close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Seat Leon: Airco werkt niet en bij LOW slaat de Koelfan van de Airco niet a

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 77 KW

Drukventiel/koelfan-problemen airco

Vorig jaar Had ik problemen met de Airo, af en toe wel koud en dan weer niet. Vorige week had ik helemaal geen koude luchtstroming meer.

Iemand zij dat het de besturing relais die de ventilator en de drukventiel open stuurt, defect kan zijn of de connectors geoxideerd kan zijn?

We wilden het uitlezen en hadden geen foutmeldingen, alleen het controle werking van de fasen naar het ventiel en ventilator lukte niet!

Vorig jaar juni heb ik een onderhoudsbeurt gedaan, de drukken van de zuig en pers zijn goed en de pomp draait nog!

Waar kan ik die besturing relais vinden om het te kunnen controleren.

Geplaatst door

Tsjolling (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat voor pomp zit erop? Als je een variabele hebt (dat denk ik) dan draait hij altijd,dat wordt van binnenin geregeld en kan je dus niet zien of hij wel of niet aanslaat. Dat kun je wel zien met een testkast.
Wat zijn de hoge en lage druk nu als hij aanstaat?
Kan ook nog liggen aan een defecte temperatuursensor in het interieur die niet juist aangeeft.

ricky 10
badge

13 jaar

De Drukken waren rond de 5,6 bar de zuig en de pers, Type pomp variabele.

Hoefde niet gevuld te worden, zat nog genoeg koudemiddel in het systeem.

Met de Computer uitgelezen en bevat geen fouten, wilden het climatecontrol systeem controleren met de computer maar dat wilde niet uitlezen!

Tsjolling 0

13 jaar

Als beide drukken gelijk zijn en gelijk blijven zit je pomp waarschijnlijk inwendig vast!!!!
Poelie gaat wel uitwendig rond, maar inwendig zal de pomp stilstaan. Komt wel vaker
voor bij deze compressoren.
Om 100% zekerheid te krijgen kun je de pomp laten checken met speciale meet apparatuur.
Hiermee kun je de pomp handmatig aansturen. Heb je dan geen drukverschil is je pomp stuk.
Indien je problemen hebt met je fan wordt het koudemiddel niet teruggekoeld en zal je
pomp bloedheet worden met een vastloper als gevolg.

Succes, Pascal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Leon of stel zelf een nieuwe vraag.