anders wezen dan de rechter koplamp.

[url=http://imageshack.us][img]http://img138.imageshack.us/img138/2637/...[/img][/url]

ejnn 0

17 jaar

Voor het verwijderen van je xenonlamp hoef je niet het hele lamphuis te verwijderen.
Verwijder door de vuldop van het reservoir los te draaien en een soort schroefje met een kliksysteempje de zwarte afdekkap bij de lamp.Verwijder daarna de vulhals van het ruitensproejerreservoir door deze er domweg af te trekken.Je kan nu met een hoop gepiel het zwarte kapje achterop je lampunit losdraaien en verwijderen.Je kijkt nu op de starterunit van je xenon lamp ,draai deze voorzichtig een kwartslag los (is een bajonet aansluiting)
je moet nu een veer welke de lamp in de unit houdt los peuteren verwijder voorzichtig de lamp.
veel suc6

skybolt 0

17 jaar

kijk eens boven, staat een komplete handleiding voor het vervangen van een xenon lamp

ejnn 0

17 jaar

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ah ik was zover, maar kreeg m'n handen er niet goed tussen, maar bij het woordgebruik "peuteren" begrijp ik wat de bedoeling is ;-)
Ik heb heden avond maar weer alles in elkaar gezet, dat ging relatief snel.

Ik meende de unit er even uit te pakken zodat ik er goed bij kon achter. Toch vraag ik me dan af hoe dat aan de andere zijde bij de accu gaat, hoe krijg ik het daar vrij? Want daar moet de andere lamp in om te testen...

Wat wordt er bedoeld met "after replacing the bulb, the system must initialised", kan ik dat initialiseren ook zelf doen?

Maarten6767 0

17 jaar

Andere kant haal je de bescherm kap van de accu los ,dan de stekker verbinding met de paarse aansluiting loshalen(het paarse gedeelte kun je schuiven waardoor de stekker uitelkaar komt)verwijder dan de aanzuig buis van je luchtfilter ,dan heb je net genoeg ruimte om het zelfde verhaaltje als hieboven te doen.

skybolt 0

17 jaar

dat klopt, de computer die de xenon lampen regeld moet worden afgesteld (volgens Renault), ik noem het geldklopperij

ejnn 0

17 jaar

Heden avond ga ik een 2e poging wagen. Bedankt voor jullie snelle reacties en duidelijke omschrijving.

Renault is wat reparaties beterft sowieso een en al geldklopperij!

Maarten6767 0

17 jaar

Heb er pas ook 2 nieuwe ingestoken, stelde niks voor alleen wat plastic sierprul verwijderen.
Rechterlamp kon ik moeilijker bij de de linker bij de accu.
Had ook last van een knipperende linkerlamp, nu werkt alles weer perfect!
Het lampje zal wel naar zn grootje zijn geweest.
Renault=geldklopperij

DijkvanB 0

17 jaar

Zojuist de lampen verwisseld en het is inderdaad de lamp die 'kapoo' is.
Nu ff ergens nieuwe peertjes scoren.

Iemand ervaring met xenonlamp.nl ?

Maarten6767 0

17 jaar

[quote=Maarten6767]Zojuist de lampen verwisseld en het is inderdaad de lamp die 'kapoo' is.
Nu ff ergens nieuwe peertjes scoren.

Iemand ervaring met xenonlamp.nl ?[/quote]
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

[quote=Maarten6767]Renault is wat reparaties beterft sowieso een en al geldklopperij![/quote]
Heren, let op wat u schrijft. Smaad en/of laster ligt op de loer, dat zou 1 van u in ieder geval moeten weten....

Santa 0

17 jaar

[quote=DijkvanB]Renault=geldklopperij[/quote]
Het internet is GEEN bootjesclub...............

Santa 0

17 jaar

Zojuist via xenonlicht.nl lampen gekocht en direct opgehaald. Geplaatst en werkt perfect! 6000k Philips lampen.

Bedankt voor alle hulp!

Maarten6767 0

17 jaar

[quote=Maarten6767]Zojuist via xenonlicht.nl lampen gekocht en direct opgehaald. Geplaatst en werkt perfect! 6000k Philips lampen.

Bedankt voor alle hulp![/quote]
6000K IN D2S/R bestaan niet.............. wat jou is verkocht is een D2S/R 4500K een standaard lamp.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Het zijn Philips Xenon Super Vision 6000k staat op de verpakking.

Info van de leverancier:


Xenon - Vervangingslampen

--------------------------------------------------------------------------------
Xenon D2S+D2R

De lampen hebben een Europese goedkeuringsmerk.

De lampen zijn splinternieuw, voor alle modellen uitgerust met XENON verlichting van fabriek af. Speciaal voor auto`s met origineel xenon van fabriek af, de lampen zijn niet voor xenon-kits te gebruiken.

D2S of D2R lampen kosten bij de Dealer al gauw €150,- per stuk.

Upgraden van je originele xenon lampen kan ook tot 14000K Xenon lampen.

D2S of D2R (6000K 8000K 10.000K 12.000K of 14.000K).

Standaard Xenon lampen met fabriek af Xenon kunnen probleemloos worden vervangen door Xenon met een hogere Kelvin waarde.

Deze lampen kosten € 49,50 per stuk, dus maar € 99,- per set.

D2R = Voor lichtblokken met reflector
D2S = Voor lichtblokken met lens (cat-eye ook wel "bolletje" genoemd)

Wattage = 35w
4100k = 3500 Lumen = 372500 CD
4300k = 3300 Lumen = 362500 CD
4900k = 3200 Lumen = 352500 CD
6000k = 3000 Lumen = 332500 CD
7500k = 2900 Lumen = 332500 CD
8000k = 2800 Lumen = 312500 CD
10.000k = 2750 Lumen = 300000 CD
12.000k = 3000 Lumen = 332500 CD
14.000k = 3500 Lumen = 272500 CD

Maarten6767 0

17 jaar

maarten

ik ken dit verhaal, en het werkt.... niet de cijfers liegen, het zijn leugenaars die cijferen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Nou ja, boeit me eigenlijk ook niet, ik heb lampkes van de grote Eindhovense fabriek en ze werken en dat alles voor heeeeeeeel veeeeeeeeeeel minder geld dan die koekebakkers van Renault er voor durven te vragen.

En het was na wat gepruts zo gepiept.

Maarten6767 0

17 jaar

[quote=Maarten6767]Nou ja, boeit me eigenlijk ook niet, ik heb lampkes van de grote Eindhovense fabriek en ze werken en dat alles voor heeeeeeeel veeeeeeeeeeel minder geld dan die koekebakkers van Renault er voor durven te vragen.[/quote]
klopt, prijzen verschillen enorm, wordt bakken geld aan verdiend.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Upgraden van je originele xenon lampen kan ook tot 14000K Xenon lampen.
D2S of D2R (6000K 8000K 10.000K 12.000K of 14.000K).
Standaard Xenon lampen met fabriek af Xenon kunnen probleemloos worden vervangen door Xenon met een hogere Kelvin waarde.


Toen ik mn lampen bestelde werd ik erop attent gemaakt dat vanaf 8.000K/10.000K je problemen met de APK kan krijgen vanwege het gebrek aan lichtopbrengst???

DijkvanB 0

17 jaar

[quote=DijkvanB]Upgraden van je originele xenon lampen kan ook tot 14000K Xenon lampen.
D2S of D2R (6000K 8000K 10.000K 12.000K of 14.000K).
Standaard Xenon lampen met fabriek af Xenon kunnen probleemloos worden vervangen door Xenon met een hogere Kelvin waarde.[/quote]
Toen ik mn lampen bestelde werd ik erop attent gemaakt dat vanaf 8.000K/10.000K je problemen met de APK kan krijgen vanwege het gebrek aan lichtopbrengst???

DijkvanB 0

17 jaar

Nee, deze lampen brengen zoveel meer licht op dan een H4, dus dat is onzin. Je moet er wel rekening mee houden dat hij wordt afgekeurd op de kleur. Ik meende dat 10.000 k veel te blauw is.

ejnn 0

17 jaar

[quote=ejnn]Nee, deze lampen brengen zoveel meer licht op dan een H4, dus dat is onzin. Je moet er wel rekening mee houden dat hij wordt afgekeurd op de kleur. Ik meende dat 10.000 k veel te blauw is.[/quote]
10.000K gaat de paarse al op....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

maar hij is niet meer geelig of wit. Hij komt veel te dicht bij een blauwe/paarse kleur.

ejnn 0

17 jaar

Dat bedoelde hij volgens mij ook, doordat ze veel te paars zijn en aan de voorzijde van de auto is alleen maar wit of geel toegestaan.

DijkvanB 0

17 jaar

[quote=DijkvanB]Dat bedoelde hij volgens mij ook, doordat ze veel te paars zijn en aan de voorzijde van de auto is alleen maar wit of geel toegestaan.[/quote]
Waar je het beste zicht van hebt, ligt tussen 4500 & 6000K.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.